Doručovateľka však predpoludním málokoho zastihne doma, a tak si pre list s doručenkou musia obyvatelia mesta chodiť sami na poštu. Šokujúce je, že na tento telocvik mesto utráca státisíce korún. Len pri dani z nehnuteľností existuje približne 10-tisíc platiteľov dane, čo pri cene 31 Sk za jeden list s doručenkou predstavuje viac ako 300-tisíc korún. Podobne veľkú sumu minula radnica na jar, keď takýmto spôsobom doručovala výmery platby za odvoz komunálneho odpadu. A výsledok? Väčšina ľudí si nakoniec pre platobný výmer musí prísť osobne.
Vedúci sekretariátu primátora mesta Mikuláš Konečný priznal, že radnica je so systémom doručovania výmerov nespokojná. „Chceli sme pomôcť pošte, dokonca nám sľubovali zľavy, aj keď nám nakoniec žiadnu nedali. Ale oni si to uľahčujú tak, že nechajú občanom oznámenie o zásielke v schránke a občania si musia po list chodiť sami na poštu. Na budúci rok už služby pošty nevyužijeme,“ tvrdí M. Konečný. V L. Hrádku platobné výmery k daniam za odpad a nehnuteľnosti stihli doručiť už na jar tohto roku. Anna Zábojníkova z hrádockej radnice si spomína, že aj im pošta núkala zľavy, ak by využili ich služby. „Ťahali nám medové motúziky ale nám bolo jasné, že lacnejšie si zásielky roznesieme sami. Časť ľudí si daň z nehnuteľnosti príde zaplatiť na úrad osobne a ostatným Hrádočanom to zaniesli dvaja zamestnanci úradu,“ hovorí A. Zábojníková. Poštou výmery zasielali len majiteľom nehnuteľností, ktorý bývajú mimo mesta L. Hrádok.
Ani v Ružomberku sa nespoľahli na poštu, ale na odsobné doručenie priamo do bytu platiteľa. A urobili dobre. Janka Svrčeková z finančného oddelenia ružomberskej radnice hovorí, že osobné doručenie jedného výmeru ich vyšlo len na dve koruny. „Ak by sme to robili prostredníctvom pošty, tak obyčajná zásielka by stála deväť korún a list s doručenkou dokonca 31 Sk. Pre mesto je lacnejšie doručovať tieto výmery osobne,“ argumentuje J. Svrčeková. Listom výmery zaslali len tým platiteľom, ktorí nie sú fyzickými, ale právnickými osobami. Ružomberok týmto spôsobom ušetril minimálne 280-tisíc korún. Rovnakým spôsobom doručovali výmery aj iné väčšie mestá na Slovensku, porovnateľné s L. Mikulášom. Primátor Popradu Anton Danko vyčíslil úsporu radnice len v prípade poplatkov za komunálny odpad na 300-tis. Sk, minimálne rovnakú sumu získal aj pri doručovaní výmerov k dani z nehnuteľnosti. „Mesto využije ušetrené financie na iné účely, v prospech občanov,“ uviedol primátor Popradu. Liptovský Mikuláš sa v tomto rozhodol inak a podľa všetkého prerobil.