Liptov - ripravujú na zmenu dopravných rýchlostí v súlade s normami Európskej únie. Zvýšenie maximálnej rýchlosti zo 120 km/h na 160 km/h si vyžaduje prispôsobenie železničných tratí a postupné odstránenie bodových zábran. O zrušení železničných úrovňových priecestí na trase Liptovský Mikuláš - Liptovský Hrádok diskutovali zástupcovia ŽSR, prednostovia železničných staníc z obidvoch miest a zástupcovia obecných a mestských úradov. Na spomenutom úseku je šesť priecestí. Úlohou stretnutia bolo navrhnúť, ktoré priecestia by sa mohli zrušiť hneď, ktoré
v budúcnosti s určitými investíciami do náhradných riešení, a ktoré sa zatiaľ rušiť nebudú.
Oddelenie dopravy Mestského úradu v Liptovskom Mikuláši navrhlo upraviť prístupovú cestu do mestskej časti Stošice, ktorá
v súčasnosti prechádza železničnou traťou. Výstavba cesty zo sídliska Podbreziny by bola v súlade s územným plánom a viedla by pozdĺž trate s možnosťou predĺženia až do obce Beňadiková. Priecestie Okoličné možno zrušiť; cestujúci využijú neďaleký podchod.
K obom nástupištiam treba pristaviť kryté schodiská. Priecestie pri sile, kde je veľa nehôd, možno podľa územného plánu nahradiť vybudovaním prístupovej komunikácie na cintorín, záhradky a súkromné pozemky obyvateľov. So zrušením priecestia Háj - Nicovô sa nepočíta, pretože tadiaľ ľudia chodia na vojnový cintorín a do záhradnej oblasti. Podľa vedúceho oddelenia dopravy a verejných priestranstiev Mestského úradu v Liptovskom Mikuláš Miroslava Tuliho, by investície do postavenia podjazdu, aj keby boli plne hradené železnicami, boli privysoké.
ŽSR ponúknuté odstraňovanie bodových zábran akceptovali, aj keď na projektovanie a konkrétne kroky bude treba vyhodnotiť situáciu v celom komplexe železničných tratí na Slovensku. -nak-