V priebehu prázdninových brigád viacerí študenti Združenej strednej školy obchodu a služieb z odboru manažment regionálneho cestovného ruchu (I. C) v Ružomberku využívajú skúseností, ktoré nadobudli počas školského roku v rámci vzdelávacieho Globálneho etického programu. V rámci neho sa formoval aktívny záujem mladých ľudí o vnímanie etických hodnôt, ktoré sa stávajú súčasťou podnikateľských aktivít v sektore tzv. voľnočasového priemyslu.
„Mnohé poznatky, ktoré naši študenti získali počas 12-týždňového kurzu, skutočne môžu uplatniť počas prípadnej prázdninovej brigády medzi spolupracovníkmi, ale aj pri kontakte so svojimi prázdninovými nadriadenými. Veď počas školského roka riešili etické dilemy vyplývajúce z prípadových štúdií v imaginárnej (virtuálnej) potravinárskej spoločnosti, v ktorej sledovali osudy jej zamestnancov. Študenti rozoberali rozhodnutia, ktoré robí každý jednotlivý zamestnanec v rôznom funkčnom postavení v tejto spoločnosti a zároveň zvažovali a konfrontovali svoje vlastné názory na riešenia, ktoré by v podobnej situácii prijali,“ približovala redakcii MY Liptov pedagogička Miriam Zigová obsahové zameranie kurzu, po ukončení ktorého dostali 24 študenti certifikát o jeho absolvovaní.
Viacerí študenti počas letných prázdnin využívajú aj ďalšiu podobu Globálneho etického programu - prostredníctvom internetových komunikačných aktivít svoje názory na riešenie etických problémov totiž konfrontovali s postojmi študentov v školách na celom Slovensku. Popri tejto odbornej činnosti sa isto vytvárali aj nové, v tom čase len „internetové“ priateľstvá. A tie práve počas dvoch prázdninových mesiacov môžu prerásť do vyššej podoby kamarátstva, a to aj formou osobných stretnutí v niektorom turistickom centre Slovenska či priamo v Liptove.
„Študenti našej školy mohli svoje skúsenosti z oblasti etiky využiť aj počas súťaže Vedieť sa správne rozhodnúť, ktorá bola podporovaná spoločnosťou Hewlett-Packard Slovensko a predstavovala vyvrcholenie Globálneho etického programu. Aj v tomto prípade zámerom tejto súťaže bolo, aby študenti pri rozanalyzovaní prípadovej štúdie a pri hľadaní jej východiskového riešenia aplikovali svoje skúsenosti, poznatky ako aj princípy etického správania z ich bežného života,“ dozvedeli sme sa od M. Zigovej.