V súvislosti s tým, že česká vysoká škola Bankovní institut Vysoká škola (BIVŠ) Praha, nedostala štátny súhlas na otvorenie pobočky v Liptovskom Mikuláši sa začalo diskutovať o tom, či pre študentov má zmysel pokračovať v štúdiu na tejto vysokej škole, resp. uchádzať sa o prijatie na štúdium v nej.
„Pre budovanie perspektívy rozvoja štúdia na BIVŠ Praha v podmienkach Slovenskej republiky sa žiada zdôrazniť, že v súčasnosti škola pôsobí na Slovensku s platnou akreditáciou akreditačnej komisie Vlády Českej republiky. To je v súlade so smernicou Európskeho hospodárskeho spoločenstva, ktorá bola minulý rok upravená do smernice Európskej komisie v Bruseli o uznávaní odborných kvalifikácií. Smernica stanovuje pravidlá, podľa ktorých možno kvalifikovanému odborníkovi uznať jeho vzdelanie získané v inom členskom štáte, ako aj v jeho domovskom štáte. Smernica potvrdzuje, že zahraničná vysoká škola so sídlom a akreditáciou v inom členskom štáte Európskej únie, nepotrebuje povolenie od príslušných exekutívnych orgánov štátu, v ktorom pôsobí, ako akreditovaná zahraničná škola. Iba, ak by požadovala ekonomické a právne výhody škôl, ktoré sú akreditované v štáte svojho zahraničného pôsobenia, musela by o svoju akreditáciu požiadať príslušné orgány, prípadne žiadať o povolenie vládu. BIVŠ Praha má ambície pôsobiť na trhu vzdelania v Slovenskej republike postupne tak, aby spĺňala podmienky akreditácie aj podľa právnych noriem platných na Slovensku,“ uviedol vo vyhlásení o postavení BIVŠ na Slovensku Jozef Medveď, jej prorektor pre rozvoj a riadenie štúdia na Slovensku.
V praxi to pre absolventov Bankovního institutu znamená, že ich vzdelanie a nadobudnutá kvalifikácia bude v krajinách Európskej únie uznávaná rovnako, ako keby absolvovali štúdium na ktorejkoľvek inej českej vysokej škole. Podľa slov Jozefa Medveďa sa Bankovní institut Vysoká škola Praha naďalej o akreditáciu uchádza, lebo chce na Slovensku pôsobiť tak, aby spĺňala podmienky nielen podľa medzinárodných kritérií, ale aj podľa právnych noriem platných v Slovenskej republike.