Liptovský Mikuláš – chajú vodiť za nos, je v našom regióne stále viac. Zákazník, ktorému v hypermarkete Hypernova predali 8. apríla mrazené kura s uplynulou lehotou predajnosti (pozri foto), zburcoval nielen našu redakciu, ale aj príslušný kontrolný orgán. „Dostali sme riadnu pokutu,” povedala nám o výsledku prešetrenia prípadu manažérka Hypernovy Tatiana Kollárová. Podčiarkla, že „personál sa snaží vychádzať zákazníkom maximálne v ústrety, urobili sme chybu, nepopieram, no sme len ľudia“. Voči slovám zákazníka o odmietnutí reklamácie chybného tovaru sa rázne ohradila tvrdením „nikto u nás by sa to neodvážil urobiť“.
Vehementné stanovisko manažérky vzápätí spochybnil ďalší prešľap, tentoraz pri predaji osušiek. V rozpore so zákonom o ochrane spotrebiteľa odmietla predavačka B. Vlhová akceptovať požiadavku zákazníčky predať tovar za cenu, uvedenú pri výrobku v regáli. Dôvodila, že „osušky s nižšou cenou sa už vypredali, teraz sú tam iné, drahšie“. Na otázku, prečo pri ukladaní iného ako cenou i pútačom deklarovaného tovaru nevymenil personál aj cenovky a prečo zároveň neodstránil aj pútač, reagovali vedúca príslušného oddelenia i manažérka opäť slovami „sme len ľudia“ a konštatovaním „je nás málo, nestačíme“. I keď zákazníčka svoje právo presadila, odchádzala s nepríjemným zážitkom.
Ponosu „je nás málo, nestačíme a mrzí nás, keď nám zákazníci vytýkajú zdĺhavosť obsluhy a absenciu úsmevu“ vyslovili v Hypernove aj predavačky pri dlhom pulte so salámami, klobásami a inými mäsovými výrobkami, kde zákazníci často strácajú čas i dobrú náladu pri čakaní v rade. Je zrejmé, že organizácia predaja v hypermarkete kríva a jeho slogan Nakupujte supervýhodne! nie vždy harmonizuje s realitou. Hana Orlíková