Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Kde, kedy a ako cvičiť, keď na nič nemáme čas

Problém s časom je problémom usporiadania našich hodnôt. Nemáme takmer na nič čas, ale ak príde problém, najmä zdravotný, čas si nájdeme, nájdeme si dokonca dostatok času. Tak si skúsme nájsť čas aj v rámci prevencie svojho fyzického, psychického, duševného i duchovného zdravia. Skúste svoje cvičenia brať ako kompenzačné cvičenia k spôsobu života, ktorý žijeme.
Na jogové cvičenia Systému Joga v dennom živote autora paramhans svámi Mahéšvaránandu potrebujete priestor na veľkosť svojho tela plus navyše na upaženie. Bude dobre, ak si zvolíte priestor, kde budete môcť cvičiť aspoň trochu pravidelne. Vybudujete si tak reflex oddychovo-pohybový, a keď prídete do tohto priestoru, naladíte sa na relax a cvičenie. Môže to byť tichší kútik v byte, kde nie je veľká premávka ostatných členov rodiny, kde budete mať pár minút relatívny pokoj. Samozrejme, bude dobre, ak budete mať pri cvičení v ľahu na zemi podložku – deku, karimatku, žinenku. A pohodlné oblečenie, najlepšie z bavlny a také, ktoré nikde netlačí. Hodinky, sponky, okuliare, opasky a šperky budú mať chvíľu pohov. Nepotrebujete ich. Takisto mobil. Najlepšie – vypnúť ho. A čas na cvičenie je najlepší ten, keď máte práve čas. Ten raňajší je výhodný v tom, že sa dokážete nastaviť do nového dňa, ale celkom pokojne sa dá cvičiť aj v hociktorú inú chvíľu. Záleží len od vás, aký cvičebný rituál si zvolíte.

Zvuková kulisa pri cvičení

Veľa sa diskutovalo o tom, či hudobne podfarbenie cvičenia áno, či nie. Takisto to záleží len od vás. Pohodová hudba vám môže pomôcť najmä v začiatkoch cvičení sa rýchlo a behom pár sekúnd uvoľniť, ale ak sa dokážete naciťovať na svoje vnútro, hudbu nepotrebujete. Skúste si cvičenie tak i tak a rozhodnite sami. Zo zvukov z okolia si urobte zvukovú kulisu, ktorá vás nebude rušiť, ale naopak, môžete si povedať, že bude súčasťou vášho cvičenia. Veď predsa nežijete v sterilnom prostredí! Samozrejme, pri vŕtačke od susedov alebo keď sa vaše ratolesti budú hádať, to ťažko pôjde. Aký-taký pokoj je dobre si zabezpečiť a postupne si aj rodina zvykne na čas vyhradený len pre vás. Alebo zapojte do cvičenia aj rodinných príslušníkov.
Možno ste príliš lenivý typ človeka a vôbec sa vám nechce cvičiť, keď vás k tomu žiadna okolnosť nenúti. A ešte si nájsť aj čas v časovom strese na fyzicky pohyb! Poradíme: pri troche snahy si aj lenivec dokáže nájsť chvíľu ráno po prebudení. Stačí nastaviť budík tak, aby ste mali aspoň desať minút úplne pre seba a ešte v posteli. Na začiatok aj to stačí. Tu zobudíte vo svojom tele túžbu po telesnom pohybe a po čase sa dokážete naštartovať aj do serióznejšieho cvičenia. A cvičíte, čo vám posteľ dovolí. Dobré sú naťahovacie cvičenia, pretože prebudia telo do dňa. Naozaj nestačí ráno len roztvoriť oči, treba prebudiť najmä telo. Aj vaše domáce zvieratko, skôr ako vstane po spánku, sa ponaťahuje, povystiera labky. Napodobnite ho a chvíľlu nehodnoťte, len vnímajte, čo s vami takýto jednoduchý pohyb urobil.

Naťahovanie tela v ľahu na chrbte (aj v posteli)

Ľahnite si pohodlne na chrbát, nohy mierne rozkročené, ruky ležia voľne vedľa tela dlaňami nahor.V prípade potreby si môžete pod hlavu alebo kolená podložiť vankúš. Uvoľnite sa. S nádychom vzpažte pravú ruku. Teraz natiahnite pravú ruku a pravú pätu do opačných smerov od stredu tela. Súčasne tlačte driekovú oblasť k podložke. S výdychom položte pravú ruku opäť poždĺž tela a uvoľnite pravú nohu. S nádychom vzpažte ľavú ruku. Teraz natiahnite ľavú stranu trupu natiahnutím ľavej ruky a ľavej päty v opačnom smere. S výdychom vráťte ľavú ruku späť. Opakujte trikrát na každú stranu. Týmto natiahnutím sa celé telo zbavuje napätia, ktoré vzniklo počas dňa alebo v spánku. Dych sa prehlbuje a harmonizuje. Cvičenie osvieži celé telo.

Torzia s ohnutými nohami

Ľahnite si na chrbát, nohy sú spolu. Upažte, dlane smerujú nahor. Ohnite nohy v kolenáach a oprite ich chodidlami o podložku. S výdychom pomaly sklápajte spojené nohy doprava až k podložke a súčasne otáčajte hlavu doľava. V krajnej polohe leží pravá noha na ľavej. S nádychom vráťte nohy a hlavu späť do východiskovej polohy. Opakujte aj na druhú stranu. Toto cvičenie uvoľňuje šiju aj celý chrbát, zvyšuje pohyblivosť chrbtice, prehlbuje a harmonizuje dych. Pozor: Pri akútnom poškodení medzistavcových platničiek necvičte. Pri cvičení všetkých torzných polôh dávajte pozor na pomalé a plynulé otáčanie (ako v „spomalenom filme”), na súbežné otáčenie hlavy a nôh v opačných smeroch, na to, aby ruky a ramená zostávali stále na podložke a na súlad pohybu s dychom.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  1. Úprava osobného motorového vozidla
  2. Important information for Brazilians living in Slovakia
  3. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  4. Vitajte v postapokalyptickom svete
  5. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  6. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  7. Päť chýb pri zateplení strechy
  8. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  10. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 30 096
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 057
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 13 842
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 812
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 726
  6. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 10 371
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 604
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 600
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 358
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 145
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Tvorba rozpočtu mesta na rok 2021 je ohrozená, tvrdí primátor

Tvorba rozpočtu mesta Liptovský Mikuláš na rok 2021 je podľa primátora Jána Blcháča ohrozená.

Ján Blcháč.

Rozbehnutý Tatran pozastavila až pandémia

Po výborne rozbehnutej 10-zápasovej futbalovej bilancii bez prehry pre druholigový MFK Tatran Liptovský Mikuláš mu dočasnú stopku vystavila koronavírusová pandémia.

Je otázne či Tatran v tohto sezónnej jesennej časti ešte zažije ligovú atmosféru.

V mimoriadnych situáciách bude mesto spolupracovať s akadémiou

Mesto Liptovský Mikuláš bude v mimoriadnych situáciách spolupracovať s Akadémiou ozbrojených síl generála Milana Rastislava Štefánika.

Chladiarenské rúry sú už položené na svojom mieste

Rozsiahla rekonštrukcia ľadovej plochy bude čoskoro hotová.

Chladiarenské rúry sú už na svojom mieste.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prinášame informácie o pripravovanom testovaní na Orave

Získať dobrovoľníkov ku odberom je v niektorých dedinách ťažké, v Sihelnom bude pomáhať aj starosta.

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Sedemnásťročného chlapca zavalil strom

Leteckých záchranárov zo Žiliny privolali dnes dopoludnia na pomoc 17-ročnému chlapcovi, ktorého v lesnom teréne v katastri obce Zákopčie zavalil strom.

Už ste čítali?