M. Jurčo: Trest pre Sagana je neprimerane tvrdý

Šokujúca správa o konci Petra Sagana na Tour nenechala nikoho chladným.

Milan Jurčo druhý zľava.Milan Jurčo druhý zľava. (Zdroj: tatranskeorly)

LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Športovú verejnosť na celom svete v utorok zastihla šokujúca informácia. Petra Sagana, jednu z najväčších hviezd súčasnej cyklistiky, vylúčili z najprestížnejších cyklistických pretekov Tour de France. Dôdom bola kolízia s Markom Cavendishom.

Nepomohli ani protesty Saganovho tímu Bora-Hansgrohe. Tourminator definitívne na Tour skončil, čo vyvolalo u mnohých veľkú búrku nevôle a emócií.

Viacerí rešpektovaní cyklisti sa vyjadrili k tvrdému verdiktu rozhodcovskej komisie UCI. Výnimkou nebol ani Milan Jurčo. Bývalý profesionálny cyklista, otec slovenského profesionálneho cyklistu Mateja Jurča, štartoval v roku 1987 na Tour de France.

SkryťVypnúť reklamu

Liptovský cyklistický veterán sa nepozeral na priamy prenos z etapy. Asi po polhodine od záveru si pozeral výsledky i dostupné videá. Vtedy už mal Peter udelený prvý trest. Bol prekvapený a vzrušený z udalostí záverečného špurtu.

Útok začal prekvapivo zozadu

„Pre mňa, ako bývalého pretekára a doteraz aktívneho cyklistu, bol dôležitý moment začiatok finálneho špurtu nafilmovaného z vrtuľníka. Viem si domyslieť tretí rozmer jazdy pretekárov, ich odstupy. Útok začal prekvapivo zozadu Démare, obchádzal pretekárov pred ním, sprava obehol Sagana, ktorý sa mu nestihol zavesiť do háku - závetria, ale vedel, že v Démarovej stope niekto pôjde,“ povedal.

M. Jurčo pokračoval, že náš šprintér takticky začal zavierať priestor vpravo od neho, bolo to asi 1,5 metra vybočenia vpravo z priameho smeru. Doteraz to ešte bolo v medziach regulérnosti. Vpravo od neho po zábranu to bolo asi 1 meter.

SkryťVypnúť reklamu

„Keď zistil, že na úroveň jeho prevodníka sa dostalo predné koleso pretekára, ktorý ho chcel sprava predbehnúť, ešte raz vybočil vpravo asi pol metra z priameho smeru. Nechal po bariéru asi len pol metra, čo my cyklisti nazývame, že škripol súpera nadoraz k bariére,“ komentoval veterán.

Dodal, že cyklista má riadítka široké 42 - 44 cm plus potrebuje na každú stranu min. 10 cm. V súčte asi 70 cm. „Cavendish to nemal. Sagan mu tam priestor nenechal. Mohol pribrzdiť. Neurobil to, lebo jazdí aktívne aj dráhu, kde nie sú brzdy a podobné momenty sa riešia kontaktmi na lakte a plecia, u Cavendisha často aj opieraním hlavou, čo aj urobil, ale nedosiahol uhnutie Sagana aspoň mierne vľavo.“

Pri závažných prípadoch sa zbierajú dôkazy

Podľa Jurča stratil rovnováhu, začal padať vpravo do bariéry. „To Saganovo vystrčenie ramena bolo naprázdno, teda zbytočné, ale zohralo úlohu dokončenia manévru škripnutia. Nasledovali hrôzostrašné pády cyklistov. Rozhodcovia Saganovi správne udelili trest, náhla zmena línie z priameho smeru, to záverečné škripnutie k bariére."

SkryťVypnúť reklamu

M. Jurčo si myslí, že keď v nemocnici zistili Cavendishove zranenia - zlomená lopatka, rozhodcovia konali na pritvrdení trestu.

„Telefonoval som z M. Dvorščíkom, naším jediným medzinárodným rozhodcom UCI. Bol tiež prekvapený s tvrdosťou trestu, zároveň aj s rýchlosťou rozhodnutia rozhodcov. Pri závažných sankciách sa zbierajú dôkazy a svedectvá, spravidla sa na to využíva viac času. Tesne pred uplynutím 24 hodín sa oznámi ortieľ. Pretekári majú pretekať aktívne aj v priebehu etapy, nie sa šetriť na záverečný špurt a tam sa chcú vyviezť na cieľovú pásku spoza chrbta iného pretekára. Len tých chrbtov idúcich pekne rovno je málo."

Autor: hor, maj

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 101 206
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 321
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 081
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 468
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 298
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 034
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 970
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Hlavná cesta je úzka a krajnice sú minimálne.


5
Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Medvede pri Liptovskej Kokave.

Medvedici nasadili sledovací obojok.


2

Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu