Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana

Investor o obaľovačke: Ľuďom chýbajú presnejšie informácie

Zámer rozšírenia priemyselnej zóny v Okoličnom o novú linku obaľovačky asfaltovej zmesi nedá spávať obyvateľom a ľuďom z neďalekej Závažnej Poruby. Investor si stojí za tým, že zvýšenie dopravnej záťaže bude zanedbateľné.

Priemyselná zóna pri Závažnej Porube. Zámer výstavby novej linky obaľovačky asfaltovej zmesi dal do pohybu aj občianskych aktivistov. Tí vyzbierali po domácnostiach takmer 1200 podpisov.(Zdroj: (MJ))

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Spoločnosť chce zriadiť v Okoličnom linku na výrobu asfaltovej obaľovanej zmesi. V zámere, ktorý predložila na posúdenie vplyvov na životné prostredie, uvádza zanedbateľnú záťaž na ťažko skúšanú cestu z priemyselnej oblasti na hlavný ťah mestom.

Zo zámeru vyplýva, že za hodinu linka bude schopná vyrobiť 160 ton zmesi. Denne chcú podľa údajov v zámere vyrábať 300 ton asfaltovej zmesi. Spustenie výroby by pri takýchto množstvách znamenalo nárast kamiónovej dopravy.

Aktivisti vyzbierali takmer 1200 podpisov
V zasadačke liptovskomikulášskeho mestského úradu sa uskutočnilo verejné prerokovanie zámeru, ľuďom a aj mestu sa nepozdáva dopravná záťaž. K správe o hodnotení navrhovanej činnosti obaľovačky asfaltových zmesí vydali preto nesúhlasné stanovisko.

„Radnica požaduje dopravnoinžiniersky výpočet vplyvu stavby na dopravnú sieť, bližšie vplyv na kapacitu existujúcich ciest a križovatiek, predovšetkým cesty do Závažnej Poruby a križovatky tejto cesty na cestu I/18. Súčasťou tohto výpočtu musí byť aj návrh opatrení na zamedzenie vzniknutých vplyvov,“ vysvetlila Viktória Čapčíková, hovorkyňa mesta Liptovský Mikuláš.

Primátor Ján Blcháč doplnil, že žiadajú dopracovanie hlukovej štúdie aj o vplyv nárastu dopravy v zastavanom území.
Zámer výstavby novej linky obaľovačky asfaltovej zmesi dal do pohybu aj občianskych aktivistov.

Tí vyzbierali po domácnostiach takmer 1200 podpisov proti investícii a hromadnú občiansku pripomienku odoslali na ministerstvo životného prostredia.

Výroba bude nižšia, prisľúbili to mestu
Spoločnosť Cesty SK, ktorá chce linku spustiť sa bráni, verejnosť podľa ich slov nemá presné informácie a ich obavy sú zbytočné.

„Ide o najmodernejšiu obaľovaciu linku renomovaného švajčiarskeho výrobcu, spĺňajúcu najprísnejšie európske, ekologické normy. V porovnaní so staršími zariadeniami, ktoré sú v prevádzke na Slovensku a aj v blízkom okolí, hodnoty hluku a emisií sú na zanedbateľnej úrovni,“ ubezpečil Igor Múdry, generálny riaditeľ spoločnosti Cesty SK.

Zdôraznili, že v zámere sa uvádza najvyššia možná výrobná kapacita linky 160 ton za hodinu.

„Je to len hypoteticky maximálny výkon, ktorý linka nikdy nedosahuje. Na dôvažok sme sa mestu Liptovský Mikuláš dvakrát zaviazali, že ročná produkcia linky nepresiahne 30-tisíc ton,“ doplnil Múdry s tým, že linka bude fungovať osem mesiacov v roku, od apríla do novembra.
Materiál odvezie denne päť áut.

Dopravná záťaž bude po spustení výroby v Okoličnom zanedbateľná.

IGOR MÚDRY


Z toho podľa Múdreho vyplýva, že denne vyrobia priemerne 125 ton materiálu, za hodinu to vychádza 12,5 tony. Materiál budú odvážať nákladné autá s nosnosťou 25 ton, čo znamená, že za deň ich odíde priemerne päť.

„Z uvedeného vyplýva, že pri momentálnom počte prejazdov 480 nákladných automobilov denne je navýšenie po spustení výroby obaľovacieho centra 1,04 percenta,“ zdôraznil Múdry.

Denne prejde úsekom takmer 3200 osobných áut a ďalších päť nákladiakov znamená zvýšenie záťaže o 0,15 percenta.
„Percentuálne hodnoty navýšenia dopravy sú tak zanedbateľné, že považujeme za diskriminačné prenášať na našu spoločnosť zodpovednosť za súčasnú dopravnú situáciu, ktorá je komplikovaná podľa našich meraní len v ranných hodinách od siedmej do ôsmej hodiny a v popoludňajších hodinách od pol tretej do pol štvrtej,“ doplnil generálny riaditeľ spoločnosti s tým, že v tomto čase je komplikovaná doprava v každom väčšom meste na Slovensku.

Vplyvy na životné prostredie posúdia
Múdry povedal, že ich spoločnosť bez problémov dovolí mestu, aby urobilo priebežnú kontrolu množstva vyprodukovanej obalenej zmesi. „Naša investícia pritom prinesie pracovné príležitosti približne pre 30 ľudí z Liptova.

Teraz je na rade ministerstvo životného prostredia, ktoré bude vyhodnocovať pripomienky zainteresovaných úradov, inštitúcií aj verejnosti v rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie. Pokiaľ vydá nesúhlasné stanovisko, projekt sa realizovať nebude.

Chýbajúca cesta brzdí rozvoj priemyselnej oblasti
Priemyselná oblasť v Okoličnom a Závažnej Porube ale hlavne tamojší obyvatelia dlhodobo doplácajú na to, že zóne chýba plnohodnotná cesta. Komplikuje život ľuďom z rodinných domov, dopravnú situáciu na hlavnej ceste a rozvoj priemyselnej zóny.

Chýbajúca cesta, spojnica s diaľnicou, by mohla odradiť aj veľkých investorov, ktorí by v regióne vytvorili nové pracovné miesta,
Riešením podľa primátora Jána Blcháča môže byť preložka železničnej trase a s ňou súvisiaca výstavba obslužnej cesty na južnej strane mesta za Váhom. Priemyselná zóna v Okoličnom by sa vďaka nej napojila na hlavnú cestu pri Stošiciach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  2. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  5. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  6. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  7. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  8. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  10. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 114
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 401
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 19 150
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 674
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 500
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 874
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 651
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 146
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 417
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 009

Hlavné správy z MY Liptov

Za parkovanie v dedine pod Chočom už treba platiť

Mnohí turisti nebrali ohľad na domácich obyvateľov a odstavili svoje auto na cestách tak, že znemožnili prechod iným. Samospráva to zatrhla.

Pre vysokú Belú sú vodohospodári v pohotovosti

Hladina Belej bola na Podbanskom štvornásobne vyššia ako normálne. Vodohospodári mali od rána pohotovosť.

Spúšť v Tichej a Kôprovej doline

Voda strhla časť asfaltovej cesty.

Horská rieka Belá ukazuje svoju silu

Tatranské rieky zo Západných Tatier sa vlievajú do Belej, horská rieka veľmi citlivo reaguje na takmer každý výdatnejší dážď. Valiaca sa rieka cez mesto Liptovský Hrádok ráno ľudí poriadne vystrašila.

Najprv treba riešiť odpad, potom medvede

Turisti nechávajú v kontajneroch alebo aj pri nich doslova hody pre medvede. Tie sa rady chodia 
hostiť aj do Hrabova, 
vedia, že idú na istotu.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Kontroverznú výstavu Ringa Čecha v Mikuláši žiadajú ukončiť

Liptovská galéria Petra Michala Bohúňa otvorila výstavu Ringo ever, Rembrant never. Časť zamestnancov má voči nej výhrady a verejne sa od nej dištancovala. Žiadajú dokonca jej stiahnutie.

Peter Sagan sa rozchádza s manželkou Katkou

Sagan napísal, že Katka je dôležitou súčasťou jeho života, napriek tomu pôjdu vlastnou cestou.

Vybrali SME

Už ste čítali?