Minuloročná decembrová účasť vo voľbách do vyšších územných celkov bola aj v Liptove zahanbujúca. Jedným z dôvodov bola vraj aj neznalosť voličov, o čom rozhoduje vyšší územný celok ako druhý stupeň samosprávy a o čom štátne orgány a nimi riadené organizácie. Nasledujúci príspevok zverejnený na oficiálnej internetovej stránke Ružomberka je dôkazom tohto tvrdenia:
„Preťaženosť križovatiek v Ružomberku je zahanbujúca na dnešnú premávku. Chcem apelovať na novozvolených poslancov (Žilinského samosprávneho kraja - pozn. aut.), aby sa venovali tomuto problému. Musia v Žiline presadzovať, aby sa v Ružomberku čo najskôr začali budovať križovatky a obchvat mesta, ale niečo moderné a nie plátanie ako pri Supre. Chcelo by to niečo také, ako má Žilina. Tie viadukty - to už sa podobá na moderné mesto. To už malo dávno byť v Ružomberku.“
Apelovanie na novozvolených poslancov Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK), aby presadzovali budovanie ružomberských križovatiek a viaduktov na žilinský spôsob, je viac-menej scestné. Vyššie územné celky, teda aj ŽSK, sa starajú len o cesty 2. a 3. triedy. Cesty 1. triedy má naďalej „pod palcom“ Slovenská správa ciest - spoločnosť, ktorej stopercentným vlastníkom je Ministerstvo dopravy, spojov a telekomunikácií SR.
V tejto súvislosti otázka - nemal túto skutočnosť na internetovej stránke vysvetliť niektorý z novozvolených poslancov ŽSK za okres Ružomberok? Veď citovaný názor prezentoval (možno) ich volič. Nezabúdajme, že jednou z úloh poslancov vyšších územných celkov je vysvetľovať vlastné postavenie a právomoci v prospech občanov okresu, za ktorý boli do funkcie poslancov zvolení.
Obsahová stránka príspevku je však absolútne v poriadku. V Ružomberku je skutočne otrasná dopravná situácia a cestná križovatka smerom na Banskú Bystricu bola len plátaním, nie riešením. Uvedomme si, že prakticky tým najužším centrom mesta musí prejsť každý vodič smerujúci na Oravu a do Poľska, smerom na Žilinu, Poprad či Banskú Bystricu. Písať tu o preťaženosti hlavnej cestnej komunikácie, o nebezpečí pri prechode cesty v blízkosti nemocnice či pri presune peších zo železničnej stanice do centra mesta by bolo zbytočným nosením dreva do hory.
V okolitých mestách si podobnú situáciu ani nevedia predstaviť. Liptovský Mikuláš obchádza diaľnica, blízky Dolný Kubín zase obchvat mestom. Ak netreba, nemusíte vojsť ani do Martina, ani do Žiliny.
Všade v okolí sa s problémom preťažených komunikácií v centre vysporiadali. Ostáva len veriť, že niekedy, dúfajme, že čo najskôr, podobne pozitívne dopadne aj Ružomberok. Rozhodnutie pri vyriešení tohto ružomberského problému však nemôže prijať mestská ani krajská samospráva. Odstrániť ružomberský roky pretrvávajúci cestný problém môžu štátni úradníci v Bratislave.