Streda, 19. september, 2018 | Meniny má Konštantín
RIEŠIME ZA VÁS

Teplá voda najprv netiekla vôbec, potom bola hrdzavá

Ak ste spotrebiteľ a nie ste spokojný s tým, za čo platíte, najprv by ste sa mali obrátiť na dodávateľa.

Robertovi tiekla po odstávke hrdzavá teplá voda.(Zdroj: (R.P.))

V našej skupine Ružomberok na sociálnej sieti Facebook sa objavil príspevok čitateľa Roberta z Ružomberka. Sťažoval sa na trojdňové problémy s teplou vodou. Pripojil aj fotku vane s napustenou vodou oranžovej farby.

„Najprv nejde a potom si niekto dovolí pustiť toto? Čo to má znamenať? Vypustil som tri plné vane v nádeji, že prestane tiecť taká špinavá voda, ale márne! Kto mi teraz zaplatí minutú vodu? Kto mi zaplatí za čistenie mojich vodovodných rúr a batérií? Prečo musíme my, koncoví spotrebitelia, platiť za problém, ktorý nevznikol u nás? Ako sa toto plánuje vyriešiť?“ pýtal sa. Okrem toho mu prekážalo, že ho o odstávke vody nikto neinformoval.


Vodári za to nemôžu

Robertov podnet sme zaradili do rubriky Riešime za vás, ktorá sa nachádza na našej internetovej stránke www.nasruzomberok.sk. O stanovisko sme požiadali Vodárenskú spoločnosť Ružomberok, a. s. a Centrálne zásobovanie teplom, s. r. o. (CZT).

Od vodárov sme sa dozvedeli, že zodpovedajú len za dodávku studenej vody. „V prípade plánovanej odstávky informujeme dotknutých obyvateľov cez mestský rozhlas, našu internetovú stránku a oznamy na vchodoch. Ak ide o haváriu a treba ju riešiť hneď, oznamujeme to domácnostiam osobne,“ opísal štandardný postup Ján Bednárik, výrobno-technický námestník Vodárenskej spoločnosti Ružomberok.


Treba sa ozvať

Dodávku teplej vody zabezpečuje pre ružomberské domácnosti spoločnosť CZT. Podľa Zuzany Holdošovej, ktorá sa stará o vzťahy s verejnosťou, je ťažké na podnet reagovať, lebo je veľmi nekonkrétny. „Podobné prípady treba riešiť okamžite. Na našej stránke sú kontakty, na ktoré sa mohol dotyčný pán obrátiť. Informovať sa mohol aj u správcu bytového domu,“ vysvetlila.

Pokračovala, že pri plánovanej oprave zariadenia na prípravu teplej úžitkovej vody v kompaktnej odovzdávacej stanici informujú odberateľov v predstihu písomne alebo telefonicky. V prípade obytných domov informujú správcu, ktorý by mal oznam predložiť domácnostiam. V prípade náhlej poruchy dostanú odberatelia avízo o odstávke cez telefón. Ale neplatí to, ak teplá voda nepôjde menej ako tri hodiny.


Čistenie nepreplatia

„V prípade, že naša organizácia dodrží vyššie uvedené štandardné riešenia, spotrebiteľ nemá nárok na odškodnenie. Ak ich nedodrží, platia zákonné ustanovenia o štandarde kvality,“ dodala Holdošová.

Nárokom na náhradu výdavkov za čistenie potrubia a vodovodných batérií sa podľa jej slov zákon nezaoberá.

Najjednoduchším riešením v podobných prípadoch je okamžité kontaktovanie dodávateľa. „V konkrétnom prípade vieme konkrétne a individuálne dohodnúť formu odškodnenia,“ uzavrela Z. Holdošová zo spoločnosti CZT.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Najužitočnejšia appka
  3. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  6. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  7. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  8. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu
  10. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  2. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  3. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  4. Najužitočnejšia appka
  5. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  7. Otvorenie akademického roka 2018/2019 na EU v Bratislave
  8. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  9. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  10. Vozidlá Kia ekologickej budúcnosti
  1. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 28 642
  2. Najužitočnejšia appka 14 909
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 12 818
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 9 030
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 763
  6. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 6 552
  7. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 6 435
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 061
  9. Osem dovolenkových destinácii, kde leto ešte nekončí 3 259
  10. Zmenky a dlhopisy s fixným výnosom 5 – 6,6 % p.a. 2 642

Hlavné správy z MY Liptov

Piata sezóna bude komplikovaná

Liptovská hokejová liga počas prestávky narástla. Do sezóny 2018/19 vstupuje 18 tímov.

Na kolóny v Palúdzke si treba zvyknúť

Oprava mosta komplikuje dopravu, na mieste vznikajú kolóny, 
s ktorými treba počítať do ukončenia prác.

Všetci školáci majú mať od januára obedy zadarmo

Starostom, riaditeľom škôl aj vedúcim jedální sa nepáči, že vláda chce zaplatiť len potraviny, ostatné náklady má znášať samospráva.

Tréner verí, že do tretice sa baráž hrať nebude

Martin Kriška ubezpečuje, že hráči sa budú hrdo biť za logo, klub a mesto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Trenčín nie je pripravený hrať skupinu Európskej ligy, tvrdí Rybníček

Vypadnutie z Európskej ligy vníma ako dobrý koniec.

Huby by sa nemali odrezávať. Sušiť ich treba na site či záclone, radí odborníčka

Stalo sa vám niekedy, že sa vám pokazili huby v mrazničke alebo splesniveli sušené hríby? Odborníčka okrem toho, ako správne huby zbierať, vysvetlila aj to, ako ich správne spracovať. Vyskúšali ste už hubový prášok?

Pri Žiline sa zrazilo viacero vozidiel, cesta je už prejazdná

Po včerajšom dopravnom kolapse v Žiline ani dnešok nezačal priaznivo. Neskôr sa k tomu pridal aj kamión s defektom pod Strečnom.

Vybrali SME

Už ste čítali?