Nedeľa, 23. september, 2018 | Meniny má Zdenka

Investor o obaľovačke: Ľuďom chýbajú presnejšie informácie

Zámer rozšírenia priemyselnej zóny v Okoličnom o novú linku obaľovačky asfaltovej zmesi nedá spávať obyvateľom a ľuďom z neďalekej Závažnej Poruby. Investor si stojí za tým, že zvýšenie dopravnej záťaže bude zanedbateľné.

Priemyselná zóna pri Závažnej Porube. Zámer výstavby novej linky obaľovačky asfaltovej zmesi dal do pohybu aj občianskych aktivistov. Tí vyzbierali po domácnostiach takmer 1200 podpisov.(Zdroj: (MJ))

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Spoločnosť chce zriadiť v Okoličnom linku na výrobu asfaltovej obaľovanej zmesi. V zámere, ktorý predložila na posúdenie vplyvov na životné prostredie, uvádza zanedbateľnú záťaž na ťažko skúšanú cestu z priemyselnej oblasti na hlavný ťah mestom.

Zo zámeru vyplýva, že za hodinu linka bude schopná vyrobiť 160 ton zmesi. Denne chcú podľa údajov v zámere vyrábať 300 ton asfaltovej zmesi. Spustenie výroby by pri takýchto množstvách znamenalo nárast kamiónovej dopravy.

Aktivisti vyzbierali takmer 1200 podpisov
V zasadačke liptovskomikulášskeho mestského úradu sa uskutočnilo verejné prerokovanie zámeru, ľuďom a aj mestu sa nepozdáva dopravná záťaž. K správe o hodnotení navrhovanej činnosti obaľovačky asfaltových zmesí vydali preto nesúhlasné stanovisko.

„Radnica požaduje dopravnoinžiniersky výpočet vplyvu stavby na dopravnú sieť, bližšie vplyv na kapacitu existujúcich ciest a križovatiek, predovšetkým cesty do Závažnej Poruby a križovatky tejto cesty na cestu I/18. Súčasťou tohto výpočtu musí byť aj návrh opatrení na zamedzenie vzniknutých vplyvov,“ vysvetlila Viktória Čapčíková, hovorkyňa mesta Liptovský Mikuláš.

Primátor Ján Blcháč doplnil, že žiadajú dopracovanie hlukovej štúdie aj o vplyv nárastu dopravy v zastavanom území.
Zámer výstavby novej linky obaľovačky asfaltovej zmesi dal do pohybu aj občianskych aktivistov.

Tí vyzbierali po domácnostiach takmer 1200 podpisov proti investícii a hromadnú občiansku pripomienku odoslali na ministerstvo životného prostredia.

Výroba bude nižšia, prisľúbili to mestu
Spoločnosť Cesty SK, ktorá chce linku spustiť sa bráni, verejnosť podľa ich slov nemá presné informácie a ich obavy sú zbytočné.

„Ide o najmodernejšiu obaľovaciu linku renomovaného švajčiarskeho výrobcu, spĺňajúcu najprísnejšie európske, ekologické normy. V porovnaní so staršími zariadeniami, ktoré sú v prevádzke na Slovensku a aj v blízkom okolí, hodnoty hluku a emisií sú na zanedbateľnej úrovni,“ ubezpečil Igor Múdry, generálny riaditeľ spoločnosti Cesty SK.

Zdôraznili, že v zámere sa uvádza najvyššia možná výrobná kapacita linky 160 ton za hodinu.

„Je to len hypoteticky maximálny výkon, ktorý linka nikdy nedosahuje. Na dôvažok sme sa mestu Liptovský Mikuláš dvakrát zaviazali, že ročná produkcia linky nepresiahne 30-tisíc ton,“ doplnil Múdry s tým, že linka bude fungovať osem mesiacov v roku, od apríla do novembra.
Materiál odvezie denne päť áut.

Dopravná záťaž bude po spustení výroby v Okoličnom zanedbateľná.

IGOR MÚDRY


Z toho podľa Múdreho vyplýva, že denne vyrobia priemerne 125 ton materiálu, za hodinu to vychádza 12,5 tony. Materiál budú odvážať nákladné autá s nosnosťou 25 ton, čo znamená, že za deň ich odíde priemerne päť.

„Z uvedeného vyplýva, že pri momentálnom počte prejazdov 480 nákladných automobilov denne je navýšenie po spustení výroby obaľovacieho centra 1,04 percenta,“ zdôraznil Múdry.

Denne prejde úsekom takmer 3200 osobných áut a ďalších päť nákladiakov znamená zvýšenie záťaže o 0,15 percenta.
„Percentuálne hodnoty navýšenia dopravy sú tak zanedbateľné, že považujeme za diskriminačné prenášať na našu spoločnosť zodpovednosť za súčasnú dopravnú situáciu, ktorá je komplikovaná podľa našich meraní len v ranných hodinách od siedmej do ôsmej hodiny a v popoludňajších hodinách od pol tretej do pol štvrtej,“ doplnil generálny riaditeľ spoločnosti s tým, že v tomto čase je komplikovaná doprava v každom väčšom meste na Slovensku.

Vplyvy na životné prostredie posúdia
Múdry povedal, že ich spoločnosť bez problémov dovolí mestu, aby urobilo priebežnú kontrolu množstva vyprodukovanej obalenej zmesi. „Naša investícia pritom prinesie pracovné príležitosti približne pre 30 ľudí z Liptova.

Teraz je na rade ministerstvo životného prostredia, ktoré bude vyhodnocovať pripomienky zainteresovaných úradov, inštitúcií aj verejnosti v rámci posudzovania vplyvov na životné prostredie. Pokiaľ vydá nesúhlasné stanovisko, projekt sa realizovať nebude.

Chýbajúca cesta brzdí rozvoj priemyselnej oblasti
Priemyselná oblasť v Okoličnom a Závažnej Porube ale hlavne tamojší obyvatelia dlhodobo doplácajú na to, že zóne chýba plnohodnotná cesta. Komplikuje život ľuďom z rodinných domov, dopravnú situáciu na hlavnej ceste a rozvoj priemyselnej zóny.

Chýbajúca cesta, spojnica s diaľnicou, by mohla odradiť aj veľkých investorov, ktorí by v regióne vytvorili nové pracovné miesta,
Riešením podľa primátora Jána Blcháča môže byť preložka železničnej trase a s ňou súvisiaca výstavba obslužnej cesty na južnej strane mesta za Váhom. Priemyselná zóna v Okoličnom by sa vďaka nej napojila na hlavnú cestu pri Stošiciach.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 568
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 403
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 003
  4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 10 841
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 609
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 384
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 187
  8. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 111
  9. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 021
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 740

Hlavné správy z MY Liptov

Víkend prinesie silné ochladenie, vietor i dážď

Zdá sa, že krátkym rukávom aspoň na nejaký čas odzvonilo.

Vraždu pripravovali cez mobil, polícia mužov zadržala

Národná kriminálna agentúra zadržala dvoch mužov, ktorých obvinili z úkladnej vraždy a nedovoleného ozbrojovania.

Kedy ste boli naposledy u zubára?

Veľa odpovedí má často rovnaký obsah. Aspoň desať rokov, po maturite alebo ako dieťa na základnej škole ešte v časoch pred osemdesiatym deviatym...

Úpravu horskej rieky Belá považujú odborníci za necitlivú a zbytočnú

Bagre a skalná pyramída horskej rieke Belá nesvedčia.

V sedle na pomedzí regiónov postavili nadšenci prístrešok

Žaškovské sedlo bolo kedysi významnou spojnicou medzi Liptovom a Oravou. Dnes význam upadol, o to viac ho poznajú turisti. Nedávno na ňom pribudol pre nich plnohodnotný prístrešok.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pezinské vinobranie poznačila víchrica, pomáhali aj hasiči

Popadané stromy, zdemolované stánky či prevrátené smetiaky.

Starosta sa zabýval v dome zo slamy, tvrdí, že by nemenil

Chcel dom, ktorý má dušu. Televízor nepotrebuje.

Žilinský Bulvár: Kedysi vychýrená štvrť mesta, teraz len upadá

Žilinský Bulvár je vo veľmi zlom stave. Problémom sú najmä bezdomovci.

Dobrú vodu z podzemia odčerpávajú akvaparky

Vody v najmenších prírodných prameňoch ubúda.

Vybrali SME

Už ste čítali?