EVA PETRANOVÁ
Ružomberok - ozidiel do roku výroby 1970 sa zišli na súťaži veteránov - V. ročníku Ružomberskej ruže veteránov cez víkend 25.-26. 5. v Ružomberku - Černovej. Usporiadateľmi boli už tradične Automotoklub (AMK) Ružomberok a Mesto Ružomberok.
Už v sobotu dopoludnia pred štartom prvej etapy súťaže mali obyvatelia Ružomberka možnosť pozrieť si historické motocykle a vozidlá v centre mesta. Potom sa súťažiaci na bezmála päťdesiatich motocykloch a skoro päťdesiatich automobiloch vydali na trasu prvej etapy až do Liptovského Mikuláša, kde boli tiež vystavené a vzbudzovali veľký záujem divákov.
V Liptovskom Mikuláši na trati dlhej 8,5 km absolvovali súťažiaci dva okruhy jazdy pravidelnosti. Podstata jazdy pravidelnosti spočívala v tom, že jazdci museli prejsť okruh dvakrát, pričom o výsledku rozhodoval najmenší časový rozdiel medzi obidvoma kolami.
V kategórii automobilov do roku výroby 1945 najmenší časový rozdiel (00:00.15) dosiahol M. Takáč z Bratislavy na vozidle Aero 662 (1932), v kategórii automobilov vyrobených v rozmedzí rokov 1946-1970 v jazde pravidelnosti obsadil prvé miesto R. Horňák z Piešťan (00:00.17) na Forde 12 M (1962). Z liptovského regiónu obsadili súťažiaci B. Barborík s M. Petranom z L. Mikuláša 5. miesto na Š Octavia 450 (1961) a Z. Caban s E. Dvorskou zo Sliačov na vozidle Citroën 2CV (1970) 6. miesto.
V kategórii motocyklov vyrobených do roku 1945 zvíťazil M. Fiala z Pezinka na ČZ 175 (1936) s časovým rozdielom 00:14.16. Minimálny časový rozdiel (00:00.05) medzi obidvoma kolami dosiahol motocyklista v kategórii motocyklov vyrobených
v rokoch 1946-1970 M. Dokoupil z Pezinka na M 72 (1952, so sajdkou). A napokon prvý v kategórii trojkoliek a ľudových vozidiel vyrobených do roku 1970 skončil R. Kopečný a M. Luchavová z Prievidze na Velorexe 16/350 (1970), (00:01.19).
Ocenenie za najstarší automobil dostal J. Kolenič z Popradu na Praga Alfa Faeton (1927), za najstarší motocykel J. Kolenič ml. na Indian Scout Police (1928). Najmladším motocyklistom na podujatí bol D. Molnár zo Zvolena (1983) a najstarším I. Dedina z B. Bystrice (1942). Medzi jazdcami na automobiloch bol najmladším súťažiacim P. Levocký (1983) z Popradu a najstarším P. Fábik (1932) z Popradu. Ocenenie za najpočetnejší zúčastnený klub získali súťažiaci so Spišskej Novej Vsi s jedenástimi motocyklami a jedným automobilom. Najlepšia ženská osádka automobilu bola z Liptovského Mikuláša s vodičkou J. Barkóciovou na Volge 21 (1967).