Rušná stavebná činnosť na moste cez Váh v Okoličnom, obmedzenie premávky riadenej semaformi, súvisí s rozsiahlou opravou mosta. Pavol Beťko, výrobno-technický námestník liptovskomikulášskych Cestných stavieb, ktoré sú dodávateľom rekonštrukčných prác, nám o dôvodoch rekonštrukcie mosta povedal: „Pri pravidelnej statickej zaťažovacej skúške sa zistilo, že dva z pilierov vykázali nadmerné sadnutie a horná stavba je poškodená v celom rozsahu. Bezpečnosť premávky, strategický význam mosta pre priemyselnú zónu a obec Závažnú Porubu si teda vyžiadali komplexnú rekonštrukciu a opravu celého mostného objektu.“
V rámci stavebno-technického riešenia opravy bolo treba podľa slov Pavla Beťku najskôr podchytiť sadajúce piliere formou mikropilót a ich hlavy spriahnuť železobetónovým prahom. „Tieto práce sme stihli vykonať za nízkej hladiny Váhu. Vzhľadom na nevyhovujúcu šírku mosta bolo potrebné rozšíriť vozovkovú časť o jeden meter, vymeniť mostový zvršok a zriadiť nové kotvenie chodníkov vrátane zábradlia a náterov,“ dozvedeli sme sa od výrobno-technického námestníka. V rámci rekonštrukcie je potrebné premiestniť aj dva diaľkové káble a k nim pridať optický kábel.
Investície na rekonštrukciu sú 14 miliónov korún, investorom je Slovenská správa ciest Liptovský Mikuláš. Predpokladaný termín ukončenia všetkých prác je koniec tohto mesiaca. I napriek rozsiahlej rekonštrukcii mosta je jasné, že svojou kapacitou nemôže pokryť rastúce požiadavky kamiónovej dopravy do priemyselnej zóny. Zaujímalo nás, ako vyzerá perspektívne riešenie tohto problému. „V budúcnosti, približne do piatich rokov, sa uvažuje vybudovať zo štátnej cesty č. 18 nový privádzač na diaľnicu, hneď povyše firmy Swedwood a následne premostiť rieku Váh približne tam, kde vedie cesta do Stošíc,“ ozrejmil Pavol Beťko.
Pripomeňme ešte, že opravovaný most má viac ako polstoročia a na jeho budovaní sa podieľali aj porubskí murári, zvlášť majstri kamenárskeho remesla. Patrí medzi klasické mosty. Prefabrikované nosníky stoja na siedmich betónových podperách, jeho dĺžka bola 84 metrov, šírka vozovky päť metrov a na každej strane meter široký chodník.
A napokon ešte informácia o stave nadjazdu ponad diaľnicu do Závažnej Poruby. Mostný objekt spĺňa všetky kritériá cesty III. triedy pri zníženej rýchlosti 40 km/hod.