Ružomberok – Obrat prepravcu, ktorý prevádzkuje mestskú aj prímestskú autobusovú dopravu v oboch okresoch Liptova a aj na Orave, by mal dosiahnuť približne 300 mil. Sk. Redukcia liniek mestskej ani prímestskej dopravy podľa J. Kenderu nehrozí, podstatné škrty sme urobili už začiatkom roka. „Linky obmedzovať nechceme, prázdne autobusy nechodia nikde a ak by sme nejaké zrušili, ohrozila by sa tam dopravná obslužnosť územia,“ argumentuje riaditeľ dopravy. „Správne by bolo zvýšiť cestovné, ale v mestskej a prímestskej doprave to nie je možné, pretože je regulované,“ dodáva.
Liptovský autoprepravca tvrdí, že s radnicami v L. Mikuláši a Ružomberku sa už predbežne dohodol na zvýšení dotácie mesta, ktorá by mala kryť straty v mestskej hromadnej doprave. O náhrade vyšších nákladov v prípade prímestských liniek zas rokuje so Žilinským samosprávnym krajom. Diaľkové linky nie sú cenovo regulované a v ich prípade môžu autodopravcovia na rast cien nafty reagovať zvýšením ceny cestovného. Niektorí autobusoví prepravcovia z iných regiónov Slovenska navrhujú, aby reguláciu v tejto oblasti nerobili samosprávne kraje, ale opäť štát. Ružomberský podnik s tým nesúhlasí: „My sme už reguláciu zo strany ministerstva zažili a nechceme sa vracať k mechanizmu, ktorý bol nespravodlivý. Pre dohodu o dotáciách na dopravu je pre nás bližší partner v Žiline ako v Bratislave,“ hovorí riaditeľ dopravy SAD L. Mikuláš J. Kendera.
Autor: -mv-