RUŽOMBEROK. Pre zmeny v trase tunela Čebrať je potrebná nová EIA, teda posúdenie vplyvov stavby na životné prostredie a zdravie ľudí. Až po jej odsúhlasení ministerstvom životného prostredia sa môžu rozbehnúť naplno stavebné práce vrátane kľúčového razenia novej trasy tunela.
Úsek stavia konzorcium dvoch firiem, slovensko-české združenie Čebrať, ktoré tvoria brnianska OHL-ŽS a slovenský Váhostav.
OHL-ŽS odovzdal Národnej diaľničnej spoločnosti správu EIA so zapracovanými pripomienkami, tú majú do konca októbra doplniť o drobné pripomienky zo stany Európskej komisie a poradnej agentúry Jaspers.
Diaľničiari následne správu odovzdajú na posúdenie ministerstvu životného prostredia.
Práce na pozastavených častiach diaľnice, vrátane tunela Čebrať, sa môžu podľa pokynu Európskej komisie obnoviť až po právoplatnom ukončení procesu EIA.
„Ak zhotoviteľ podpíše návrh dodatku, práce na pozastavených častiach diaľnice, vrátane tunela Čebrať, sa začnú v januári 2018, okamžite po vydaní záverečného stanoviska EIA, ktoré určí definitívnu trasu diaľnice,“ povedal Martin Guzi, vedúci odboru marketingu a služieb verejnosti Národnej diaľničnej spoločnosti.