LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Investor stavby Železnice Slovenskej republiky hovorí, že ide o vyvolanú investíciu zo strany mesta. Teda ide o požiadavku samosprávy, nie projektantov alebo investora. Ak by nedošlo k realizácii mosta, neznamenalo by to ohrozenie celého projektu modernizácie.
Petíciu, ktorá preferuje výstavbu mosta, nepodporili ani na zastupiteľstve župní poslanci v Žiline. Zástupca župana a primátor Liptovského Hrádku Branislav Tréger povedal, že v Mikuláši sa treba konečne dohodnúť, lebo Liptov prekládku železnice potrebuje.
Územný plán nie je dogma a neplatí, že čo je nakreslené, musí sa aj postaviť. Je to materiál, ktorý komplexne rieši priestorové usporiadanie a funkčné využívanie územia. Vo verejnom záujme sa určuje hospodárne využitie zastavaného územia a chráni nezastavané. Most na Belopotockého ulici je v územnom pláne mesta zakreslený už desiatky rokov, no bolo to z dôvodu plánovanej výstavby nového sídliska za riekou Váh v lokalite dnes nazývanej Hlboké.
Namiesto sídliska v Hlbokom však napokon vznikli Podbreziny. Most ale ostal naďalej zakreslený na pôvodnom mieste. Keby kompetentní už pred desiatkami rokov presunuli spolu so sídliskom aj plánovaný most, nemuseli sme dnes riešiť kritickú dopravnú situáciu v Okoličnom.
V súčasnosti celá východná časť mesta bojuje s neúnosnou dopravnou situáciou, najmä ľudia z Podbrezín. Prečo sa nevybuduje most v mestskej časti Okoličné, aby sa autá napájali na hlavnú cestu oproti benzínovej pumpe a nechodili ani cez stred Okoličného, čím by sa vytvoril južný obchvat mesta smerom k novej železničnej stanici a Tescu? Veď projekt prekládky železnice počíta s vybudovaním súbežnej komunikácie až po obec Závažná Poruba. Práve tento južný obchvat by výrazne odľahčil dopravu v meste. Zároveň to rieši aj problémy so statikou Vrbického kostolíka.
Navyše, most na Belopotockého nemá platnú štúdiu EIA, teda posúdenie vplyvu na životné prostredie. Potvrdilo to listom samotné ministerstvo dopravy. Pritom ide o stavbu, ktorá má významne zasiahnuť do kvality života mnohým občanom.
Sme za modernizáciu železnice. Náš záujem je od samého začiatku spoločenský a ekologický. Odmietame ale výstavbu mosta v pokojnej a relaxačnej zóne mesta. Nechceme výstavbu mosta s prístupovou komunikáciou pre 11200 motorových vozidiel za deň produkujúcich hluk, exhaláty, otrasy a obmedzenia v bezprostrednej blízkosti našich domovov.
Autor: ANDREJ OHRAĎAN člen petičného výboru Petície proti plánovanej výstavbe mosta