Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Čím oslovíme turistov v zime?

Informačné centrá (IC) sú už úplnou samozrejmosťou ako bežný prvok základnej ponuky v oblasti cestovného ruchu. Tie, ktoré sú súčasťou v niektorých turistických centrách Liptova, sa prioritne orientujú na propagáciu vlastného strediska, centrá situované v mestách zase poskytujú základné informácie o omnoho širšom regióne. A ako ponúkané platené i neplatené služby využívajú domáci a zahraniční turisti vo všetkých troch liptovských mestách? To sme zisťovali priamo v Liptovskom Hrádku, Liptovskom Mikuláši a v Ružomberku.
•Letná sezóna je už síce dávno za nami, veď pred dverami máme už tú zimnú, napriek tomu – ako ju hodnotíte z pohľadu záujmu turistov o vami poskytované služby?
Katarína Šeďová, IC Liptovský Hrádok (zriaďovateľom je mesto a prevádzkovateľom spoločnosť Intop): „Od januára do októbra 2006 naše služby využilo približne 3 tisíc osôb. Z celkového počtu približne 70 % návštevníkov centra bolo zo Slovenska, Česka a Poľska, ostatní boli prevažne z Nemecka, Anglicka a Holandska.“
Jana Piatková, IC Liptovský Mikuláš (pracuje ako príspevková organizácia mesta): „Návštevnosť je rozdielna v závislosti od sezón. Ročne však naše služby využije približne 80 tisíc návštevníkov. Denne nás osobne kontaktuje od 150 (v mimosezónnom období) do 500 (v sezóne) osôb. Čo sa týka národnostnej kategorizácie, tá sa tiež odvíja od hodnoteného obdobia. Počas mimosezónych mesiacov naše služby využíva 90 % domácich a 10 % zahraničných návštevníkov, počas letnej i zimnej sezóny je tento pomer opačný.“
Miroslav Klíma, IC Ružomberok (zriaďovateľom je Kultúrny dom A. Hlinku a pracuje ako jedno z jeho 9 stredísk): „Počet návštevníkov IC je závislý od viacerých faktorov. Musíme rozlišovať medzi klientom – turistom (zahraniční/Slováci) a domácim návštevníkom - Liptákom. Z osobných pozorovaní a skúseností môžem označiť letnú sezónu ako obdobie s najväčším počtom návštevníkov. Priemerný denný odhad je asi 40 ľudí denne, okrem toho máme množstvo telefonátov a e-mailov. Počas letnej sezóny nám preto v rámci odbornej praxe pomáhali brigádnici a študenti z Obchodnej akadémie Ružomberok. V mimosezónnom období je síce turistov menej, ale o to viac je domácich obyvateľov, ktorí si k nám chodia napríklad v rámci predpredaja kupovať vstupenky do kina či na iné kultúrne podujatia.“
•O aké platené a neplatené služby IC bol doposiaľ najväčší záujem, ktoré lokality chceli turisti najčastejšie navštíviť?
Katarína Šeďová: „Turistov najviac zaujímali ceny a otváracie hodiny v jaskyniach (Demänovských, Važeckej), a to hlavne vtedy, keď bolo vonku nepriaznivé počasie. Veľký záujem bol samozrejme o Aquapark Tatralandia, Thermal park Bešeňová, o Liptovskú Maru a kúpalisko Liptovský Ján. V zlom počasí to zase bola krytá plaváreň v Liptovskom Jáne alebo v Lipovskom Mikuláši. V Liptovskom Hrádku bol najväčší záujem o Liptovské múzeum. No a nemôžeme zabudnúť na turistov, ktorí chceli vedieť, kde môžu ísť na túry v Západných, Nízkych Tatrách, v Prosieckej či Kvačianskej doline. V prípade zlého počasia sa ľudia informovali, či sú chodníky schodné a či im odporúčame konkrétny výlet absolvovať. Najväčší záujem z kategórie platených služieb bol o kúpu máp, pohľadníc, rôznych suvenírov.“
Jana Piatková: „Z platených služieb bol najväčší záujem o sprostredkovanie ubytovania, poistenie úrazu v horách, netradičné druhy športov (rafting, paragliding), nákup turistickým máp, sprievodcov, suvenírov, požičovne športovej výstroje... Evidujeme a pravidelne aktualizujeme databázu firiem, podnikov a služieb v meste a služieb cestovného ruchu v celom regióne Liptova, z ktorej nasledovne vytvárame ponuky pre turi­s–­
tov, obchodných cestujúcich aj domácich obyvateľov. Denne sa stretávame s množstvom naozaj rôznorodých požiadaviek nielen z oblasti cestovného ruchu, ale aj z oblasti služieb a podnikania. Či sú niektoré požiadavky kuriózne, je z nášho pohľadu ťažko posúdiť. Bežné ale je, že turisti neodhadnú svoje reálne možnosti a chcú sa napríklad popoludní vybrať na Kriváň, alebo veľké percento z nich chce stanovať v horách. V minulosti boli aj takí, ktorí chceli ísť autom cez Chopok do Bratislavy. Ťažko riešiteľné situácie nastávajú, keď príde v plnej sezóne (keď je väčšina ubytovacích zariadení plne obsadená) večer rodina s malými deťmi bez rezervácie ubytovania a chce strechu nad hlavou ihneď a čo možno najlacnejšie. Aj také požiadavky sa však snažíme riešiť.“
Miroslav Klíma: „Turisti určite najviac požadujú mapové produkty a suveníry. Z neplatených služieb sú to hlavne informácie o atraktivitách regiónu, otváracích hodinách, turistických či cykloturistických trasách a samozrejme o možnostiach ubytovania či stravovania. V súčasnosti sa rozširuje internetová stránka mesta Ružomberok o časť ubytovanie, kde postupne dopĺňame jednotlivé subjekty aj a možnosťou rezervácie.“
•Aké nedostatky ste zaznamenali počas tohtoročnej činnosti, čomu je potrebné vyhnúť sa pred nadchádzajúcou zimou?
Katarína Šeďová: „Nedostatky vidím hlavne v propagácii. Veľa turistov si chce zobrať materiály nielen o Liptovskom Hrádku, ale o všetkom, čo sa Liptova týka, avšak takýchto bulletinov je nedostatok.“
Jana Piatková: „Počas uplynulého obdobia sme zaznamenali nedostatky len v oblasti nedostatočnej kvality služieb v pomere k ich cene v niektorých zariadeniach cestovného ruchu. Týka sa to hlavne súkromných ubytovacích služieb.“
•Zimná turistická sezóna už nedočkavo klope na dvere. Aké novinky ste pripravili, aby vaši klienti boli spokojnejší ako vlani?
Katarína Šeďová: „Na zimnú sezónu pripravujeme nový propagačný materiál o Liptovskom Hrádku, ako aj o jeho zaujímavostiach a možnostiach ubytovania. Vzhľadom k tomu, že IC sa nachádza v Hoteli Smrek, informácie podávame nonstop.“
Jana Piatková: „Na zimnú sezónu máme pre turistov pripravené nové balíky pobytových programov v podobe propagačných materiálov v piatich jazykových mutáciách, ktoré budú sprístupnené aj na našej internetovej stránke. Z tlačených materiálov budeme ponúkať nové propagačné materiály o meste a regióne, nové lyžiarske panoramatické mapy lyžiarskych stredísk Liptova, v priebehu posledných 5 rokov sme tiež vydávali v tlačenej podobe cenníky lyžiarskych vlekov a požičovní športových potrieb a plánujeme ich vydať aj tento rok. Pre spokojnosť turistov sú rozhodujúce nielen aktuálne a komplexné informácie, ale hlavne kvalita poskytovaných služieb v regióne. Zimná sezóna v IC oficiá­lne začína 15. decembra.“
Miroslav Klíma: „Po prvý raz počas zimnej turistickej sezóny bude naše IC otvorene pre návštevníkov aj počas víkendov. Počas pracovných dni sme predĺžili otváracie hodiny do šiestej podvečer. Chceme tak zabezpečiť, aby aj ľudia, ktorí sa vracajú z lyžovačky, mali možnosť nás navštíviť a získať informácie, ktoré pri svojej rekreácii u nás potrebujú. Pre návštevníkov pripravujeme aj informačný prospekt o atraktivitách nášho regiónu počas zimnej sezóny, ktorá bude v našom zariadení trvať od 16. decembra 2006 do 31. marca 2007. V širšom časovom horizonte máme plánované rozšírenie priestorov IC na dvojnásobnú veľkosť. To bude vybavené novou technikou a infokioskom.“

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Päť chýb pri zateplení strechy
  2. Vitajte v postapokalyptickom svete
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  2. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  3. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. Úprava osobného motorového vozidla
  6. Important information for Brazilians living in Slovakia
  7. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  8. Vitajte v postapokalyptickom svete
  9. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  10. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 21 226
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 200
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 002
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 665
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 860
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 916
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 603
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 510
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 292
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 282
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Akcia platí len 24 hodín

LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Tvorba rozpočtu mesta na rok 2021 je ohrozená, tvrdí primátor

Tvorba rozpočtu mesta Liptovský Mikuláš na rok 2021 je podľa primátora Jána Blcháča ohrozená.

Ján Blcháč.

Rozbehnutý Tatran pozastavila až pandémia

Po výborne rozbehnutej 10-zápasovej futbalovej bilancii bez prehry pre druholigový MFK Tatran Liptovský Mikuláš mu dočasnú stopku vystavila koronavírusová pandémia.

Je otázne či Tatran v tohto sezónnej jesennej časti ešte zažije ligovú atmosféru.

V mimoriadnych situáciách bude mesto spolupracovať s akadémiou

Mesto Liptovský Mikuláš bude v mimoriadnych situáciách spolupracovať s Akadémiou ozbrojených síl generála Milana Rastislava Štefánika.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Prinášame informácie o pripravovanom testovaní na Orave

Získať dobrovoľníkov ku odberom je v niektorých dedinách ťažké, v Sihelnom bude pomáhať aj starosta.

V kraji sú na tom najhoršie okresy Banská Bystrica a Brezno

Včera zistili na Slovensku viac ako 2 200 nakazených. 210 z toho v Banskobystrickom kraji. 56 v okrese Banská Bystrica a 45 v okrese Brezno.

Už ste čítali?