LIPTOV. Správcom väčšiny ciest druhej a tretej triedy na Liptove je Žilinský samosprávny kraj (ŽSK). Ten v ostatnom období zrekonštruoval viaceré úseky v celkovej dĺžke takmer 20 kilometrov.
Župa financovala opravu 26 úsekov z dvoch zdrojov, ide o úver Slovak Investment Holding a vlastné zdroje z rezervného fondu. Spolu investovala župa na Liptove do opráv ciest takmer 2,3 milióna eur.
Najdlhší úsek cesty, ktorý má nový asfaltový koberec, sa nachádza na horskom priechode Huty, opravili tam takmer 3,5 kilometra. Druhý najdlhší sa nachádza v katastri Demänovskej Doliny, opravou prešli úseky v celkovej dĺžke takmer 1,7 kilometra. Tretím naj-dlhším úsekom je cesta na Podbanskom, nový povrch sa nachádza na takmer 1,4 kilometra.
Okrem nich opravili v okrese Liptovský Mikuláš cesty medzi Jamníkom a Liptovským Ondrejom, Okoličným a Závažnou Porubou, cesty v Liptovskom Mikuláši, Liptovskom Hrádku, Partizánskej Ľupči, Liptovskej Ondrašovej v Iľanove a v Andiciach a Beniciach.
V okrese Ružomberok prešli opravou cesty v Liptovských Revúcach, Komjatnej, Liptovskej Lúžnej, Liptovskej Osade, Liptovských Revúcach, Likavke, Liptovskej Štiavnici, úsek medzi Likavkou a Martinčekom a opravili aj župnú cestu tretej triedy v Ružomberku.
Most stál dva a pol milióna
Okrem ciest sa podarilo opraviť aj cestné objekty, najväčšou investíciou bolo zbúranie starého a výstavba nového mosta ponad Váh v Liptovskom Mikuláši medzi sídliskom Nábrežie a vodnoslalomárskym areálom. Dielo stálo takmer 2,5 milióna.
V ružomberskej mestskej časti Nová Hrboltová sa konečne podarilo zastabilizovať cestný svah, župa do stavby investovala takmer 800-tisíc eur.
Oporný múr na ceste druhej triedy sa podarilo opraviť aj v Komjatnej, investícia vyšla na 220-tisíc eur.
„Celkovo sme v tomto roku v regióne Liptov zrekonštruovali 20,03 kilometra najkritickejších úsekov ciest, z toho 6,55 kilometra ciest v okrese Ružomberok a 13,48 kilometra v okrese Liptovský Mikuláš, čo predstavuje 6,1 percenta z celkovej dĺžky ciest II. a III. triedy, ktoré v regióne Liptov vlastníme,“ povedala Erika Jurinová, predsedníčka ŽSK.
V Korytnici sa práce ešte neskončili
Cestári aktuálne pracujú ešte v Korytnici, na ceste tretej triedy tam došlo vo februári k podmytiu mosta a museli tam vyhlásiť mimoriadnu situáciu. Most síce nie je dlhý, má len 6 metrov, no je na jedinej prístupovej komunikácii do Korytnice.
Realizácia obchádzkovej trasy stála 50-tisíc eur, most viac ako 160-tisíc eur. „Zhotoviteľom aktuálne realizovaných prác je firma ZANDER. Všetky zabezpečovacie práce si budeme uplatňovať u ministerstva životného prostredia a príslušného okresného úradu,“ dodala Gabriela Tisoňová, riaditeľka odboru dopravy ŽSK.