Liptov - va sa nesie v znamení návratu turistov z Českej republiky. Okrem našich západných susedov zaznamenávajú pracovníci turistických centier množstvo návštevníkov z Poľska, Holandska, Belgicka, Nemecka a Maďarska. Nechýbajú však ani domáci návštevníci zo Slovenska. Redakciu o tom informovala Jana Piatková, riaditeľka Informačného centra Mesta Liptovský Mikuláš.
„Turisti sú spokojní najmä so širokými možnosťami turistiky a cykloturistickými trasami. Zaujímajú ich aj vodné športy,
v nepriaznivom počasí vyhľadávajú kultúrne a historické pamiatky. Väčšina z nich je očarená prírodnými atrakciami regiónu, ktorých máme v Liptove ozaj neúrekom,„ skonštatovala J. Piatková a doplnila, že návštevníci kladne hodnotia i ubytovacie služby. Pozitívnou správou pre turistov je podľa nej i dostatok náučného a propagačného materiálu.
Ako ďalej uviedla, tí, ktorí počas leta zavítali do Liptovského Mikuláša už niekoľkýkrát, boli príjemne prekvapení rekonštrukciou pešej zóny, kde vzniklo dostatočne veľa priestoru na oddych. Na druhej strane však turisti upozorňujú na malé množstvo cukrární a kaviarní s možnosťou vonkajšieho sedenia. Chýbajú im aj detské hojdačky a pieskoviská.
Riaditeľky Informačného centra mesta sme sa opýtali aj na to, aké vylepšenia na kvalitnejšie strávenie letnej dovolenky v Liptove by turisti privítali. „Je to najmä otvorenie typickej slovenskej reštaurácie, pretože tá existujúca má bohužiaľ nízku kapacitu hostí.
V centre mesta im chýbajú aj verejné toalety a telefónne automaty. Návštevníci, ktorí do regiónu a najmä do mesta chodia neorganizovane, by uvítali verejné sprchy a práčovňu,„ objasnila J. Piatková.
Turisti zo všetkých končín Európy sa v Informačnom centre zaujímajú aj o možnosti kultúrneho vyžitia. V tejto súvislosti najčastejšie navštevujú podujatia v rámci Kultúrneho leta 2002 ako aj tematické nedele v Múzeu liptovskej dediny v Pribyline.
A aké konkrétne lokality sa tešia najväčšiemu záujmu turistov? Podľa Jany Piatkovej je to najmä vodná priehrada Liptovská Mara, termálne pramene a rôzne cyklistické chodníky.
Pri príležitosti letnej turistickej sezóny pracovníci Informačného centra mesta aktualizovali všetky propagačné materiály. V pláne majú aj vydanie novej publikácie, na ktorú v súčasnosti združujú finančné prostriedky od jednotlivých miest a obcí ako aj podnikateľských subjektov. „Na tento účel sme požiadali o grant, v týchto dňoch čakáme na vyjadrenie. Materiál by mal vyjsť v náklade 100 tisíc kusov,„ zdôraznila riaditeľka Informačného centra mesta. ZUZANA ZIMÁNIOVÁ