LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Od zelenej vlny si vodiči sľubovali, že hlavným ťahom mesta od križovatky pri zjazde z diaľnice smerom na Liptovský Hrádok nemali zastavovať na červenú pri dodržaní predpísanej rýchlosti.
Motoristom sa zelená vlna na úseku od Rachmaninovho námestia po križovatku pri niekdajšej Hypernove nepozdáva a tvrdia, že nefunguje tak, ako by mala. Pätica semaforov je zosúladená, zelenú vlnu nenarúšajú ani chodci pri obchodnom centre Jasná, ktorí si donedávna sami zapínali zelenú. Tá sa po novom prepína v koordinácii svetelnej signalizácie.
Prerušujú ju špičky aj chodci
Zosúladiť semafory nie je jednoduché, pre mesto to zabezpečuje súkromná firma.
Na základe pripomienok vodičov nechala radnica koordináciu znova prekontrolovať, firma žiadnu chybu nenašla a zelená vlna podľa ich zistení funguje tak, ako má.
Plynule mestom prejdú vodiči iba v tom prípade, ak idú plynule 50-kilometrovou rýchlosťou. Pri vyššej rýchlosti zastaví na ďalšej križovatke vodičov červená. Rovnako je to aj v opačnom prípade v čase špičky, keď idú autá zas pomalšie. Rovnako aj chodci môžu pretrhnúť plynulú jazdu. Ak vojdú na priechod, autá zastavia a stratia nadväznosť na ďalšiu zelenú.
Doprava by mala byť plynulejšia
„Tieto veci nevieme ovplyvniť. Preto sa môže stať, že zelená vlna nie je zelená,“ povedal Ján Sokolský z liptovskomikulášskeho mestského úradu.
„Situácia na úseku je lepšia ako pred realizáciou tohto projektu a podstatnejšia väčšina vozidiel prejde na zelenú plynule. Samozrejme, vždy sú aj výnimky, či už z objektívnych, alebo subjektívnych príčin,“ konštatoval.
Doplnia aj blikanie zelenej
Vodičom chýba ešte blikanie zelených svetiel na semaforoch. Pomáhalo im odhadnúť, koľko času ešte zostáva do prepnutia semaforu na červenú.
„Chýbajúce blikanie zeleného signálu pred jeho vypnutím zhotoviteľ programuje a hneď, ako sa tak stane, bude nahrané do jednotlivých radičov,“ vysvetlil Gabriel Lengyel, vedúci oddelenia dopravy na Mestskom úrade v Liptovskom Mikuláši.