Demänovská Dolina/Jasná –
„Je hrozné, čo sa tu dnes deje, mysleli sme si, že v Liptove takéto problémy nie sú ,“ posťažoval sa nám starší manželský pár z Poľska. Problémy dostať sa do Jasnej mala aj sanitka. „Počas kolapsu sme mali do Jasnej dva výjazdy, chvalabohu len k menej závažným prípadom. Museli sme čakať päť minút. Radšej si ani nechcem predstaviť situáciu, keby niekto dostal infarkt,“ povedal nám Ladislav Gašpar, vedúci lekár Rýchlej lekárskej pomoci v L. Mikuláši. Chýbajúce odstavné plochy a parkoviská narobili starosti aj cestárom: „Máme problém sa tam dostať so sypačmi. Navyše počas kolapsu nám štvornásobne vzrástli náklady na údržbu ciest,“ uviedol Rastislav Mikuláš, riaditeľ liptovskomikulášskej Správy a údržby ciest.
Vlna kritiky sa zniesla i na adresu polície. „Bol to práve Okresný dopravný inšpektorát, ktorý kvôli známym nedostatkom z minulosti už začiatkom októbra inicioval stretnutie všetkých zainteresovaných strán, hovorí Peter Holka, riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu v L. Mikuláši.“ Ako vníma šéf dopravnej polície kritiku na adresu polície? „V Jasnej nastala situácia, ktorú by nevyriešilo ani nasadenie celého dopravného inšpektorátu. Jedine zavedenie kyvadlovej dopravy a uzavretie doliny“ uviedol P. Holka. Zvýšený počet nehôd policajti počas dopravného kolapsu nezaznamenali.
Situácia, ktorá nastala v Jasnej, mrzela aj prevádzkovateľa tamojších horských dopravných zariadení. „Situácia, ktorá nastala nás mrzí a už by sa nemala nikdy opakovať. Všetci zainteresovaní máme pripravené určité riešenia,“ vyslovil sa Dušan Hupka, technický riaditeľ spoločnosti Jasná Nízke Tatry. Kyvadlová doprava bola zavedená na tri dni. Podľa slov starostu Demänovskej Doliny Štefana Šramku sa podarilo zachytiť najväčší nápor turistov. „K vyriešeniu celej situácie by pomohla aj lepšia spolupráca medzi nami a spoločnosťou Jasná Nízke Tatry. Z obecného rozpočtu nie sme schopní kyvadlovú dopravu utiahnuť,“ uzavrel Š. Šramka.