Utorok, 18. december, 2018 | Meniny má Sláva, Slávka

M. Jurčo: Trest pre Sagana je neprimerane tvrdý

Šokujúca správa o konci Petra Sagana na Tour nenechala nikoho chladným.

Milan Jurčo druhý zľava.(Zdroj: tatranskeorly)

LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Športovú verejnosť na celom svete v utorok zastihla šokujúca informácia. Petra Sagana, jednu z najväčších hviezd súčasnej cyklistiky, vylúčili z najprestížnejších cyklistických pretekov Tour de France. Dôdom bola kolízia s Markom Cavendishom.

Nepomohli ani protesty Saganovho tímu Bora-Hansgrohe. Tourminator definitívne na Tour skončil, čo vyvolalo u mnohých veľkú búrku nevôle a emócií.

Viacerí rešpektovaní cyklisti sa vyjadrili k tvrdému verdiktu rozhodcovskej komisie UCI. Výnimkou nebol ani Milan Jurčo. Bývalý profesionálny cyklista, otec slovenského profesionálneho cyklistu Mateja Jurča, štartoval v roku 1987 na Tour de France.

Liptovský cyklistický veterán sa nepozeral na priamy prenos z etapy. Asi po polhodine od záveru si pozeral výsledky i dostupné videá. Vtedy už mal Peter udelený prvý trest. Bol prekvapený a vzrušený z udalostí záverečného špurtu.

Útok začal prekvapivo zozadu

„Pre mňa, ako bývalého pretekára a doteraz aktívneho cyklistu, bol dôležitý moment začiatok finálneho špurtu nafilmovaného z vrtuľníka. Viem si domyslieť tretí rozmer jazdy pretekárov, ich odstupy. Útok začal prekvapivo zozadu Démare, obchádzal pretekárov pred ním, sprava obehol Sagana, ktorý sa mu nestihol zavesiť do háku - závetria, ale vedel, že v Démarovej stope niekto pôjde,“ povedal.

M. Jurčo pokračoval, že náš šprintér takticky začal zavierať priestor vpravo od neho, bolo to asi 1,5 metra vybočenia vpravo z priameho smeru. Doteraz to ešte bolo v medziach regulérnosti. Vpravo od neho po zábranu to bolo asi 1 meter.

„Keď zistil, že na úroveň jeho prevodníka sa dostalo predné koleso pretekára, ktorý ho chcel sprava predbehnúť, ešte raz vybočil vpravo asi pol metra z priameho smeru. Nechal po bariéru asi len pol metra, čo my cyklisti nazývame, že škripol súpera nadoraz k bariére,“ komentoval veterán.

Dodal, že cyklista má riadítka široké 42 - 44 cm plus potrebuje na každú stranu min. 10 cm. V súčte asi 70 cm. „Cavendish to nemal. Sagan mu tam priestor nenechal. Mohol pribrzdiť. Neurobil to, lebo jazdí aktívne aj dráhu, kde nie sú brzdy a podobné momenty sa riešia kontaktmi na lakte a plecia, u Cavendisha často aj opieraním hlavou, čo aj urobil, ale nedosiahol uhnutie Sagana aspoň mierne vľavo.“

Pri závažných prípadoch sa zbierajú dôkazy

Podľa Jurča stratil rovnováhu, začal padať vpravo do bariéry. „To Saganovo vystrčenie ramena bolo naprázdno, teda zbytočné, ale zohralo úlohu dokončenia manévru škripnutia. Nasledovali hrôzostrašné pády cyklistov. Rozhodcovia Saganovi správne udelili trest, náhla zmena línie z priameho smeru, to záverečné škripnutie k bariére."

M. Jurčo si myslí, že keď v nemocnici zistili Cavendishove zranenia - zlomená lopatka, rozhodcovia konali na pritvrdení trestu.

„Telefonoval som z M. Dvorščíkom, naším jediným medzinárodným rozhodcom UCI. Bol tiež prekvapený s tvrdosťou trestu, zároveň aj s rýchlosťou rozhodnutia rozhodcov. Pri závažných sankciách sa zbierajú dôkazy a svedectvá, spravidla sa na to využíva viac času. Tesne pred uplynutím 24 hodín sa oznámi ortieľ. Pretekári majú pretekať aktívne aj v priebehu etapy, nie sa šetriť na záverečný špurt a tam sa chcú vyviezť na cieľovú pásku spoza chrbta iného pretekára. Len tých chrbtov idúcich pekne rovno je málo."

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  2. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  3. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  4. Nestíhate nakupovať darčeky?
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  8. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  9. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  10. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  1. Na štedrovečernom stole sa miešajú tradície so štipkou odvahy
  2. Nový kancelársky koncept myhive už aj v Bratislave
  3. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo?
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME
  5. HC Košice podporí „štefanskym“ zápasom košickú detskú onkológiu
  6. ZSSK posilňuje pred sviatkami vlaky InterCity
  7. Zamestnanci Tesco venovali pomoci komunitám 1000 hodín
  8. 4 body úspechu realizácie stavby
  9. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  10. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 77 032
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 14 690
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 12 014
  4. Alexej Fulmek: Bol som dlho v SME 9 279
  5. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach 7 156
  6. Sprievodca pivnou kultúrou v Berlíne. Majú Nemci dobré pivo? 4 101
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 3 597
  8. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 2 777
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 600
  10. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou 2 569

Hlavné správy z MY Liptov

Psie toalety v meste po roku končia

Mesto Liptovský Mikuláš vypovedalo zmluvu na prevádzku desiatich stojanov, ktoré mali fungovať ako psie toalety.

Na snehu mali problémy hlavne kamióny

V zime patrí sneh k Liptovu ako ovce na salaš. Veľa vodičov si to neuvedomuje, preto na cestách spôsobujú problémy nielen sebe, ale aj ostatným.

V Liptovskej Lúžnej boli deti najšikovnejšie

Deti na celom Slovensku vyzbierali viac ako päť ton šípok. Najusilovnejší boli žiaci základnej školy z Liptovskej Lúžnej.

Na Čebrať ešte nemajú stavebné povolenie

Práce na razení tunela Višňové pri Žiline sa výrazne komplikujú. V Čebrati ide zatiaľ všetko podľa plánov, aj keď stavebné povolenie na novú trasu diaľničiari ešte nemajú.

Lesné cesty v parkoch stavali bez povolenia

Súkromní obhospodarovatelia lesov z Liptova 
dostali pokuty.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Dubnici nad Váhom otvorili závod na výrobu nabíjacích staníc

Na Slovensku ide o prvého výrobcu nabíjacích staníc, zamestnanie by tu mohlo nájsť približne 50 ľudí.

Policajti hľadajú dvoch zlodejov

V Novom Meste nad Váhom mali ukradnúť peniaze.

Lesné cesty v parkoch stavali bez povolenia

Súkromní obhospodarovatelia lesov z Liptova 
dostali pokuty.

Vybrali SME

Už ste čítali?