LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. S prekládkou železničnej trate na Liptove sa malo začať už vlani. Železničiari na to vyčlenili 600 miliónov eur, po novej trati mali vlaky jazdiť v roku 2020.
Železničiari budú musieť úsek znova posúdiť z hľadiska jeho vplyvov na životné prostredie a zdravie obyvateľstva. Pôvodne hrozilo, že proces posúdenia bude potrebný pre celý úsek, teda od Paludze po Lučivnú.

Problémový by mal byť ale iba ten pri Liptovskom Mikuláši.
Dĺžku zatiaľ nevedia odhadnúť
Železničná spoločnosť Slovensko, ako investor, nechala upraviť zámer posúdenia vplyvu na životné prostredie v zmysle pripomienok ministerstva dopravy. Pokračuje sa teda v procese posúdenia čiastkového úseku Paludza po Liptovský Hrádok.
„Úprava zámeru bola začatá v máji 2018. Predpokladáme, že v mesiaci jún 2018 bude zámer odovzdaný na ministerstvo životného prostredia,“ povedala Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.
„Dĺžku celého procesu EIA nevieme odhadnúť,“ doplnila.
Primátori a starostovia žiadali urýchlenie
„Európska komisia požadovala posúdenie celého úseku. A to bol kameň úrazu. Ak by sa tak postupovalo, museli by sme čakať tri roky,“ povedal Ján Blcháč, primátor Liptovského Mikuláša a predseda Združenia miest a obcí Liptova, ktoré bojuje za modernizáciu trate.