Problémy s dodávkou teplej úžitkovej vody sa objavujú hlavne v zime. Potvrdzuje to aj názor, ktorý sme si prečítali v Mikulášskom uchu na oficiálnej stránke mesta:
„Už dlhšiu dobu sa v našom bytovom dome hlavne vo večerných a odpoludňajších hodinách dejú čudné veci s teplou vodou. Ona síce tečie, ale niekedy nie teplá. Niekoľkokrát som informoval dispečing Bytového podniku mesta, kde mi povedali, že kotolňa je v poriadku. Zaujímavé však je, že asi po piatich minútach od telefonátu na dispečing začala tiecť teplá, ba až horúca voda... Pre koho je výhodné, aby v rozvode miesto teplej vody tiekla studená a počítadlo sa veselo točilo a točilo? Samozrejme, namontovanie spätných klapiek proti odtáčaniu teplej vody bolo realizované pri poslednej kontrole a ciachovaní meračov teplej vody. Zaujímalo by ma, či má niektorá bytovka ako u nás na Podbrezinách podobný problém... Uvažoval som aj o zriadení vlastnej kotolne v bytovke, ale keď sa inak nebude dať, asi to urobíme a bude po srande. Čo na to mesto a jeho predstavitelia?“
Na priamu otázku sa patrí priamo odpovedať. A na liptovskomikulášskej internetovej stránke, ako to už býva zvykom, odpoveď ani tentokrát nechýbala: „Bytový podnik Liptovský Mikuláš zabezpečuje na sídlisku Podbreziny dodávku tepla a teplej úžitkovej vody prostredníctvom šiestich plnoautomatických plynových kotolní do 2 760 bytov a množstva nebytových priestorov (ZŠ, MŠ, Billa atď.). Každá plynová kotolňa je riadená autonómnym riadiacim systémom a údaje o prevádzke kotolne sú prenášané na dispečing bytového podniku... V prípade sťažností užívateľov bytov či nebytových priestorov na dodávku tepla alebo teplej vody, robíme všetko pre to, aby sa príčina sťažnosti okamžite identifikovala a následne odstránila. Situáciu, ktorý spomínate, je z pohľadu odborníkov tepelného hospodárstva dosť nepochopiteľná. Ohrev teplej úžitkovej vody je vo všetkých kotolniach na sídlisku Podbreziny zabezpečovaný nepretržite, taktiež nepretržite je v obehu aj cirkulačné čerpadlo, ktoré zabezpečuje, aby teplá úžitková voda bola pre odberateľa pri otvorení výtokového ventilu k dispozícii. Samozrejme, pripúšťame možnosť poruchy na technickom zariadení zabezpečujúcom ohrev tepla a teplej úžitkovej vody, ale ak by aj došlo k situácii, ako opisujete v príspevku, pracovník podnikového dispečingu nie je schopný urobiť taký zásah z dispečingu, aby náprava nastala okamžite. Keby všetko išlo ideálne, náprava by sa mohla prejaviť do jednej hodiny. Bytový podnik nemá záujem, aby užívateľom dodával miesto teplej úžitkovej vody studenú. Merače teplej úžitkovej vody totiž nie sú fakturačné, ale len pomerové. To v praxi znamená, že náklady výrobcu tepla na ohrev a dodávku teplej úžitkovej vody sa rozpočítajú na namerané množstvo vody. Čiže, čím väčšie množstvo vody namerajú vodomery v bytoch, tým je cena za m3 ohriatej vody nižšia.“