HUTY. „Presne viem, v ktorých miestach ma na asfalte povozí,“ hovorí o ceste cez Huty vodič Juraj z Liptovského Mikuláša. Na Oravu jazdí za prácou pravidelne bez ohľadu na počasie.
„Aj keď neprší a dodržiavam predpísanú rýchlosť, veď nie som blázon, v dvoch zákrutách na Hutách zákonite dostanem šmyk. Je pritom úplne jedno, na akom aute idem,“ doplnil.

„Hlavne na jeseň a v zime bývajú problematické prechodové pásma medzi miestami, kde slnko svieti a nesvieti. Pri nižšej teplote sú to potenciálne smrteľné úseky, pretože sú tam úplne rozdielne priľnavostné podmienky a auto sa dostáva automaticky do šmyku,“ povedal Štefan Kyseľ, ktorý bol svedkom havárií na horskom priechode.
„Podstata je, že na tomto úseku asfalt dosluhuje, strieda sa tam tieň so slnkom, čo má tiež negatívny vplyv na kvalitu povrchu. Cesta je niekde hrboľatá, tú tam aj miesta s veľkými korytami, a keď k tomu pridáme nečistoty vo forme štrku, blata z nákladných áut po ťažbe dreva, popadaného lístia a šoférov, ktorí tieto podmienky podceňujú, je to eldorádo na nešťastie.“
V Ondrašovej nekvalitu potvrdili testy

Cesta na horskom priechode patrí pod správu Žilinského samosprávneho kraja. Cesta pokračuje ďalej až do Liptovského Mikuláša. V tamojšej mestskej časti Liptovská Ondrašová mali vodiči tiež problémy so šmykľavým asfaltom. Pod železničným mostom sa stalo viacero dopravných nehôd.
Župa preto nechala odobrať kúsok asfaltu z kritického úseku a vzorku poslali na rozbor. Výsledky dali za pravdu vodičom. Len vlani položený asfalt bol zrejme nekvalitný. „Zistili sme, že drsnosť vozovky v kritickom úseku je nevyhovujúca a v najbližšom čase zabezpečíme zdrsnenie komunikácie,“ povedala Martina Remencová, hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja.