Búranie mosta na Brestovej sa odkladá, semafory odstránia

Zhotoviteľ predložil 
netradičný zlepšovák. Nový most chce postaviť pod starým.

Práce na mostoch finišujú.Práce na mostoch finišujú. (Zdroj: Martin Pavelek)

VALASKÁ DUBOVÁ. Podľa pôvodného plánu mali byť dva mosty pri Valaskej Dubovej na ceste I/59, ktorá spája Dolný Kubín s Ružomberkom, opravené už v septembri. Stále nie sú hotové.

Museli kúpiť spomaľovače

„Počas prác na oboch mostoch zistili, že je nevyhnutné vykonať navyše ďalšie, a to vybúranie piatich nosníkov a zdegradovaných časti krídiel,“ povedala Lucia Karelová, hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC). „Museli byť nahradené novými, betónovali aj časti krídiel. Kvôli tomu bol termín čiastočnej uzávierky mostov predĺžený do konca novembra.“

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Najkrajšie výhľady na Liptov. Inšpirujte sa Čítajte 

Stavbári v týchto dňoch s prácami finišujú. „Už treba len dorobiť izolácie, položiť asfaltový povrch v jednom jazdnom pruhu a dorobiť zvodidlá so zábradlím,“ povedal minulý týždeň jeden z pracovníkov. Tvrdil, že to určite stihnú do termínu.

Na ukončenie prác, odstránenie svetelnej signalizácie a sprejazdnenie oboch jazdných pruhov netrpezlivo čakajú obyvatelia Valaskej Dubovej. „To je hrozné,“ jednou vetou zhodnotil starosta Valaskej Dubovej Igor Tulinský súčasnú situáciu v doprave v dedine. „Vodiči, ktorým sa nechce čakať na zelenú, si cestu skracujú cez dedinu. Idú nás tu pozabíjať. Zatiaľ, našťastie, nikoho nezranili, ale kolíznych situácií sme si užili neúrekom. Kúpili sme retardéry na cesty, aby sme ich spomalili.“

Najhoršia situácie je pri spodnom semafore. Autá idúce od Ružomberku obiehajú kolónu a snažia sa na červenú odbočiť do dediny. „Pri vysokej rýchlosti odbočujú vpravo, pričom ich často vynesie do protismeru, kde stoja autá snažiace sa dostať okolo semaforov z dediny do Ružomberka. Zatiaľ to vždy skončilo len pri pokrčených plechoch, lebo tadiaľ chodci nechodia. Už sa nevieme dočkať, kedy hlavnú cestu hore Brestovou sprejazdnia.“

SkryťVypnúť reklamu

Chcú využiť novinku

V týchto dňoch už mala byť hotová aj polovica mosta pri odbočke do Komjatnej. Starý most idú zbúrať celý, nahradiť ho má nový. Zhotoviteľ HASTRA tam zatiaľ urobil len prekládku sietí. Stavebné práce na moste sa ešte ani nezačali.

„Dôvodom je podanie zlepšovacieho návrhu zhotoviteľa, ktorý navrhol nevyužívať prefabrikát, ale využiť monolit,“ povedala hovorkyňa SSC.

Podľa pôvodného plánu mali najskôr zbúrať polovicu mosta, pričom doprava by bola presmerovaná na zostávajúcu polovicu. Medzitým by stavali novú časť. Po jej dokončení by autá jazdili po prvej, novej časti, búrali a stavali by druhú. Autá by opäť stáli v kolónach pred semaformi. Predpokladaný čas výstavby je pol roka.
„To nemyslíte vážne?“ opýtala sa Ľubomíra Kuriaková z Ružomberka.

SkryťVypnúť reklamu

„Dochádzam do práce v Dolnom Kubíne. Pol roka sa trápime na semaforoch. Keď kvôli kolónam meškáme, ideme si nohy dolámať, aby sme prišli na čas. A teraz nás to isté čaká ďalšieho pol roka? Porazí ma.“

Pracovník na stavbe spodných mostov vysvetlil postup, ktorý by určite privítali ľudia jazdiaci touto cestou. „Nový most by sme postavili pod starým, na ktorom by bola doprava bez výraznejších obmedzení v obidvoch jazdných pruhoch. Keď bude nový most hotový, zbúrame starý. Na vyrovnanie výškového rozdielu medzi cestou a mostom využijeme násyp.“

Veľkou výhodou tohto riešenia je, že doprava by bola do jedného jazdného pruhu presmerovaná na oveľa kratšiu dobu, len v čase búrania starého mosta.
Či tento postup využijú, hovorkyňa SSC nevedela povedať. „Posudzujú ho a až potom budeme vedieť začiatok a koniec rekonštrukcie.“

Prečítajte si tiež: Pri Rojkove opravujú hlavnú cestu Čítajte  Prečítajte si tiež: Za parkovanie v dedine pod Chočom už treba platiť Čítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Liptov

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  2. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  3. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  4. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  5. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 100 958
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 284
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 026
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 466
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 254
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 064
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 993
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 468
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Hlavná cesta je úzka a krajnice sú minimálne.


4
Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Medvede pri Liptovskej Kokave.

Medvedici nasadili sledovací obojok.


2

Uvažujete nad kúpou nového auta? Tak práve teraz prichádza tá pravá chvíľa premeniť svoje myšlienky na činy.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu