Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
RIEŠIME ZA VÁS

Teplá voda najprv netiekla vôbec, potom bola hrdzavá

Ak ste spotrebiteľ a nie ste spokojný s tým, za čo platíte, najprv by ste sa mali obrátiť na dodávateľa.

Robertovi tiekla po odstávke hrdzavá teplá voda.Robertovi tiekla po odstávke hrdzavá teplá voda. (Zdroj: (R.P.))

V našej skupine Ružomberok na sociálnej sieti Facebook sa objavil príspevok čitateľa Roberta z Ružomberka. Sťažoval sa na trojdňové problémy s teplou vodou. Pripojil aj fotku vane s napustenou vodou oranžovej farby.

„Najprv nejde a potom si niekto dovolí pustiť toto? Čo to má znamenať? Vypustil som tri plné vane v nádeji, že prestane tiecť taká špinavá voda, ale márne! Kto mi teraz zaplatí minutú vodu? Kto mi zaplatí za čistenie mojich vodovodných rúr a batérií? Prečo musíme my, koncoví spotrebitelia, platiť za problém, ktorý nevznikol u nás? Ako sa toto plánuje vyriešiť?“ pýtal sa. Okrem toho mu prekážalo, že ho o odstávke vody nikto neinformoval.


Vodári za to nemôžu

Robertov podnet sme zaradili do rubriky Riešime za vás, ktorá sa nachádza na našej internetovej stránke www.nasruzomberok.sk. O stanovisko sme požiadali Vodárenskú spoločnosť Ružomberok, a. s. a Centrálne zásobovanie teplom, s. r. o. (CZT).

Od vodárov sme sa dozvedeli, že zodpovedajú len za dodávku studenej vody. „V prípade plánovanej odstávky informujeme dotknutých obyvateľov cez mestský rozhlas, našu internetovú stránku a oznamy na vchodoch. Ak ide o haváriu a treba ju riešiť hneď, oznamujeme to domácnostiam osobne,“ opísal štandardný postup Ján Bednárik, výrobno-technický námestník Vodárenskej spoločnosti Ružomberok.


Treba sa ozvať

Dodávku teplej vody zabezpečuje pre ružomberské domácnosti spoločnosť CZT. Podľa Zuzany Holdošovej, ktorá sa stará o vzťahy s verejnosťou, je ťažké na podnet reagovať, lebo je veľmi nekonkrétny. „Podobné prípady treba riešiť okamžite. Na našej stránke sú kontakty, na ktoré sa mohol dotyčný pán obrátiť. Informovať sa mohol aj u správcu bytového domu,“ vysvetlila.

Pokračovala, že pri plánovanej oprave zariadenia na prípravu teplej úžitkovej vody v kompaktnej odovzdávacej stanici informujú odberateľov v predstihu písomne alebo telefonicky. V prípade obytných domov informujú správcu, ktorý by mal oznam predložiť domácnostiam. V prípade náhlej poruchy dostanú odberatelia avízo o odstávke cez telefón. Ale neplatí to, ak teplá voda nepôjde menej ako tri hodiny.


Čistenie nepreplatia

„V prípade, že naša organizácia dodrží vyššie uvedené štandardné riešenia, spotrebiteľ nemá nárok na odškodnenie. Ak ich nedodrží, platia zákonné ustanovenia o štandarde kvality,“ dodala Holdošová.

Nárokom na náhradu výdavkov za čistenie potrubia a vodovodných batérií sa podľa jej slov zákon nezaoberá.

Najjednoduchším riešením v podobných prípadoch je okamžité kontaktovanie dodávateľa. „V konkrétnom prípade vieme konkrétne a individuálne dohodnúť formu odškodnenia,“ uzavrela Z. Holdošová zo spoločnosti CZT.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 711
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 648
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 914
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 244
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 180
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 591
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 885
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 678
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 595
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 622
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

V meste plánujú cez víkend otvoriť 15 odberných miest.

2 h
Zľava Simona Koreňová, Martina Tarageľová

Aj keď rok 2020 bol ochudobnený o mnohé športové podujatia, šachisti stihli počas zmiernenia opatrení zorganizovať viaceré šachové turnaje. Liptovská šachová škola bilancuje rok.

7 h
Mimoriadny projekt siete regionálnych týždenníkov MY.

V oboch pracovných zošitoch je veľa logických a zábavných úloh pre deti.

15 h
Ivan Krajčírik v zelenom

Brankára Macíka nahradil v MFK Ružomberok Krajčírik.

20. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

13 h

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

12 h

Muža našli už bez známok života.

18 h

Prírodná pamiatka očarí v každom ročnom období.

20. jan

Už ste čítali?