Liptovský Mikuláš – O viac ako dvadsať korún zaplatil zákazník, pán Vladimír, v liptovskomikulášskom Kauflande za vyše kilogram skautskej klobásy. Na etikete bola totiž cena 127,10 korún a pokladníčka mu nablokovala 148,50 korún. „Podľa mňa je to nehoráznosť voči zákazníkom. Bol som sa sťažovať na informáciách, osoba, ktorá tam bola, zatelefonovala ďalšej osobe, ale asi ani po troch telefonátoch sa tá druhá neunúvala prísť a vysvetliť mi, prečo je taký veľký rozdiel medzi cenou na etikete a cenou na pokladničnom bločku. Po dlhšom čakaní som odišiel. Zákazníci, ktorí okolo mňa prechádzali, kým som chcel na informáciách vybaviť reklamáciu predraženého tovaru, žiaľ, bezúspešne, pritakávali, že podobné prípady, keď je na etikete nižšia cena ako na pokladničnom doklade, sa v spomínanom obchodnom dome stávajú častejšie,“ vysvetľuje pán Vladimír.
„Štandardne sa snažíme, aby naši zákazníci od nás odchádzali spokojní. Ceny tovaru sa menia z vyšších na nižšie a naopak, keď je naň akcia, resp., keď sa akcia skončí. Krátko predtým, ako spomínaný zákazník kupoval skautskú klobásu, bola v akcii, pretože je to sezónny tovar - výrobok na grilovanie. V deň jeho nákupu už mala skautská klobása vyššiu cenu ako bola akciová. Pri zmene ceny daný tovar prelepíme etiketou s aktuálnou cenou. Zákazníci s tovarom však často manipulujú a stáva sa, že sa etiketa odlepí. Zrejme sa to stalo aj v tomto prípade,“ objasňuje prípadnú možnosť ako mohlo dôjsť k predraženiu klobásy Žofia Nemešová, vedúca oddelenia mäso-údeniny obchodného domu Kaufland Liptovský Mikuláš. Podľa jej slov, keď sa zákazníci sťažujú na cenový rozdiel, údajne sa im pracovníci obchodného domu ospravedlnia za nesprávne naúčtovanie tovaru a cenový rozdiel vrátia, pričom urobia o tom záznam. Na potvrdenie svojich slov nám Žofia Nemešová dala nahliadnuť do formulára dobropisov. Skutočne sme tam našli dva zápisy z 12. mája týkajúce sa vrátenia peňazí zákazníkom kvôli predraženej skautskej klobáse. V jednom prípade zákazníkovi vrátili dvadsaťtri korún, v druhom prípade 41,50 Sk. Meno pána Vladimíra sme však na formulári nenašli, ale na jeho pokladničnom doklade sme si všimli, že on skautskú klobásu kupoval o deň skôr, teda 11. mája. „Mne cenový rozdiel nevrátili, pretože som sa kompetentnej pracovníčky, s ktorou by som reklamáciu nesprávneho účtovania doriešil, nedočkal,“ opäť prízvukuje pán Vladimír.
Zaujímalo nás teda, ako je možné, že ešte aj ďalší deň po reklamácii pána Vladimíra, predávali v Kauflande skautskú klobásu s akciovou cenou na etikete a účtovali vyššiu aktuálnu cenu. „Ako som už spomínala, zákazníci tovar berú do rúk, manipulujú s ním. Mohlo sa teda odlepiť viac etikiet. Niekedy nie je v našich fyzických silách ustriehnuť, či sú všetky etikety v poriadku,“ dodáva Žofia Nemešová. Na margo nevrátenia cenového rozdielu pánovi Vladimírovi povedala, že zrejme o vrátenie peňazí nemal záujem. Pán Vladimír hovorí, že keby o vrátenie peňazí záujem nemal, tak by nesprávne účtovanie ceny nereklamoval. „Na pracovníčku, ktorá to mala vyriešiť, som dlhšie čakal, ale keď neprišla, tak som usúdil, že Kaufland si zrejme svojich zákazníkov neváži a odišiel som.“
„Neviem, ako sa máme obhájiť, je to tvrdenie proti tvrdeniu,“ bráni sa Žofia Nemešová. Nuž, v každom prípade, pán Vladimír prišiel o dvadsať korún a liptovskomikulášsky obchodný dom Kaufland zasa o jeho dôveru. Skautskú klobásu si tam zrejme už kúpiť nepôjde...