RUŽOMBEROK. Podľa školskej psychologičky Adriany Krutekovej, ktorá pôsobí na jednej z ružomberských základných škôl, často hľadáme za rôznymi ťažkosťami zložité riešenia, pričom im stačí jednoduchosť. Radí, že deti a žiakov treba počúvať a snažiť sa ich pochopiť.
Dospievanie je náročné samo osebe a každý sme si ním prešli. Je fajn, keď deti majú niekoho pri sebe, kto ich nesúdi a nepokladá ich iba za deti.
„Stále sa od nich učím, a aj preto mám svoju prácu veľmi rada,“ povedala Kruteková.

Na čo školy potrebujú psychológa?
Školského psychológa zaraďujú do škôl ako súčasť takzvaných školských podporných tímov. Psychológ je na škole potrebný najmä z hľadiska podpory nielen detí, ale aj rodičov a pedagógov. Keď je dobre nastavená spolupráca psychológa so školou a učiteľmi, dokáže pomáhať zvládať rôzne ťažkosti žiakov a hlavne včas zachytiť nejaké menej, ale aj viac závažné psychické ťažkosti
Doba je uponáhľaná, zrejme aj preto detí s ťažkosťami pribúda. Zhoršilo sa podľa vás duševné zdravie detí?
Asi o tom počúvame už veľa, ale jednoznačne po období pandémie sa duševné zdravie detí, a nielen detí, ale aj dospelých, zhoršilo. Potvrdzujú to aj vedecké články a výskumy z obdobia pandémie, ale aj po nej. Myslím si, že sa začína duševné zdravie viac riešiť ako v minulosti, viac sa o tom rozpráva, píše, a preto prirodzene narastá aj počet detí, u ktorých sú zistené duševné ťažkosti.