LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Nový systém vybavovania klientov, taký ako ľudia poznajú z banky, úradu práce, alebo ho využívajú pri návšteve pobočky mobilného operátora, inštalujú už aj na poštových pobočkách. Prvou v Liptove je hlavná pošta v Liptovskom Mikuláši.
Ľudia už po novom nečakajú v rade pred niektorým z okienok, ale na displeji automatu si zvolia, o akú službu majú záujem, napríklad poštové či finančné služby, telekomunikačné služby, služby štátu.
Potom s vytlačeným poradovým číslom čakajú, pokým sa ich číslo zobrazí na displeji, vtedy sú na rade. Na začiatku im pri výbere služby a tlačení lístka pomáha zamestnanec pošty.
Vyvolal zmiešané pocity
Nový systém vybavovania klientov inštalovali na Hlavnej pošte v Liptovskom Mikuláš 6. novembra. Elektronický poradovník má skrátiť čas čakania a urýchliť vybavovanie agendy. U niektorých klientov ale vyvolal zmiešané pocity. Nielen staršiu, ale aj mladšiu generáciu najmä prvý deň zaskočil.
Miroslava z Kvačian nový systém využila až niekoľko dní po jeho nainštalovaní.
„Keď som zbadala, že pošta je prázdna a nad okienkami svietia červené číslice podobne ako v banke, zistila som, že pošta sa inovuje smerom ku klientom. Vo vstupnej hale som si potom vybrala službu a automat mi vybral poradové číslo,“ opísala svoju skúsenosť.
Dodala, že ju ale trošku zaskočilo, keď starším ľudom nemal kto pri automate pomôcť. „Musím priznať, že v bankách je personál v tomto smere promptnejší,“ doplnila.
Starší ľudia majú problémy, na obrazovky nevidia
Dana Račková Olejníková z Liptovského Mikuláša do facebookovej ankety napísala svoju skúsenosť.
„Neviem, čo by mal nový systém vyriešiť? Chodím na poštu skoro denne, ale pani, ktorá usmerňovala ľudí, tam bola „až jeden deň“. Viem, že všetko nové potrebuje čas, ale zatiaľ to je len chaos.“
Ferdinand Chomo rovnako na facebook napísal, že informačným technológiám väčšina Slovákov nerozumie.
„Často sa stretávam s tým, že ľudia ešte prácne vypisujú haldy podacích lístkov a pri okienku na pošte strávia pol hodiny, pokým to poštárka musí všetko ručne nahadzovať do systému. Pritom stačí málo, ja si na stránke eph.posta.sk nahádžem všetko cez mobil a na pošte mi vytlačia aj štítky s adresou. Myslím si, že elektronický poradovník preto je štandard.
„Prvé dni vládol na pošte chaos, všade boli šomrajúci ľudia,“ povedala Magdaléna. „Bolo mi veľmi ľúto starých ľudí, ktorí nedovideli na obrazovku a ani na čísla nad jednotlivými okienkami. Stále sa pýtali, či sú už na rade. Ľudia zmätene postávali uprostred haly, zišli by sa tam stoličky,“ opísala.
Vychádzali v ústrety klientom
Martina Macková, vedúca komunikačného odboru Slovenskej pošty, ale vysvetlila, že novinku zaviedli, aby maximálne vychádzali v ústrety svojim klientom.
„Aj z toho dôvodu postupne na vybraných poštách inštalujeme moderný vyvolávací systém, ktorý smeruje zákazníkov k priehradkám podľa zvolenej služby. Cieľom je zabezpečiť účelnú a komfortnú obsluhu, aby sa skrátili čakacie doby,“ povedala Macková.
Ako ďalej povedala, v tomto roku už na Slovensku nainštalovali dvanásť vyvolávacích systémov na vyvolávanie zákazníkov a trinásť už existujúcich automatov obnovili. Posledný v tomto roku pribudol v Prešove.