Skutočnosť, že Mestský úrad v Liptovskom Mikuláši v decembri minulého roka otvoril Centrum služieb občanom mesta, je vo všeobecnosti známa. Hlavným cieľom Centra je, aby ľudia mohli svoje úradné záležitosti tvoriace pracovnú náplň oddelení matriky, evidencie obyvateľstva, daní a poplatkov, sociálnych vecí, dopravy, stavebného poriadku, životného prostredia a centrálnej pokladne vybaviť na jednom mieste a pri minimálnej čakacej dobe. Menej sa už vie o tom, ako občania Liptovského Mikuláša vnímajú tento ústretový krok samosprávy. Aj preto bola na oficiálnej stránke mesta zverejnená anketa s otázkou: Je podľa vášho názoru zriadenie Centra služieb občanom mesta prínosom pri vybavovaní agendy pre občanov?
S akými výsledkami? S vytvorením Centra jednoznačne súhlasí 28 % tých, ktorí sa do ankety zapojili. Ďalších 20 % respondentov si myslí, že Centrum uľahčí občanom mesta vybavovanie úradných záležitostí. Ďalších 24 % na uvedenú otázku nevedelo zodpovedať, pretože služby Centra ešte nevyužilo.
Celkom 25 % respondentov je však presvedčených o tom, že vytvorením Centra sa v oblasti styku samosprávnych úradníkov s občanmi mesta nič nezmenilo. Ťažko povedať, či uvedený počet „ortodoxne“ nesúhlasiacich občanov Liptovského Mikuláša je veľa alebo málo. Vždy totiž záleží od uhla pohľadu. Neveríte?
Ak si uvedomíme, že jedna štvrtina (25 %) respondentov nevidí vo vytvorení Centra žiadnu pozitívnu zmenu, máme na mysli relatívne veľkú skupinu nespokojencov. Ak si však uvedomíme, že takmer 50 % respondentov je jednoznačne presvedčených, respektíve si myslí, že vytvorenie Centra je prínosom pre občanov, tak to už je pekný „balík“ spokojných Liptovskomikulášanov.
Azda by sa táto anketa mala zopakovať ešte raz, po troch či šiestich mesiacoch činnosti Centra. V takom prípade by jednoznačnejší názor na nové pracovisko mohli mať tí, ktorí ho ešte nenavštívili, ale svoj negatívny postoj k Centru by mohli zmeniť „ortodoxne“ nesúhlasiaci občania Liptovského Mikuláša. Aby sme však nehľadeli na túto anketu len cez ružové okuliare. Nastať môže ešte jedna zmena - ak pracovníci Centra nebudú k prichádzajúcim klientom ústretoví a budú sa správať ako niektorí „tiežúradníci“, potom po pol roku môže nastať rapídny pokles respondentov, ktorí v súčasnosti pozitívne hodnotili vznik nového Centra.