Liptovský Mikuláš – Vedúci oddelenia školstva mestského úradu Július Lichardus vyzýva nepoľaviť v reformnom úsilí v záujme harmonických vzťahov autority a demokracie. Zdôraznil potrebu čím skôr naštartovať obsahovú reformu základného školstva. V procese vzdelávania je podľa neho nevyhnutné, aby pedagógovia uprednostňovali tvorivosť pred encyklopedickými vedomosťami. „Obnova školstva musí byť predovšetkým obnovou kvality pedagogickej obce, učiteľov, vychovávateľov, majstrov odborného výcviku a ostatných školských pracovníkov,“ podčiarkol a pripomenul, že doterajšie školské reformy sa málo dotýkali metód a obsahu výchovy a vzdelávania a takmer vôbec nevenovali pozornosť osobnosti učiteľa a jeho spoločenskému postaveniu. Na začiatku nového tisícročia je pedagogika značne vzdialená od ideí J. A. Komenského, od jeho viacrozmerného chápania sveta a školy.