Na hlavnej pošte zaviedli elektronický poradovník

Na hlavnej pošte v Liptovskom Mikuláš zaviedli elektronický poradovník. Klientom má predovšetkým skrátiť čakaciu dobu pri vybavovaní agendy. Niektorých ľudí ale nový systém skôr vyľakal.

Ľudí nový systém nenadchol.Ľudí nový systém nenadchol. (Zdroj: Ľubica Stančíková)

LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Nový systém vybavovania klientov, taký ako ľudia poznajú z banky, úradu práce, alebo ho využívajú pri návšteve pobočky mobilného operátora, inštalujú už aj na poštových pobočkách. Prvou v Liptove je hlavná pošta v Liptovskom Mikuláši.

Ľudia už po novom nečakajú v rade pred niektorým z okienok, ale na displeji automatu si zvolia, o akú službu majú záujem, napríklad poštové či finančné služby, telekomunikačné služby, služby štátu.

Potom s vytlačeným poradovým číslom čakajú, pokým sa ich číslo zobrazí na displeji, vtedy sú na rade. Na začiatku im pri výbere služby a tlačení lístka pomáha zamestnanec pošty.

SkryťVypnúť reklamu

Vyvolal zmiešané pocity

Nový systém vybavovania klientov inštalovali na Hlavnej pošte v Liptovskom Mikuláš 6. novembra. Elektronický poradovník má skrátiť čas čakania a urýchliť vybavovanie agendy. U niektorých klientov ale vyvolal zmiešané pocity. Nielen staršiu, ale aj mladšiu generáciu najmä prvý deň zaskočil.

Miroslava z Kvačian nový systém využila až niekoľko dní po jeho nainštalovaní.

„Keď som zbadala, že pošta je prázdna a nad okienkami svietia červené číslice podobne ako v banke, zistila som, že pošta sa inovuje smerom ku klientom. Vo vstupnej hale som si potom vybrala službu a automat mi vybral poradové číslo,“ opísala svoju skúsenosť.

Dodala, že ju ale trošku zaskočilo, keď starším ľudom nemal kto pri automate pomôcť. „Musím priznať, že v bankách je personál v tomto smere promptnejší,“ doplnila.

SkryťVypnúť reklamu

Starší ľudia majú problémy, na obrazovky nevidia

Dana Račková Olejníková z Liptovského Mikuláša do facebookovej ankety napísala svoju skúsenosť.

„Neviem, čo by mal nový systém vyriešiť? Chodím na poštu skoro denne, ale pani, ktorá usmerňovala ľudí, tam bola „až jeden deň“. Viem, že všetko nové potrebuje čas, ale zatiaľ to je len chaos.“

Ferdinand Chomo rovnako na facebook napísal, že informačným technológiám väčšina Slovákov nerozumie.

„Často sa stretávam s tým, že ľudia ešte prácne vypisujú haldy podacích lístkov a pri okienku na pošte strávia pol hodiny, pokým to poštárka musí všetko ručne nahadzovať do systému. Pritom stačí málo, ja si na stránke eph.posta.sk nahádžem všetko cez mobil a na pošte mi vytlačia aj štítky s adresou. Myslím si, že elektronický poradovník preto je štandard.

SkryťVypnúť reklamu

„Prvé dni vládol na pošte chaos, všade boli šomrajúci ľudia,“ povedala Magdaléna. „Bolo mi veľmi ľúto starých ľudí, ktorí nedovideli na obrazovku a ani na čísla nad jednotlivými okienkami. Stále sa pýtali, či sú už na rade. Ľudia zmätene postávali uprostred haly, zišli by sa tam stoličky,“ opísala.

Vychádzali v ústrety klientom

Martina Macková, vedúca komunikačného odboru Slovenskej pošty, ale vysvetlila, že novinku zaviedli, aby maximálne vychádzali v ústrety svojim klientom.

„Aj z toho dôvodu postupne na vybraných poštách inštalujeme moderný vyvolávací systém, ktorý smeruje zákazníkov k priehradkám podľa zvolenej služby. Cieľom je zabezpečiť účelnú a komfortnú obsluhu, aby sa skrátili čakacie doby,“ povedala Macková.

Ako ďalej povedala, v tomto roku už na Slovensku nainštalovali dvanásť vyvolávacích systémov na vyvolávanie zákazníkov a trinásť už existujúcich automatov obnovili. Posledný v tomto roku pribudol v Prešove.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  2. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  4. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  5. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  6. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  7. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  8. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 104 449
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 22 631
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 12 416
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 7 463
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 6 050
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 5 654
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 555
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 4 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Obľúbený predajca elektroniky NAY pokračuje vo svojom VEĽKOM VÝPREDAJI.


Najlepšie tímy.

Organizátorov teší účasť.


Ilustračná fotografia.

Podľa rozpisu hlavných pojednávaní by sa v kauze malo začať pojednávať 15. apríla.


TASR
Zásahový tím pre medveďa hnedého v Jasenskej doline.

Okres Liptovský Mikuláš rozdelili.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu