Internetový daňový portál www.drsr.sk poskytuje dva druhy informácií služieb - všetkým užívateľom a len autorizovaným užívateľom. Pre všetkých užívateľov portálu sú určené rôzne všeobecné informácie, ale aj informácie odborné a niektoré služby. Ide najmä o: informácie o štruktúre a činnosti daňovej správy, informácie k problematike jednotlivých druhov daní napr. pokyny, brožúry, letáky, odpovede na otázky daňových subjektov a iné informačné materiály, prístup k rôznym prehľadom a zoznamom, prístup k aplikáciám uľahčujúcim prácu daňového subjektu, napr. účty štátnych príjmov, daňová kalkulačka, daňový kalendár, zisťovanie miestnej príslušnosti a pod., overenie identifikačných čísiel na Slovensku a v Európskej únii, možnosť položiť otázky priamo cez portál daňovej správy a tiež možnosť vytlačenia daňových tlačív, resp. ich vyplnenia na internete s kontrolou správnosti.
Autorizovaným užívateľom elektronických služieb môže byť daňový subjekt alebo jeho zástupca na základe registrácie alebo autorizácie. Registrácia sa skladá z dvoch krokov vyplnenie registračného formulára nachádzajúceho sa na portáli, ktorý obsahuje predovšetkým identifikačné údaje o budúcom autorizovanom používateľovi a predloženie registračného formulára používateľa miestne príslušnému správcovi dane na autorizáciu daňového subjektu. K autorizácii na daňovom úrade je potrebné predložiť doklady potvrdzujúce identifikáciu daňového subjektu.
Autorizovaným používateľom sú v súčasnosti dostupné napríklad tieto elektronické služby: zoznam daní (poskytuje prehľad daní, na ktoré je daňový subjekt evidovaný), dokumenty daňového subjektu (poskytuje prehľad dokumentov podaných daňovým subjektom na daňový úrad), dokumenty daňového úradu (poskytuje prehľad dokumentov vystavených daňovým úradom pre daňový subjekt). Elektronické podávanie daňových dokumentov môže byť so zaručeným elektronickým podpisom alebo bez zaručeného elektronického podpisu.
Pri podávaní písomností so zaručeným elektronickým podpisom je potrebné obstarať si kvalifikovaný certifikát pre zaručený elektronický podpis od akreditovanej certifikačnej autority. Zaručený elektronický podpis je rovnoprávny vlastroručnému podpisu a daňový subjekt nie je povinný správcovi dane doručovať daňové písomnosti aj v papierovej forme.
Pri podávaní písomností bez zaručeného elektronického podpisu je potrebné uzatvoriť dohodu o spôsobe doručovania písomností doručovaných elektronickými prostriedkami, ktoré nebudú podpísané zaručeným elektronickým podpisom uzavretej so správcom dane. Do piatich pracovných dní odo dňa elektronického podania dokumentu je povinnosť doručiť v písomnej forme prvú stranu písomnosti a Vyhlásenie o podaní písomnosti elektronickou formou.
Zajtra, 22. februára Daňový úrad v Liptovskom Mikuláši usporiada prezentačný deň k autorizovaným elektronickým službám a konzultačný deň k podávaniu daňových priznaní k dani z príjmov.