EVA PETRANOVÁ
Liptovský Mikuláš - Po troch úspešne zrealizovaných medzinárodných mobilitných projektoch, ktoré boli zamerané na oblasť hoteliérstva, gastronómie, vidieckeho cestovného ruchu a obchodných zručností, sa v súčasnosti uskutočňuje ďalší, v poradí už štvrtý projekt študentov Združenej hotelovej a obchodnej školy (ZHOŠ) z Liptovského Mikuláša.
„Pre dvanásť študentov študijného odboru ekonomické a obchodné služby, učebných odborov predavač, aranžér a pedagogických pracovníkov, sme opäť v spolupráci s nemeckým vzdelávacím inštitútom IBW - Euroistitut Münster v Nemecku, pripravili a už aj zrealizovali (v čase od 18. 2. do 18. 5.) trojmesačnú odbornú stáž v oblasti marketingovej komunikácie. Cieľom projektu je nadobudnutie nových poznatkov o nástrojoch marketingu a marketingovej komunikácii a ich následné zapracovanie do učebných osnov. Zvláštnosťou tohto projektu je parciálna účasť ďalšieho partnera - Instituto De Promocion y Desarollo de la Ciudad Jerez
v Španielsku“, dozvedeli sme sa od Ing. Kataríny Uličnej, riaditeľky ZHOŠ v Liptovskom Mikuláši.
Odborná časť mala dve časti. Prvé dva týždne študenti absolvovali jazykový kurz nemeckého a španielskeho jazyka, zameraného na odbornú terminológiu a konverzáciu. Pokiaľ ide o kurz španielskeho jazyka, bol to úplne nový kurz a teda bol zameraný na praktické konverzačné zvraty.
„Dvojtýždňové obdobie štúdia jazykov bolo doplnené kultúrno-športovým a poznávacím programom. Potom boli študentky rozmiestnené na svoje pracoviská. V Münstri a v jeho okolí bolo osem dievčat. V jednom zariadení pracovala spravidla jedna, výnimočne dve študentky, čo malo veľký význam aj z hľadiska zdokonalenia sa v nemeckom jazyku. Študentky sa zaoberali aranžérskymi prácami, vystavovaním tovaru i tvorbou výkladných skríň. Podieľali sa na tímovej práci pri príprave recepcií a akcií v hotelových zariadeniach, penziónoch a pri aranžovaní kvetov. V španielskom meste Jerez boli umiestnené ostatné študentky, ktoré tam po dvojtýždňovom jazykovom kurze pricestovali letecky. Bola im pridelená inštruktorka zo španielskeho inštitútu a ich odborná prax sa týkala marketingových aktivít“, povedala nám Ing. Katarína Uličná.
Monitoring projektu sa uskutočnil posledný aprílový týždeň. V rámci neho sa vedenie ZHOŠ dozvedelo, že každá zo študentiek mala presne stanovené úlohy, ktoré si plnili k spokojnosti okolia. „Mali sme možnosť z ich vyjadrení, ale aj
z referencií majiteľov prevádzok získať obraz o ich činnosti. Na základe toho môžem konštatovať, že okrem získania nových praktických a teoretických poznatkov, jazykovej zdatnosti, sa študentky zdokonalili aj v komunikácii so zákazníkom, vo vystupovaní a v presadení sa v novom, pre ne doteraz neznámom pros-tredí“, dodala na záver Ing. Katarína Uličná.