Štyri dediny žiadajú svetelnú križovatku

Obyvatelia troch dolnoliptovských dedín majú problémy s výjazdom na hlavnú cestu. Premávka je taká prehustená, že sa so žiadosťou o pomoc obrátili aj na ministerstvo. Nepochodili.

Dolnoliptovské obce spája s cestnou sieťou jediný most. Ten vyúsťuje na frekventovanej hlavnej ceste I/18 v Ľubochni.Dolnoliptovské obce spája s cestnou sieťou jediný most. Ten vyúsťuje na frekventovanej hlavnej ceste I/18 v Ľubochni. (Zdroj: ĽUBICA STANČÍKOVÁ)

ĽUBOCHŇA. Vodiči z časti Ľubochne, Švošova a Stankovian spája s hlavnou štátnou cestou most cez Váh, ktorý sa napája na hlavnú cestu v Ľubochni. Inak sa z dedín nedostanú.

„Hlavne v piatok a v nedeľu popoludní je to katastrofa. Človek aby si zobral dovolenku, toľko musí čakať, kým autom vyjde na hlavnú cestu,“ povedal Peter z Ľubochne.

Vodiči musia mať výborné reflexy, vedieť rýchlo reagovať a občas aj riskovať, aby sa mohli zaradiť do prúdu áut.

„A o tom, aké náročné je v špičke dostať sa z jednej časti Ľubochne na druhú cez hlavnú cestu, ani nehovorím,“ doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

V úseku platí najvyššia povolená rýchlosť 50 kilometrov za hodinu. Cesta je rovná, autá rýchlosť nedodržiavajú.

Na kruhový objazd nie je miesto

Starostovia štyroch dolnoliptovských obcí sa spojili a spoločne adresovali na ministerstvo dopravy list so žiadosťou, aby situáciu riešili. Navrhli svetelnú križovatku.

„Výstavba diaľnice je v nedohľadne a do našich obcí, respektíve z nich, nie je prakticky možné napojiť sa do cestnej premávky v mieste križovania na moste cez rieku Váh v Ľubochni,“ napísali starostovia Stankovian, Švošova, Hubovej a Ľubochne.

„Svetelná križovatka je podľa nás najlepšia, kruhovú križovatku nie je možné vybudovať, pretože tam nie je na ňu dostatok miesta,“ doplnil Rudolf Baleja, starosta dolnoliptovských Stankovian.

Odpoveď ministerstva starostov ani vodičov z dolnoliptovských obcí nepoteší. Podľa ich vyjadrenia prejde úsekom denne približne 14-tisíc áut, cesta je dostatočne široká s vozovkou v bezchybnom stave. Platí tam 50-kilometrová povolená rýchlosť a k bezpečnosti prispieva aj dvojitá čiara, teda autá tam nesmú predbiehať a viditeľnosť je dostatočná.

SkryťVypnúť reklamu

Za semafory budú bojovať ďalej

„Správa cesty neeviduje v križovatke zo strany dopravnej polície žiadne požiadavky na zlepšenie bezpečnosti a plynulosti dopravy na hlavnej ceste,“ napísalo ministerstvo.

„Zmena organizácie dopravy musí vychádzať z odborných podkladov. Na základe takýchto skutočností môže správca pristúpiť k prípadnej zmene organizácie dopravy,“ doplnili.

Starosta Stankovian povedal, že sa nevzdávajú. Požiadavku štyroch obcí dolného Liptova predostrú polícii a Slovenskej správe ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 277
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 946
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 100
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 509
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 677
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 503
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 191
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 753
  1. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  2. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  3. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  4. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  5. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  6. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  7. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  8. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 151
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 75 613
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 53 643
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 32 011
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 089
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 296
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 10 466
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 626
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bojničan: Dogmatické náboženstvo ako zdroj xenofóbie: Korene, mechanizmy a historické dôsledky
  2. Ivan Čáni: Fico nie je hlúpy, aby nechápal čo hovorí a robí.
  3. Milan Buno: Aj vaši rodičia starnú? Tu je 50 nápadov, ako ich zvládať... | 7 knižných tipov
  4. Marián Gunár: Rómovia, Cigáni čo ďalej?
  5. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XX
  6. Radoslav Záhumenský: Vodná nádrž na Kysuciach ukrýva príbeh dvoch zatopených obcí. Poznáte jej pravú tvár?
  7. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  8. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 151
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 75 613
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 53 643
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 32 011
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 089
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 296
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 10 466
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 626
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu