LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ. Z nich 13 získalo Liptovskú hviezdu kvality, ktorú môžu používať nasledujúce dva roky. Informovala o tom Katarína Šarafínová, manažérka pre komunikáciu a PR Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV.
Inšpekcie kvality robila špecializovaná firma. V rámci hodnotenia inšpektori posudzovali exteriér, interiér, toalety, personál, jedlá a nápoje, účet, pomer kvalita a cena a finálny dojem. Projekt Liptovská hviezda uskutočňuje REGION LIPTOV od roku 2013.
Ocenení

Zlato získali reštaurácie v penzióne Drak v Demänovej a Wellness Hoteli Chopok. Zlatá je aj kaviareň Aurelica Coffee, ktorá ako jediná získala 100 percent bodov.
„Treba spomenúť, že obe reštaurácie využili možnosť školenia svojho personálu, ktoré bezplatne robila v minulom roku oblastná organizácia,“ spresnila Šarafínová.
Striebornou hviezdou sa môžu popýšiť prevádzky Sojka Malatiny, U dobrého pastiera v Čutkovskej doline, Marina Liptov v Bobrovníku, Villa Betula z Liptovskej Sielnice, Hotel Tri studničky z Demänovskej doliny, Liptovský dvor z Liptovského Jána a z tejto obce je aj jediný majiteľ bronzovej hviezdy medzi reštauráciami Svätojánsky kaštieľ. Strieborné hviezdy medzi kaviarňami majú Dvojka Coffee a Central Perk a bronz získala kaviareň CaffeIN, všetky z Liptovského Mikuláša.
Záruka kvality

„Naším cieľom nie je prideliť čo najviac zlatých hviezd a tváriť sa, že všetko je dokonalé. Naším cieľom je ukázať pomyselné zrkadlo prevádzkam, ktoré o spätnú väzbu prejavia záujem. Špičková gastronómia je totiž o detailoch, ktoré možno koncový zákazník veľakrát ani neočakáva. Sme presvedčení, že v top destináciách našej krajiny by mal zákazník z reštaurácie odchádzať nielen najedený. Každá prevádzka, ktorá získala našu Liptovskú hviezdu, patrí k top kvalitným prevádzkam v regióne,“ dodala Darina Bartková z REGION LIPTOV.
Profesionálni kontrolóri podľa nej totiž body strhávali napríklad za chýbajúci očný kontakt čašníka s klientom, neotvorenie jedálneho lístka v zmysle etikety či chýbajúcu špeciálnu sezónnu ponuku.