LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Ľubomír Kristel prevádzkuje medzinárodnú a vnútroštátnu dopravu v Liptovskom Hrádku. Dopravca povedal, že uzatvorením cesty popod Strečno sa kamiónom trasa do Žiliny podstatne predĺžila.
Cesta z Oravy na Kysuce cez Novú Bystricu je pre liptovských dopravcov neprejazdná. Preto chodia cez Martin, Nitrianske Pravno, Prievidzu a Trenčín na D1, čo je asi o 150 kilometrov dlhšie.
Chodia krkolomnou okľukou
„Keď máme ťažšie auto, využívame trasu cez Donovaly. Potom pokračujeme po R1 do Žiaru nad Hronom a Prievidzu opäť do Trenčína na D1. Cesta sa nám tak predĺži o približne 200 kilometrov,“ povedal autodopravca a dodal, že mýtne sa jednému kamiónu predraží v prieme o 50 eur.
Takáto krkolomná okľuka sa podľa Ľ. Kristela týka približne 150 kamiónov z Liptova.
Riešením je tunel Višňové
„Je smutné, že v 21. storočí nemáme priame diaľničné spojenie medzi východom a západom republiky. Jedna uzávera tak dokáže ochromiť takmer celú slovenskú dopravu.
Jediných riešením v prípade Strečna je urýchlená výstavba tunela medzi Višňovým a Dubnou skalou. Termín ale podľa informácií, ktoré prešli médiami, opäť mešká. Možno by pomohli ďalšie nátlakové akcie, no urýchleniu výstavby už po skúsenostiach veľmi neverí.