Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Ad: Africká cesta v Ružomberku (Liptov č. 34)

Dovolím si reagovať na článok J. Szabóa Africká cesta v Ružomberku, ktorý bol uverejnený v týždenníku MY Liptov, v čísle 34. Nie je mojím zvykom reagovať na tendenčné články tohto typu. Však informácie poskytnuté v tomto článku sú tak zavádzajúce, že považujem za správne zjednať nápravu. V odpovedi nebudem používať metódy pána redaktora. Nebudem teda reagovať na jeho nekonkrétne a absolútne nekompetentné stanoviská v spomínanom článku, ktorý sa týkal rekonštrukcie Ul. A. Bernoláka v Ružomberku. Ale použijem silu a argumentáciu holých faktov.
Ešte hádam na okraj treba uviesť na správnu mieru, že rekonštrukcia, a teda aj sídlo hlavnej pošty, je na Ulici Antona Bernoláka a nie na Ulici D. Makovického, ako v článku uviedol J. Szabó. Fakt, že cesty sa dajú realizovať len v lete je, myslím, všeobecne známa vec, ktorú netreba obzvlášť vysvetľovať. Dôvody prečo je tomu tak, sú jasné každému a pritom nemusí byť práve odborníkom v oblasti stavebníctva. Teraz k samotnej podstate článku.
Na realizáciu stavby Pešia zóna Ul. A. Bernoláka bola vypísaná verejná súťaž koncom roka 2005. Do súťaže sa celkom prihlásilo osem uchádzačov. Všetci uchádzači splnili podmienky účasti vo verejnom obstarávaní a komisia vyhodnotila všetkých osem ponúk. Hodnotiacim kritériom bola cena diela. V zmysle zákona o verejnom obstarávaní pri určení jedného kritéria je ním vždy len najnižšia cena.
Najnižšiu cenu mala firma Vladimír Richtárik Riline Ružomberok a vyhodnocovacia komisia dňa 28. 2. 2006 uzavrela vyhodnotenie súťaže.
Doba výstavby bola v projektovej dokumentácii spracovanej architektom Maťaťom stanovená na osem mesiacov (zo staveniska nebolo možné úplne vylúčiť cestnú dopravu a pohyb chodcov). Vzhľadom na to, že lehota výstavby zo zákona nemôže byť hodnotiace kritérium, bola v súťažných podkladoch stanovená na štyri mesiace (od 2. 5. 2006 do 31. 8. 2006). Stanovenú lehotu všetci súťažiaci akceptovali.


V mesiaci apríl mestská rada schválila, aby v rámci tejto stavby bol realizovaný i Parkovací navádzací systém. Dodatočne bolo rozhodnuté i o realizácii Metropolitnej siete na rekonštruovanej časti ulice. Na uvedené práce bolo nutné zabezpečiť spracovanie projektovej dokumentácie, vyjadrenia dotknutých orgánov a organizácií a povolenie stavebného úradu. Tieto práce nebolo možné časovo zvládnuť do plánovaného termínu odovzdania staveniska, t. j. do 2. 5. 2006. Aby nedošlo k posunutiu termínu ukončenia do neskorších jesenných mesiacov, dohodli sme sa s dodávateľom, aby stavenisko prevzal dňa 29. 5. 2006. Z toho vyplýva, že bez zmeny termínu, ktoré si môže dodávateľ uplatňovať z titulu zväčšenia rozsahu prác, by mala byť stavba ukončená do konca septembra tohto roku.
Okrem už spomenutého rozšírenia predmetu diela bola dodatočne schvaľovaná realizácia dvoch plynových prípojok. Zdržanie prác spôsobilo i trojtýždňový odklad položenia teplovodnej rúry v križovatke Ul. A. Bernoláka a Š. Nahálku firmou RES, a. s.
Všetky tieto zmeny narušili harmonogram a systém postupu prác, v ktorom boli pôvodne naplánované: realizácia chodníkov z dlažby a položenie teplovodnej rúry firmy RES, a. s., uloženie plynového potrubia (bez prípojok), zrealizovanie asfaltovej jednosmernej komunikácie po obvode ulice, pokládka zámkovej dlažby od Kultúrneho domu Andreja Hlinku po križovatku Ul. Š. Nahálku a položenie čadičovej dlažby v strede Ul. A. Bernoláka. Na tento systém a termíny mala firmy Riline i zabezpečené kapacity, ktoré by skrátili problematický vstup do rekonštruovanej časti ulice na minimum.


Záverom ešte jednu poznámku týkajúcu sa kvality komunikácie počas výstavby. Vstup od križovatky Ul. A. Bernoláka s Ul. Dončovou bol dopravným značením obmedzený len pre dopravnú obsluhu a bez možnosti parkovania. Dopravné značenie však nedisciplinovaní vodiči nerešpektovali, spôsobovali zbytočné kolízne situácie (čo musela denne riešiť mestská polícia), zvyšovala sa prašnosť a zhoršoval sa stav zjazdnosti nespevneného povrchu. Z toho dôvodu dodávateľ prestal robiť vysprávky výmoľov, čím podstatne klesla frekvencia áut na tomto úseku ulice.
V závere už len malé post skriptum, pán Szabó, sme v podstate bývalí kolegovia. Je mi teda ľúto, že vás aspoň tento fakt nemotivuje k poskytovaniu objektívnych a fundovane podložených informácií. Je mi to ľúto o to viac, že ste profesionálny novinár. Teda podobné praktiky by vám mali byť vzdialené. Ja profesionálny žurnalista nie som. Ale ako človek sa k takýmto metódam neznížim, i keď by som rovnako, ako ste to urobili vy, mohol publikovať niektoré spochybniteľné pracovné postupy súvisiace s vaším pôsobením v Ružomberskom hlase.

Zdenko Keyzlar, vedúci oddelenia výstavby Mestského úradu v Ružomberku

Poznámka autora: Zdá sa, že aj tentokrát sa poukázanie na nespokojnosť zo strany občanov a návštevníkov Ružomberka minulo účinku. Z. Keyzlar zaslal redakcii klasické úradnícke stanovisko. Začítať sme sa mohli (ak niekto túto „suchú“ nezáživnú „obhajobu“ dočítal do konca) do výpočtu rozhodnutí, objektívnych dôvodov, prijatých opatrení... Kde je však v tých vetách, riadkoch, slabikách človek? Kde je napríklad vysvetlenie „denného“ nadmerného hluku, prašnosti v danej lokalite? Že by v tom jednovetnom konštatovaní, že za vyššou prašnosťou a zhoršovaním stavu zjazdnosti nespevneného povrchu vozovky sú zodpovední (len a len) nedisciplinovaní vodiči?
Nuž, a tvrdenie Z. Keyzlara, že cesty sa dajú realizovať (nie je správnejšie použiť termín „opravovať“? – ukážka klasického úradníckeho štýlu písania) len v lete? Nie som odborníkom v oblasti stavebníctva ako Z. Keyzlar, ale viem (aj každý iný laik to vie), že cesty sa opravujú, rekonštruujú i stavajú nielen v lete, ale aj v jarných a jesenných mesiacoch.
Poukazujem len na niektoré skutočnosti uvedené v reakcii Z. Keyzlara. Aj tie však stačia na to, aby jeho „rozhodnutie“ o mojej pôvodnej poznámke, že je zavádzajúca, tendenčná bolo vnímané viac ako, veľmi slušne povedané, absurdné. Navyše, Z. Keyzlar zrejme vôbec nepochopil, že poznámka bola napísaná na základe pripomienok Ružomberčanov, ktorí sa k danej téme vyjadrili na oficiálnej internetovej stránke mesta (ich vyjadrenia boli omnoho ostrejšie ako slová použité v pôvodnej poznámke). Ak by vedúci oddelenia výstavby reagoval na internetové sťažnosti (ako sa sluší a patrí), bolo by jeho vyjadrenie uvedené určite aj v predmetnej poznámke (táto skutočnosť si zaslúži detailnejšie spracovanie, takže vďaka pán Keyzlar za novú tému).
A čo sa týka „malého post skriptum“ Z. Keyzlára? Neviem, čo má spoločné s kritickou poznámkou, ale.. V duchu takéhoto tvrdenia, keďže som pracoval aj v denníkoch s celoslovenskou pôsobnosťou, by som nesmel mať kritické pohľady na nič, čo sa udeje na Slovensku... A súdny čitateľ uzná, že takto „poskladané“ argumenty nestoja za žiadny komentár.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  10. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 24 865
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 423
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 930
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 144
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 096
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 723
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 879
  9. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 670
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 654
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Hrboltová ide na postup, jesennú časť odohrali bez jedinej prehry

Hovorili sme s trénerom futbalistov TJ Iskra Hrboltová Milanom Krivošom. Nič iné ako postup v ružomberskej mestskej časti sa v súťažnom ročníku 2020/2021 neberie.

Hrboltová v zelenom v zápase proti Lipt. Ondreju.

Samosprávy pripravujú odberové miestnosti

Výber miestností ovplyvňuje aj očakávané nepriaznivé počasie. Liptovské samosprávy hľadajú dobrovoľníkov.

Vojaci prechádzali mestom navrhnuté odberové miesta v Ružomberku.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Pandémia koronavírusu zatvára ďalšie školy na Liptove

Druhý stupeň sa učí z domu cez internet. Prvý stupeň sa má učiť priamo v škole.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?