Nedeľa, 23. september, 2018 | Meniny má Zdenka

Na hlavnej pošte zaviedli elektronický poradovník

Na hlavnej pošte v Liptovskom Mikuláš zaviedli elektronický poradovník. Klientom má predovšetkým skrátiť čakaciu dobu pri vybavovaní agendy. Niektorých ľudí ale nový systém skôr vyľakal.

Ľudí nový systém nenadchol.(Zdroj: Ľubica Stančíková)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Nový systém vybavovania klientov, taký ako ľudia poznajú z banky, úradu práce, alebo ho využívajú pri návšteve pobočky mobilného operátora, inštalujú už aj na poštových pobočkách. Prvou v Liptove je hlavná pošta v Liptovskom Mikuláši.

Ľudia už po novom nečakajú v rade pred niektorým z okienok, ale na displeji automatu si zvolia, o akú službu majú záujem, napríklad poštové či finančné služby, telekomunikačné služby, služby štátu.

Potom s vytlačeným poradovým číslom čakajú, pokým sa ich číslo zobrazí na displeji, vtedy sú na rade. Na začiatku im pri výbere služby a tlačení lístka pomáha zamestnanec pošty.

Vyvolal zmiešané pocity

Nový systém vybavovania klientov inštalovali na Hlavnej pošte v Liptovskom Mikuláš 6. novembra. Elektronický poradovník má skrátiť čas čakania a urýchliť vybavovanie agendy. U niektorých klientov ale vyvolal zmiešané pocity. Nielen staršiu, ale aj mladšiu generáciu najmä prvý deň zaskočil.

Miroslava z Kvačian nový systém využila až niekoľko dní po jeho nainštalovaní.

„Keď som zbadala, že pošta je prázdna a nad okienkami svietia červené číslice podobne ako v banke, zistila som, že pošta sa inovuje smerom ku klientom. Vo vstupnej hale som si potom vybrala službu a automat mi vybral poradové číslo,“ opísala svoju skúsenosť.

Dodala, že ju ale trošku zaskočilo, keď starším ľudom nemal kto pri automate pomôcť. „Musím priznať, že v bankách je personál v tomto smere promptnejší,“ doplnila.

Starší ľudia majú problémy, na obrazovky nevidia

Dana Račková Olejníková z Liptovského Mikuláša do facebookovej ankety napísala svoju skúsenosť.

„Neviem, čo by mal nový systém vyriešiť? Chodím na poštu skoro denne, ale pani, ktorá usmerňovala ľudí, tam bola „až jeden deň“. Viem, že všetko nové potrebuje čas, ale zatiaľ to je len chaos.“

Ferdinand Chomo rovnako na facebook napísal, že informačným technológiám väčšina Slovákov nerozumie.

„Často sa stretávam s tým, že ľudia ešte prácne vypisujú haldy podacích lístkov a pri okienku na pošte strávia pol hodiny, pokým to poštárka musí všetko ručne nahadzovať do systému. Pritom stačí málo, ja si na stránke eph.posta.sk nahádžem všetko cez mobil a na pošte mi vytlačia aj štítky s adresou. Myslím si, že elektronický poradovník preto je štandard.

„Prvé dni vládol na pošte chaos, všade boli šomrajúci ľudia,“ povedala Magdaléna. „Bolo mi veľmi ľúto starých ľudí, ktorí nedovideli na obrazovku a ani na čísla nad jednotlivými okienkami. Stále sa pýtali, či sú už na rade. Ľudia zmätene postávali uprostred haly, zišli by sa tam stoličky,“ opísala.

Vychádzali v ústrety klientom

Martina Macková, vedúca komunikačného odboru Slovenskej pošty, ale vysvetlila, že novinku zaviedli, aby maximálne vychádzali v ústrety svojim klientom.

„Aj z toho dôvodu postupne na vybraných poštách inštalujeme moderný vyvolávací systém, ktorý smeruje zákazníkov k priehradkám podľa zvolenej služby. Cieľom je zabezpečiť účelnú a komfortnú obsluhu, aby sa skrátili čakacie doby,“ povedala Macková.

Ako ďalej povedala, v tomto roku už na Slovensku nainštalovali dvanásť vyvolávacích systémov na vyvolávanie zákazníkov a trinásť už existujúcich automatov obnovili. Posledný v tomto roku pribudol v Prešove.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 444
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 119
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 996
  4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 9 902
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 605
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 379
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 459
  8. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 405
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 3 732
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 557

Hlavné správy z MY Liptov

Víkend prinesie silné ochladenie, vietor i dážď

Zdá sa, že krátkym rukávom aspoň na nejaký čas odzvonilo.

Vraždu pripravovali cez mobil, polícia mužov zadržala

Národná kriminálna agentúra zadržala dvoch mužov, ktorých obvinili z úkladnej vraždy a nedovoleného ozbrojovania.

Kedy ste boli naposledy u zubára?

Veľa odpovedí má často rovnaký obsah. Aspoň desať rokov, po maturite alebo ako dieťa na základnej škole ešte v časoch pred osemdesiatym deviatym...

Úpravu horskej rieky Belá považujú odborníci za necitlivú a zbytočnú

Bagre a skalná pyramída horskej rieke Belá nesvedčia.

V sedle na pomedzí regiónov postavili nadšenci prístrešok

Žaškovské sedlo bolo kedysi významnou spojnicou medzi Liptovom a Oravou. Dnes význam upadol, o to viac ho poznajú turisti. Nedávno na ňom pribudol pre nich plnohodnotný prístrešok.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pezinské vinobranie poznačila víchrica, pomáhali aj hasiči

Popadané stromy, zdemolované stánky či prevrátené smetiaky.

Starosta sa zabýval v dome zo slamy, tvrdí, že by nemenil

Chcel dom, ktorý má dušu. Televízor nepotrebuje.

Dobrú vodu z podzemia odčerpávajú akvaparky

Vody v najmenších prírodných prameňoch ubúda.

V nitrianskej fakultnej nemocnici vymenili ďalšieho riaditeľa

Martin Neštický je zatiaľ funkciou len poverený.

Vybrali SME

Už ste čítali?