Parná lokomotíva Kč 4 199, tak po domácky nazvaná Kačena, má už tlakovú skúšku za sebou, ale čaká ju ešte zakúrená, a to je definitívna skúška, aby sa mohla vo svojej takmer devätnásťtonovej váhe predvádzať návštevníkom Múzea liptovskej dediny v Pribyline. Práve minulý utorok ju tam dopravili z dielní vo Vrútkach, kde bola na generálnej kozmetickej úprave. Ako prezradil zamestnanec expozície Považskej lesnej železnice v skanzene Mário Brnický, stal sa z nej funkčný exponát na predvádzanie verejnosti a jej oprava vôbec nebola lacná. Spotrebovala tri granty, v korunách takmer trištvrte milióna. Na svet prišla v roku 1949 v Škodových závodoch v Plzni a keďže ju vyvážali do Ruska, dostala meno Sulika. Dôchodcovský vek strávi v Liptove a ak ju plne naložia uhlím a drevom, bude vážiť dvadsaťosem ton a hádam niekedy si ešte aj zajazdí dvadsaťpäťkilometrovou rýchlosťou za hodinu. Možno to bude už teraz v júli v rámci akcii S parou na kolesách.