LIPTOVSKÝ HRÁDOK. Píla v Liptovskom Hrádku je najväčšia na Slovensku. Závod reaguje na potreby trhu pružne. Zjednodušene povedané, ak sa ťaží viac dreva, napríklad po kalamite, viac ho aj spracujú.
Problémom bývajú nárazové situácie, keď potrebujú spracovať viac dreva. Hrádocká píla má nedostatok priestoru pre kamióny dovážajúce drevo. Preto stoja na ceste, ktorá spája Liptovský Hrádok s Liptovskou Porúbkou a tiahne sa popri Váhu.
Dochádza k nim aj v posledných dňoch a vodičom sa to nepáči. Cestu lemujú takmer v celej dĺžke kamióny s guľatinou, vyhýbanie sa oprotiidúcemu autu býva zložité.
Veľa kalamitného dreva
„Dopravná situácia nás nesmierne mrzí. Vznikla hlavne v dôsledku spracovania veternej a lykožrútovej kalamity, kedy je potrebné spracovať kalamitné množstvo v krátkom čase. Preto evidujeme zväčšené dodávky guľatiny do nášho závodu,“ povedala Ingrid Benčová, riaditeľka závodu Tatra Timber Rettenmeier.
V minulosti bol závod nastavený na pravidelné dodávky, ktoré dokázal priebežne spracovať. Dnes z dôvodu spracovania kalamity z konca predchádzajúceho roka chodí do závodu väčší počet kamiónov, ako dokážu priebežne preberať.
Majú málo parkovacích miest
V priestoroch závodu je podľa riaditeľky sedem parkovacích miest. Ďalších päť je na odstavnom parkovisku pred vstupom do závodu.
„Informovali sme všetkých našich dodávateľov, aby kamionisti, ktorí musia parkovať na verejnej komunikácii, nechávali jeden pruh plne prejazdný a medzi kamiónmi nechali dostatočný priestor na možné manévrovanie osobných áut,“ doplnila.
„Tento spôsob bol už v čase veternej kalamity Žofia dohodnutý spoločne so starostkou Liptovskej Porúbky. Cesta je prejazdná a okrem primeraného spomalenia k týmto okolnostiam a stave vozovky treba nám všetkým len trochu pochopenia a ohľaduplnosti.“

Chceli by kúpiť ďalšie pozemky
Píla patrí k najväčším zamestnávateľom v Liptovskom Hádku, priamo aj nepriamo zamestnáva tristo ľudí. Achillovou pätou je pre nich problém s priestorom a prístupovými cestami do závodu.
„Intenzívne a dlhodobo komunikujeme s mestom o odkúpení priľahlých pozemkov a v rámci areálu sa snažíme obslúžiť čo najviac a čo najrýchlejšie kamióny, ktoré dovážajú surovinu a vyvážajú naše produkty,“ potvrdila riaditeľka závodu.
Benčová upozornia na to, že sa všemožne snažia spracovať čo najviac guľatiny.
„Tým chceme obmedziť vyvážanie nespracovanej guľatiny do zahraničia, čo má nesmierny dosah na ekonomiku aj v rámci krajiny,“ uzavrela.


