Streda, 28. september, 2022 | Meniny má Václav

Najprv bezpečnosť, až potom plynulosť

V Ružomberku sa mnohí sťažujú na roky nefunkčnú svetelnú signalizáciu na križovatke v blízkosti niekdajšej štátnej nemocnice (písali sme o nej v príspevku pod titulkom Križovatku rekonštruovať budú, uverejnenom v č. 34 z 30. augusta t. r.). Naproti tomu v Liptovskom Mikuláši sa zase niektorí sťažujú, že svetelných križovatiek je v meste akosi priveľa. Nuž, ťažké je ulahodiť každému.


A aký to vlastne majú v Liptovskom Mikuláši problém? A je to vôbec problém? Najprv sa zoznámme so sťažnosťou občana, ktorú sme si prečítali na oficiálnej internetovej stránke mesta. Na trase z mestskej časti Okoličné až po polikliniku je vraj 7 semaforov. A toľko semaforov nie je dohromady ani v Žiline, tvrdí sťažovateľ (nuž toto vyhlásenie je poriadne „pritiahnuté za vlasy“). Mesto Martin vraj tento vodič prejde rýchlosťou 50 km/h bez zastavenia.


To je azda pravda, ale na celý problém sa nemožno pozerať takto jednostranne. Zásadným rozdielom medzi Liptovským Mikulášom na jednej strane a Martinom na strane druhej je, že kým v súbehu s mestom Liptovský Mikuláš prechádza diaľnica D 1 umožňujúca bezproblémový prejazd tranzitujúcim vozidlám, cez Martin diaľnica nevedie. Navyše, cez administratívne centrum stredného a horného Liptova prechádza cesta I. triedy európskeho významu, ktorá však nie je v správe mesta. Nezabúdajme ešte na jednu skutočnosť - svetelne riadené križovatky (s výnimkou mimoúrovňových križovatiek) majú najvyšší stupeň bezpečnosti v cestnej premávke. Takže, v tomto prípade sa treba zamyslieť nad tým, čo je správnejšie - zohľadňovať pripomienky niektorých vodičov, alebo prvoradú pozornosť venovať bezpečnosti vodičov, chodcov, vytvárať opatrenia, ktoré minimalizujú možné dopravné kolízie?


Pravdou nie je ani tvrdenie, že prejazd týchto križovatiek výrazne spomaľuje plynulosť premávky. Podľa informácií z mestského úradu, ktoré boli uvedené v internetovej odpovedi, v smere od Liptovskej Ondrašovej na Liptovský Hrádok (a opačne) sú všetky tri križovatky (Jánošík, Hušták, Garbiarska-Hollého) zapojené v koordinovanom riadení a pri dodržaní rýchlosti 50 km/h je možné nimi prejsť bez zdržania na zelený signál (tzv. zelená vlna). V koordinovanom riadení je aj smer pri výjazde z Ul. Štúrovej smerom na Liptovský Hrádok. Pritom svetelná signalizácia na priechode pre chodcov v križovatke s Ul. Bellovou nie je riadená signálnym programom, ale si ho chodci vyvolajú pomocou tlačidla. Ak na priechode nie sú chodci, je trvale zelený signál, čo zvyšuje plynulosť cestnej premávky. Aj v Okoličnom pred základnou školou je svetelná signalizácia na priechode pre chodcov riadená tým istým systémom.


V súčasnosti, ako sa uvádza v internetovej odpovedi na kritickú pripomienku liptovskomikulášskeho vodiča, je svetovým trendom v prvom rade bezpečnosť, a to najmä chodcov a cyklistov, t. j. najviac ohrozených účastníkov cestnej premávky, a až potom jej plynulosť. A táto zásada je prioritná aj pri riadení dopravnej siete v Liptovskom Mikuláši.

Najčítanejšie na My Liptov

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  3. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  4. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  7. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  1. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  2. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  3. Zvyšky z vašej kuchyne môžu pomôcť v boji s klimatickou krízou
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  5. Nie všetko sa deje na červenom koberci
  6. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  7. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  8. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 079
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 165
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 621
  4. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 463
  5. Jazdíte na pneumatikách Continental? 2 872
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 562
  7. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 480
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 349

Blogy SME

  1. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  2. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  3. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  4. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  5. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  6. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  7. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  8. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 460
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 906
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 763
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 536
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 793
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 431
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 868
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Tunel Čebrať v úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová začali v júli 2018 znova raziť na pokyn ministra Érseka.

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


8 h
Kapitán Bešeňovej v strede, ilustračná foto.

Vo ôsmom kole 4. ligy majstrovstvo regiónu si traja liptovskí zástupcovia nepripísali do tabuľky ani bod.


a 1 ďalší 23 h
Samosprávy v Ružomberku a Liptovskom Mikuláši majú rovnaké kompetencie. Spoločne sa snažia o zlepšenie cestovného ruchu, ktorý je pre Liptov typický.

Liptáci budú vyberať v okrese Liptovský Mikuláš šesť kandidátov, v okrese Ružomberok päť.


27. sep
Do zostavy sa vrátil aj kapitán Tomáš Gerát.

Reprezentačnú prestávku futbalový MFK Tatran Liptovský Mikuláš využil naplno. Hráči odohrali prípravné stretnutie a vedenie klubu zasadalo a hodnotilo doterajší priebeh.


26. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti namerali v mestskej časti Považskej Bystrice Milochov 28-ročného vodiča Kie Ceed, ktorý prekročil maximálnu povolenú rýchlosť o 75 kilometrov za hodinu (km/h).


TASR 27. sep

Vodiči sa dlhodobo sťažujú, že na Hutách sa na asfalte šmýka.


26. sep

Podpísalo sa memorandum o ochrane povodia rieky.


27. sep

Dostavba bude trvať dlhšie a štát zaplatí viac.


8 h

Blogy SME

  1. Martin Kiňo: RODINNÉ FIRMY: Pre rodinnú firmu je vhodný externý poradca, pomôže riešiť aj konflikty (4. časť)
  2. Marek Mačuha: Prečo odvolať Matoviča
  3. Peter Fiabáne: Riešenia najväčších výziev vyžadujú čas a rozvahu, nie statusy na sociálnych sieťach.
  4. Patrik Zimáni: Šeď nevšímavosti okolo nás.
  5. Marián Betík: Môj mobil je debil a čo ja?
  6. Miroslav Danko: Otvorený list Mikulášovi Dzurindovi
  7. Štefan Vidlár: Krvavé častušky
  8. Věra Tepličková: Už nemusíme tápať v temnotách. Svetlo sveta uzreli prvé nápady, ako na pracoviskách šetriť energie
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 460
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 906
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 7 763
  4. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 536
  5. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 4 793
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 431
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 2 868
  8. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, part II. 2 789
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
  8. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu