Pondelok, 19. február, 2018 | Meniny má Vlasta
Pridajte si svoje mesto
KOMERČNÝ ČLÁNOK

Mikulášania sa chceli iba voziť, teraz opravujú aj drahé bicykle

Ak cestujete, zistíte, že niektoré veci možno fungujú niekde lepšie, a to nemusíte ísť hneď na kraj sveta. Keď potom spojíte nápady s výhodami kraja, kde žijete, môže vzniknúť aj takýto príbeh. V našom prípade cyklopríbeh.

Jarné práce za Veternou Porubou.(Zdroj: Bicyklom po Slovensku)

Väčšinou je scenár rovnaký. Nápad, podnikateľský plán, priestory, realizácia, nová webová stránka a súbežne s tým facebook. Náš príbeh sa začal inak. Opačne. Pred štyrmi rokmi sme nadviazali spoluprácu s výrobcom bicyklov Rock Machine. Nemali sme nič. Len nápad.

Naše stránky na facebooku Bicyklom po Slovensku mali vtedy 12 priateľov, dvaja sme boli my a traja z Rock Machine. Chceli sme prinášať videá zo zaujímavých trás na Slovensku. Hoci naše prvotné počiny boli naozaj amatérske, zaujali.

Pridali sme k videám fotografie, nadväzovali nové spolupráce a snažili sa prenášať radosť z bicyklovania na sociálnu sieť.

Mali sme šťastie na ľudí. Nikto zo šéfov Rock Machine na Slovensku ani z fabriky nikdy nechcel žiadny plán. Miesto večerov nad plánmi, grafmi a tabuľkami nás jednoducho nechali jazdiť a robiť, čo nás baví. Žiadne papiere ani zmluvy. Skrátka nám verili, čo je dnes už zriedkavá vec, tobôž, keď niekomu dáte bicykle za 4000 eur.

Dôvera sa vyplatila, jazdili sme viac a viac, veľa fotografovali, dostávali na zapožičanie stále ďalšie a ďalšie bicykle. Bolo to super, pretože sme mohli vyskúšať rôzne druhy bicyklov. Občas sme sa dostali k niečomu oveľa skôr, ako sa to dostalo na trh, ľudia nás začali sledovať a onedlho mala naša stránka viac priateľov ako samotná značka. Proste paráda.

Po troch rokoch spolupráce, jazdenia a fotenia prišla otázka, či nechceme vlastný obchod. Dlho sme veru nerozmýšľali. Našli sme si priestor mimo mesta, pozbíjali z dosák pulty, police a za nazbieraný kredit za prácu vybavili servis profesionálnym náradím od Park Tool.

Základňu na facebooku máme naozaj širokú, nezriedka sa tak stalo, že k nám prišiel na servis bicykel z Bratislavy alebo sa občas zastavil niekto z Prešova, kúpiť pár vecí.

Sme strašne radi, že za štyri roky sa nám na facebooku vytvorila komunita správnych ľudí. Vďaka sledovaniu obsahu vedia, kde sme boli jazdiť, aké máme bicykle, ale aj to, čo sa nám práve nepodarilo a hlavne, kto sme.

Vnímame to ako obrovské pozitívum. Aj cudzí ľudia tak vedia, komu zverujú svoj bicykel na servis, vidia niekoho reálneho a ich dvojkolesový miláčik nezmizne len tak za nepriehľadnou stenou v akomsi tajnom svete.

Spoluprácu s Rock Machine vnímame s odstupom času stále ako ohromnú výhodu. Môžeme jazdiť na rôznych druhoch bicyklov. Napríklad na výlet do Talianska nám ich požičali šesť. Získavame tak reálne skúsenosti s konkrétnym strojom.

Pri predaji potom nemusíme tápať a čítať texty z katalógu, presne vieme, čo ktorý zvládne, kde bude lepší, kde horší. Dokonca sme v akejsi tajnej skupine, kde má prístup len sedemnásť ľudí. Vieme tak o prototypoch bicyklov, ktoré sa budú sériovo vyrábať o dve – tri sezóny. My k nim môžeme dať nejaké pripomienky už dnes, prípadne sa občas na takejto jedinečnej veci chvíľku previezť.

Naším cieľom je ďalej prinášať ľuďom radosť z bicyklovania, či už je to prostredníctvom tipov na pekné miesta na našich stránkach, alebo servisom ich vlastných strojov a tiež predajom nových bicyklov. Jasné, obchodík ešte nemáme naprataný po strop kadečím od výmyslu sveta, preto sa stane, že bicykle musíme zákazníkom objednať, ale začať sa nejako musí.

Už dnes vieme ponúknuť okrem Rock Machine aj bicykle od Kellys, progresívnej no tiež drahej španielskej značky Mondraker, ďalej Trek, Ghost, Lapierre... je toho kopa.

No, aby sme sa vrátili k tej radosti. Všimli sme si, že ľudia k nám do servisu občas prichádzajú vystrašení z toho, koľko to bude stáť. Preto sme pripravili zimné balíčky servisu, ktoré platia už len do konca februára. Zákazníci tak vedia dopredu, čo presne bude na ich bicykloch spravené a koľko to bude stáť.

Ak sa nájdu diely, ktoré je potrebné vymeniť, spíšeme ich zoznam spolu s cenou a zákazníka kontaktujeme, aby sám rozhodol, či chce dané veci meniť, alebo nie. Plus celý servis dokumentujeme. Fotografie môžeme potom poslať mailom, správou alebo ukázať pri preberaní bicykla. Uvedomujeme si tiež, že doniesť bicykel do servisu je občas oštara, tobôž v zime. Preto ZADARMO ponúkame službu dovozu. Po bicykel si prídeme k zákazníkom a po servise ho zas privezieme späť.

Ak túžite v tejto sezóne po svojom novom krásavcovi, ponúkame k nemu trojročný servis zadarmo a poistenie proti krádeži na jeden rok od poisťovne Generalli rovnako zadarmo. Toľko výhod k bicyklu nedostanete široko ďaleko (ak vôbec niekde).

Poďme však na tie servisné balíčky:

1. Pomáhala do posledného dychu 1 016

Najčítanejšie správy

Mikuláš

Pomáhala do posledného dychu

Posledná rozlúčka s Vierou Perašínovou bola v sobotu 17. februára o 14. hodine v kostole v Iľanove. Želala si, aby ľudia, ktorí prídu na jej pohreb, nenosili kvetinové dary, ale prispeli radšej ľuďom v núdzi.

Auto šoféroval 14-ročný chlapec, narazil do stromu

Auto zobral otcovi, narazil do stromu a teraz je s vážnymi zraneniami v nemocnici.

Mladá žena takmer zamrzla na ceste

Počas mrazivých dní a nocí mali mestskí policajti robotu naviac. Ratovali opitú ženu a muža pred zamrznutím.

Na dôstojnú stanicu si cestujúci ešte počkajú

Priestory železničných a autobusových staníc plnia aj dôležitú reprezentačnú úlohu miest a obcí. Ružomberská železničná stanica prívetivý dojem nerobí.

Vodácky areál pod snehom

Vodácky na ňom vyrástli a vyhrávali najzvučnejšie mená slovenského vodného slalomu, olympijskí víťazi.

Blízke regióny

Chcete hrad? Môžete ho mať – na predaj je Sklabinský

O kúpu národnej kultúrnej pamiatky majú vraj záujem štyria investori.

Najohrozenejšiemu hradu svitá nádej. Starhradu pomôžu dobrovoľníci

Záchrancovia chcú získať ruinu do podnájmu od majiteľov hradu.

Čo okrem truhiel ukrývala krypta pod trstenským kostolom

Jedna z krýpt pod Kostolom sv. Martina bude otvorená už o niekoľko mesiacov. Pozostatky z nej pomohli priblížiť život šľachty v 17. a 18. storočí.

Dokážeme v Martine postaviť niečo, čo nám budú závidieť?

V martinskej lokalite Pltníky by mohol za ideálnych okolností už tento rok začať rásť nový športovo-oddychový areál. Či sa tento zámer podarí uviesť do života, zatiaľ nie je jasné.

Súper chcel hrať otvorený hokej, no s Martinčanmi sa poriadne popálil

Priučka od nepríjemného Brezna zrejme pomohla a do štvrťfinálovej série vstúpili naši jednoznačným víťazstvom. Teraz ho ešte treba potvrdiť doma.

Všetky správy

Lidl sťahuje z pultov ryžu Basmati

Ak ste si už výrobok kúpili, prineste ho do predajne, vrátia vám peniaze.

Tvorba pre deti valcuje slovenskú hudbu. Až na žiarivú výnimku je primitívna

Dospelí sa tvária, že sú deti a herečka prezlečená za škriatka hypnotizuje divákov.

Bolo správne, že Nasťa odišla na Slovensko, vraví Kuzminovej otec

V Rusku je v biatlone veľký tlak, silná konkurencia a aj tréningy sú veľmi ťažké, hovorí mama Anastasie Kuzminovej.

Slováci si zahrajú proti USA, víťaza vo štvrťfinále čaká Česko

Zápas Slovensko - USA je na programe v utorok o 4:10 nášho času.

Vojnový reportér Etzler: Päť dní som nevyšiel z hotela, hanbil som sa

Videl toho veľa. Keď ho poslali na liečenie posttraumatického syndrómu, psychiater sa ho spýtal, či je normálny. Tomáš Etzler pre SME hovorí, prečo.