Ružomberok/Bešeňová – Riadne zasadanie Mestského zastupiteľstva (MsZ) v Ružomberku sa uskutočnilo 25. októbra v Thermal parku v Bešeňovej. Na programe boli správy o plnení zročných uznesení z MsZ, o zásadách hospodárenia s finančnými prostriedkami, o cenníku prác a služieb vykonávaných pre mesto, o podaných projektoch na fondy a grant EÚ, o problematike výherných prístrojov a videohier, o stave záväzkov a pohľadáviek, o odpredaji nehnuteľností, vyhodnotenie sezóny Vlkolínec, všeobecné záväzné nariadenie o podmienkach finančných príspevkov a spôsobe realizácie opatrení sociálno-právnej ochrany a sociálnej kurately, informácia o činnosti školského úradu a ústna správa o príprave volieb do orgánov samosprávy. Správy boli prerokované pred zasadaním v mestskej rade, ktorá ich odporučila či neodporučila schváliť.
Správu o plnení zročných uznesení zo zasadnutia MsZ dňa 13. septembra predložil hlavný kontrolór Igor Frič. Poslanci mali pripomienky k uzneseniu týkajúceho sa založenia akciovej spoločnosti na budovanie a prevádzkovanie metropolitnej siete v Ružomberku, kde založenie spoločnosti je podmienené výsledkom výberového konania na druhého akcionára. Do výberového konania sa prihlásilo sedem firiem, ale materiály od nich boli rôznorodé, a tak sa nedal zodpovedne vybrať partner. Z diskusie vzišiel návrh, aby sa znovu stanovili podmienky výberového konania, kde budú jasne stanovené parametre.
MsZ bez výhrad a diskusií schválilo správu o zásadách hospodárenia s finančnými prostriedkami mesta Ružomberok, ktorú predkladala vedúca finančného oddelenia Janka Svrčeková a hlavný kontrolór Igor Frič.
Viac diskusiu rozvíril cenník prác a služieb vykonávaných pre mesto, ktorý predkladal Peter Svrček. Bol rozsiahly a niektorým poslancom v ňom chýbali zrovnávacie ceny. Rudolf Mičuda vysvetlil, že v tabuľke sú ceny porovnávané s Lučencom, Žilinou a Dolným Kubínom.
Aj správa o podaných žiadostiach o finančné prostriedky z fondov a grantov Európskej únie za obdobie od 1. 4. 2003 do 9. 10. 2006, ktorú predkladal vedúci oddelenia podnikateľských činností a služieb Peter Svrček, vyvolala diskusiu poslancov. Poslanci v predložených materiáloch mali zreteľne vyznačené schválené a neschválené projekty, a tak im do očí udrelo množstvo neschválených. Prečo je to tak? „To, že je väčšina projektov neschválených, je relatívne,“ povedal P. Svrček. „Treba si uvedomiť, že na podané projekty je obmedzený balík finančných prostriedkov a často agentúry pre vypracovávanie projektov uvádzajú, že úspechom je, keď z piatich/šiestich projektov je jeden schválený. Často o neúspechu projektu rozhodnú formálne nedostatky, ale mestu sa ešte nestalo, aby na tomto zlyhal projekt. Určite však nestačí nastrčiť ruky a čakať, že peniaze dostaneme.“ P. Svrček zdôraznil, aký je pri podanných projektoch dôležitý aj lobbing. „Chodíme ako okolo horúcej kaše,“ povedal primátor Ružomberka J. Čech. „Lobbing berieme negatívne, ale on má svoj význam a bude aj zákonom schválený. Treba si však uvedomiť, že je určitá hranica, kde možnosti pracovníka končia a musí nastúpiť primátor mesta či ďalší zamestnanci.“ Poslanci spochybnili aj skutočnosť, či stačí jeden zamestnanec v meste, ktorý sa zaoberá projektmi a či by nebolo dobré zriadiť celé oddelenie. P. Svrček zareagoval, že zatiaľ stačí jeden a primátor povedal: „Od tohto jedného zamestnanca sa očakáva, že pripraví stopercentnú bázu informácií, že pripraví stopercentný servis informácií, aby sme boli na pulze dňa. Je to vyslovene servisný pracovník, ale prioritný bude aj lobbing.“ Primátor sa prihováral za ponechanie súčasného stavu – jeden zamestnanec na projekty s tým, že na jednotlivých oddeleniach by boli spolupracovníci a odporúčal obrátiť pozornosť na úspešné projekty. Schválené projekty prinášajú mestu slušné a pekné peniaze, ktoré môžu pohnúť vecami v meste.