LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Radnica požaduje od investora posúdenie vplyvu stavby na dopravnú sieť. Predovšetkým na cestu do Závažnej Poruby a jej napojenie na cestu prvej triedy. Radnica zároveň požaduje dopracovanie hlukovej štúdie tak, aby sa zaoberala aj hlukom z doprava v zastavanom území.
Spoločnosť plánuje v priemyselnom areáli osadiť novú strojnotechnologickú časť na výrobu asfaltovej zmesi, súčasťou budú aj skládky kameniva. Za hodinu je schopná vyrobiť 160 ton zmesi. Priemerne chcú vyrábať 300 ton denne.
Križovatka je preťažená
Ľudí z Okoličného a Závažnej Poruby zámer súkromnej spoločnosti znepokojuje. Obávajú sa hluku, prašnosti a preplnenia ciest kamiónmi s asfaltom a štrkom. Spustením linky sa zvýši dopravná záťaž v oblasti. Spoločnosť predpokladá, že denne to bude 134 prejazdov nákladných áut.
„Z verejného prerokovania vyplynulo, že hodnotiaca správa, ktorú prerokovával investor s verejnosťou a zástupcami mesta, sa nezaoberá vplyvom nárastu dopravy na cestnú sieť v obytnej zóne. Nie je teda možné určiť možný vplyv obaľovačky na dopravu v meste,“ informovala hovorkyňa mesta Viktória Čapčíková.
Vedúci odboru životného prostredia a dopravy z mestského úradu Gabriel Lengyel dodal, že križovatka na hlavnej ceste v Okoličnom v smere zo Závažnej Poruby je v súčasnosti preťažená.
„Ďalší nárast nákladnej dopravy ešte zhorší nevyhovujúcu dopravnú situáciu na križovatke, keď výjazd na hlavnú cestu trvá aj niekoľko minút,“ vysvetlil.
Chýba obslužná komunikácia
Rozvoj priemyselnej zóny v Okoličnom podľa územného plánu mesta súvisí s prekládkou železničnej trate. Projekt počíta aj s vybudovaním obslužnej komunikácie na južnej strane mesta za riekou Váh. Tá spojí priemyselnú zónu s cestou prvej triedy až za zastavanou častou mesta, približne v mieste súčasnej križovatky na Stošice.
Primátor Ján Blcháč povedal, že projekt modernizácie železnice mešká z dôvodov, ktoré mesto nemôže ovplyvniť.
„Pokiaľ nebude hotová obslužná komunikácia, každý nový investor v priemyselnej zóne bude musieť odborne preukázať, aký vplyv bude mať jeho zámer na dopravnú situáciu v tejto lokalite,“ upozornil primátor.
Projekt realizácie obaľovačky asfaltových zmesí ešte vyhotovený nebol. Ak však bude posudzovanie vplyvov na životné prostredie (EIA) záporné, projekt sa ani vypracovávať nebude. To závisí od ministerstva životného prostredia, ktoré bude vyhodnocovať pripomienky.