Liptovský Hrádok - Rodinné video sa konala v sobotu 1. marca v Slovenskej reštaurácii v Liptovskom Hrádku.
V súťaži sa prezentovali najmä autori z Liptovského Hrádku, nechýbali však súťažiaci z celého Slovenska. Organizátori premietli 16 súťažných a jednu nesúťažnú projekciu.
Odborná porota pracovala v zložení: Ing. M. Mačička, CSc. z Liptovského Hrádku, Ing. Ján Kuska z Liptovského Mikuláša, PhDr. Z. Škodulová z Bratislavy, tajomníčkou poroty bola metodička Liptovského osvetového strediska Mgr. Ester Feňvešová. Porota udelila Cenu za réžiu autorovi snímky Štollmannovci, Ing. M. Kalachovi z Krupiny. Autor v diele pátra po stopách svojich predkov, medzi ktorými objaví významnú osobnosť, akademického maliara Štollmana. Čestné uznanie získal P. Laboš z L. Hrádku za film Milý Ježiško o chlapcovi, ktorý na Vianoce píše s túžobným očakávaním Ježiškovi. Dvojica autorov z L. Hrádku M. Surovček a J. Gajac si odniesli Cenu za kameru v snímke Zabíjačka po liptovsky. Film Úlety autora Ing. Ľ. Patscha, takisto z L. Hrádku, získal Cenu za scenár. Aj ďalší dvaja ocenení patria medzi domácich. Z. Vuovej porota udelila Cenu za priekopnícky film Miško Vu. Príbeh o košeli, ktorá lieči dušu vybojoval M. Števčekovi Cenu za námet.
Hlavnú cenu súťaže získal film Maňa. Tento pozoruhodný a inšpiratívny film je o tom, ako člena rodiny choroba dlhodobo pripútala na lôžko. A čas sa vliekol... Deti chceli pomôcť a tak vyrobili chorej tete časopis Maňa. Ide o fantastický návod, ako písané slovo premeniť na zdravotnú pomôcku, ktorú nedostanete kúpiť v žiadnej lekárni.
Bývalá metodička pre výtvarníctvo a film Judita Feňvešová o Rodinnom videu povedala: „Pri súčasnej ťažkej finančnej situácii mnohých rodín chceme upozorniť filmových umelcov, že strhujúce námety nie je problém nájsť v rodinnom kruhu a nemusíme kvôli nim oboplávať zemeguľu. Aj taká bežná činnosť, akou je krájanie chleba, sa dá zobraziť rôznymi spôsobmi a nájsť
k nej nápadité komentáre. Tiež treba mať na pamäti, že fázu dňa napovedá divákovi osvetlenie záberu, a preto treba dbať i na tento komponent filmu. Všetky zložky filmu sú rovnako dôležité, čo sa odrazilo i na tohtoročnom novom prístupe k oceňovaniu.„
ANDREA JÁRMAYOVÁ