Liptovský Mikuláš - V dôsledku legislatívnych zmien, vyplývajúcich zo zákona číslo 442/2002 Z. z. o verejných vodovodoch a kanalizáciách, aj odštepný závod Severoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., Liptovský Mikuláš uzatvára so svojimi klientami v okrese nové zmluvy o dodávke pitnej a odvádzaní úžitkovej vody. Nespokojnosť s textom zmluvy vyslovila náš čitateľka (meno a adresa v redakcii) a v zmluve podčiarkla z jej pohľadu sporné ustanovenia. Narátali sme ich dvadsaťsedem a hovorili o nich s vedúcimi pracovníkmi odštepného závodu na čele s riaditeľom Miroslavom Triznom. „Postupovali sme v súlade so zákonom,“ konštatovali a dodali, že sporné otázky sú pripravení konzultovať s každým nespokojným klientom. „Zbytočne tam teda budem chodiť a strácať čas, zmluvu nepodpíšem,“ reagovala čitateľka na stanovisko vedenia závodu. Zistili sme, že v takomto prípade môže svoje výhrady voči ustanoveniam zmluvy konzultovať na Krajskom súde v Žiline v rámci bezplatného právneho poradenstva.
Najskôr sa však treba ohlásiť u tamojšej justičnej stráže a dohodnúť si termín konzultácie. „Samé komplikácie, vidieť, že občan stále ťahá za kratší koniec,“ povedala naša čitateľka a vyslovila nespokojnosť s monopolným postavením vodárenskej spoločnosti. „Nemám možnosť voľby, čo ma obmedzuje,“ dodala. Jednou z výhrad našej čitateľky je spôsob odpisu spotrebovanej pitnej vody, keď vopred nevie termín odpisu. Uviedla, že v neprítomnosti odberateľa „odpisovači“ preskočia bránu a teda neoprávnene vnikajú na cudzí pozemok, navyše nepreukazujú oprávnenosť k tomuto úkonu. Autorka článku má vlastnú skúsenosť s odpisom vodomeru 14. decembra 2004. „Máme iba asi sedem rokov staré preukazy, dávno neplatné, nové nemáme,“ reagovala dvojica vodárov na žiadosť preukázať sa. Vedenie závodu ale tvrdí, že nové preukazy pracovníci majú a že termín odpisu je známy z hlásení obecných rozhlasov a z vývesiek na vchodoch do panelákov. Uvítame, ak sa s nami o svoje názory a skúsenosti so službami závodu podelia aj ďalší čitatelia.