RUŽOMBEROK. Predseda vlády v reakcii na petície primátorom a starostom povedal, že vláda vyčlení v druhom polroku 2018 19-miliónov eur na dokumentáciu a prípravu dvoch úsekov na Kysuciach.
V prípade dostavby rozostavaného úseku pri Ružomberku podľa štátneho tajomníka ministerstva dopravy Viktora Stromčeka zasiahla vyššia moc, pretože sa pri razení tunela Čebrať objavili zosuvy pôdy.
„Pri Ružomberku možno pokračovať v stavbe až po posúdení vplyvov novej trasy na životné prostredie.“
Premiér spolu s Jurajom Blanárom, poslancom Národnej rady SR a predsedom Žilinského samosprávneho kraja, povedali, že urýchleniu stavieb by pomohlo odblokovanie dlhovej brzdy.
Na to musí vláda prijať novelu ústavného zákona o rozpočtovej zodpovednosti, s čím musí súhlasiť trojpätinová väčšina poslancov.
„Bude aj na opozícii, ako sa k tomu postaví,“ povedal Fico.
Primátor ohlásil ďalšiu petíciu
Iniciatívu stredné Slovensko zastupoval primátor Ružomberka Igor Čombor. „Bolo by dobré, keby sa dlhová brzda nejakým spôsobom modifikovala, aby boli peniaze na to, aby sa tieto dôležité cesty vybudovali. Budeme robiť petíciu vo všetkých dedinách a mestách na strednom Slovensku. Verím, že vyzbierame státisíce podpisov, aby bola uvoľnená dlhová brzda,“ povedal po stretnutí v Žiline I. Čombor.
Doplnil, že ľudí nezaujíma, či bude uvoľnená dlhová brzda, ale to, by mali modernú cestnú štruktúru, ktorá umožní rozvoj ich regiónu, pokrok a nové pracovné príležitosti.
Uvoľnenie dlhovej brzdy pocítia ešte generácie
Veronika Remišová, líderka OĽaNO, kritizovala Roberta Fica, že do Žiliny prišiel tesne pred krajskými voľbami
„Smer je pri moci desať rokov, sľuboval dokončenie diaľnice D1 do roku 2010, potom do roku 2013, do roku 2016. A dnes je jasné, že diaľnica D1 nebude hotová ani do roku 2025. Čo sa týka dlhovej brzdy, na ktorú sa vyhovára pán Fico a celá vláda, dovoliť tejto neschopnej vláde, aby zadlžovala naše deti a naše vnúčatá na desiatky rokov, je ako sypať peniaze do čiernej diery,“ zdôraznila Remišová.
O Čebrati sa vie už tri roky
Upozornila, že najdôležitejší a najzaťaženejší úsek na Kysuciach je len v štádiu posudzovania vplyvov na životné prostredie.
„Podľa odhadov ministerstva sa bude môcť začať stavať až o sedem rokov. A to platí aj o ostatných úsekoch, väčšina vôbec nie je pripravená. Chýba projektová dokumentácia, prípadne bola obstaraná zlá dokumentácia. Vláda je bezradná, nevie, čo ďalej. Pri Ružomberku sa pán Fico vyhovára na prírodu, ale ten zosuv bol pred troma rokmi. Odvtedy vláda nevie, čo s tým ďalej robiť. Pevne verím, že ľudia neuveria falošným sľubom,“ dodala Remišová.