Pondelok, 23. júl, 2018 | Meniny má Oľga

T. Kučera: „Mrzí ma to...“

Minulý piatok rozhodol Medzinárodný olympijský výbor (MOV) o tom, že kategória C2 muži v programe olympijských hier končí.

Tomáš Kučera a Ján Bátik počas finálovej jazdy na domácej vode.(Zdroj: SITA: GABRIEL LIPTÁK)

Mikulášska posádka Tomáš Kučera, Ján Bátik, vlani zlatá na domácom európskom šampionáte, neváhala a poskytla nám odpovede na pár otázok.

Hovorilo sa o tom dlhšie, no musel to byť pre vás poriadny zásah. Aký je váš pohľad na tento verdikt, ktorý sa nedá vrátiť?

Tomáš Kučera: – Aj keď sa už o tom rozprávalo dlhšie a oficiálne to vyšlo vonku nedávno, zamrzelo ma to veľmi. Vodnému slalomu sa venujem viac ako 20 rokov a z toho väčšiu časť práve kategórii C2. Myslím si, že deblovky sú od nepamäti súčasťou tohto športu. Veď už aj Indiáni pádlovali v kanoe dvaja... Je to obrovská škoda celkovo pre vodný slalom a aj slovenský šport.

Ján Bátik: – Pre mňa to bolo prekvapenie už pri prvých avízach vylúčenia kategórie C2 z OH, pretože tak atraktívnu a divácky zaujímavú kategóriu z programu najväčšej športovej udalosti nemôžu vylúčiť. S oficiálnym rozhodnutím prišlo aj sklamanie nie ani tak kvôli nám a našej kariére. Skôr ide o to, že je to snáď najstaršia kategória so svojím špecifickým čarom a krásou. Vylúčením kategórie určite s Tomášom nekončíme. Čakajú nás ešte zvyšné preteky svetového pohára a koncom septembra majstrovstvá sveta vo francúzskom Pau.

Veľmi veľa posádok, ale aj ostatných vodnoslalomárov a obyčajných ľudí sa zomklo, keď nosili tričká s heslami za záchranu kategórie. Verili ste v období, keď sa o tom začalo hovoriť, že by to zabralo a C2 z OH nezmizne?

T.K.: – V akú takú šancu, že by sa to mohlo kdesi zlomiť, sme stále verili. Aj preto sme to chceli takto spropagovať, aby sa to dostalo do povedomia na tých správnych miestach. No nepomohlo, škoda. Politika a slalomové zväzy boli podľa mňa slabé a nepotlačili nás, skôr si myslím, že niektorým ľuďom to vyhovovalo.

J.B.: – Týmto spôsobom sme chceli vyjadriť, že máme radi kategóriu a zároveň náš nesúhlas s vyradením. My sme to zmeniť nevedeli, ale o záchranu sa mali snažiť viac funkcionári všetkých zväzov a hlavne bývalí pretekári kategórie C2, ktorí sú teraz tréneri a asi pozabudli, v akej krásnej kategórii jazdili...
Hlavným zámerom MOV je zrovnoprávniť obe pohlavia. Nie je to pri pohľade na kategóriu C1 ženy neférové? Predsa majú ženy ešte na čom pracovať a konkurencia nie je dostatočná. Deblovky sú, naopak, atraktívne, o triumfoch a medailách rozhodujú stotiny a malé chyby.

T.K.: – Áno, hlavným dôvodom bolo vyrovnať počty mužov a žien. Na zamyslenie teraz je, že jedna žena môže štartovať ako v K1, tak aj v C1. Dlhoroční deblkanoisti nemôžu teraz začať odznova skúšať trénovať napríklad v kanoe, to sa nedá. Takže nás zrušili celkovo. Čo sa týka konkurencie v novej ženskej olympijskej kategórii, to sa časom vyrovná aj z hľadiska počtu lodí a časov. Najväčšia škoda ale je to, že deblovka bola iná ako všetky lode. Predsa ide o dokonalú súhru dvoch ľudí. V tomto je aj skrytá atraktivita našej kategórie.

J.B.: – Nie každá kategória a šport pasuje k ženám. To už je na zvážení tých žien, ktoré to začali jazdiť, či je to tá správna cesta len kvôli tomu, že je to olympijská kategória. Je to mladá kategória a ešte dlho to bude na úkor kvality. Rozdiely v časoch sú medzi štartovným polom taktiež značné a aj ich zmenšenie bude chvíľu trvať. Na druhej strane tým, že niektoré pretekárky nezvládajú ešte techniku prejazdu podľa predstáv, vedia spraviť také ródeo na trati, že to je pre diváka zaujímavé. Týmto spôsobom ukážu, že to nie je ľahký šport (úsmev).

Plynú pre vás teraz nejaké zmeny? Je ohrozená kategória C2 celkovo? Je možné jej úplné vymazanie?

T.K.: – Zmeny sa dotknú aj nás. S určitosťou sa zníži konkurencia v našej kategórii, pretože neolympijské športy nie sú štátom podporované až v takej miere ako tie, ktoré pod piatimi kruhmi sú. Ťažším spôsobom si budeme hľadať aj potencionálnych sponzorov. Z môjho pohľadu bude veľa lodí končiť kvôli financiám. Je teda otázne koľko posádok ostane v tejto kategórii, no verím, že čo najviac. My s Janom určite pokračujeme celú sezónu. To akým smerom sa budeme uberať do budúcna ukáže čas a viacero ďalších faktorov.

J.B.: Momentálne pokračujeme bez zmeny, ale do budúcna je otázne financovanie neolympijskej kategórie v olympijskom športe. Nie je vylúčené, že sa kategória C2 v budúcnosti vráti do programu. Dúfam, že zatiaľ zotrvá v nezmenenej forme. Je otázne, čo chcú vlastne diváci na OH vidieť a či tam budú štartovať najlepší.

:

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755

Hlavné správy z MY Liptov

Gopass - dovolenka, ktorá sa oplatí

Dovolenka vo Vysokých Tatrách a v Liptove bude toto leto opäť výhodnejšia.

Za únos a prepadnutie pôjde Ružomberčan do väzenia

Trojicu zločincov poslal súd za mreže, medzi nimi aj 46-ročného Ružomberčana.

Za parkovanie v dedine pod Chočom už treba platiť

Mnohí turisti nebrali ohľad na domácich obyvateľov a odstavili svoje auto na cestách tak, že znemožnili prechod iným. Samospráva to zatrhla.

DOPRAVA 2018 – kadiaľ vedie cesta do budúcnosti?

Súčasnosť a budúcnosť cestnej infraštruktúry, vízia verejnej osobnej dopravy a smerovanie železničnej i leteckej dopravy, budú hlavným témami najväčšej medzinárodnej konferencie na Slovensku DOPRAVA 2018.

V okrese Liptovský Mikuláš naďalej trvá hrozba povodne

V okrese Liptovský Mikuláš naďalej hrozí povodeň. Upozorňuje na to Slovenský hydrometeorologický ústav.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na Oravskej priehrade pribudne ostrov, postavia ho pre vtáky

Ostrov vybuduje Chránená krajinná oblasť Horná Orava a bude slúžiť ako útočište pre vtáky. Nemajú kde hniezdiť.

Kostoly Kalvárie ukrývali tajomstvá. Ukazujú, ako vyzerala kedysi

Kalváriu čaká tento rok veľké otvorenie.

Krokodíl v hlohoveckom Váhu? Polícia to nevylúčila (VIDEO)

V Hlohovci a po sociálnych sieťach sa začalo šíriť video, na ktorom by mal vo váhu plávať krokodíl. Polícia túto možnosť nevylúčila.

Vybrali SME

Už ste čítali?