Liptovský Hrádok – Prehľad o sťažnostiach, ktoré prišli na Mestský úrad (MsÚ) v Liptovskom Hrádku minulý rok, na marcovom mestskom zastupiteľstve predložil hlavný kontrolór mesta Milan Jurík v Informatívnej správe o doručených a vybavovaných sťažnostiach na MsÚ v Liptovskom Hrádku. V roku 2006 bolo na MsÚ doručených deväť sťažností. V porovnaní s tromi predchádzajúcimi rokmi ich bolo najmenej (predtým 15, 18, 15). Sťažnosti, ktoré občania doručili na MsÚ, boli zaevidované v osobitnej centrálnej evidencii. Vedie ju M. Jurík. Jednotlivé sťažnosti hlavný kontrolór odovzdal na prešetrenie zodpovedným zamestnancom MsÚ alebo na Mestskú políciu v Liptovskom Hrádku. Po prešetrení všetkých zistil, že boli opodstatnené a postupne aj vyriešené. Čoho sa podané sťažnosti týkali? „Najviac sťažností bolo na susedské spolunažívanie, ďalšie súviseli s výstavbou kanalizácie v meste a jedna sa týkala dopravného značenia na Hurbanovej ulici. Vo vzťahu k ich podávaniu je potrebné uviesť, že podľa zákona o sťažnostiach sa za sťažnosť nepovažuje také podanie, ktorého vybavovanie je upravené osobitným predpisom. Tým z pôsobnosti vybavovania sťažností zákon vylučuje veľkú skupinu podaní. Tento stav vyžaduje kvalifikované posúdenie podania, či režim jeho vybavenia nie je upravený osobitným predpisom a tým potreby riešenia iným právnym spôsobom. Súčasne si pri ich podávaní treba uvedomiť, že obce a mestá, ako orgány územnej samosprávy, nie sú oprávnené prešetrovať všetky druhy sťažností občanov. K postupu vecnej príslušnosti prešetrenia sťažnosti však mesto, pri jej obdržaní, je povinné upozorniť sťažovateľa o prípadne inej právnej príslušnej kompetentnosti k doručenému podaniu.“ Nakoniec hlavný kontrolór podotkol, že z každej sťažnosti, ktorú občan príde podať na MsÚ aj ústne, sa spíše zápisnica, respektíve urobí úradný záznam a následne sa podaná sťažnosť prešetrí podľa jej charakteru. Po skončení šetrenia sťažovateľ dostane informáciu o prijatých opatreniach. Takže žiadna žiadosť neputuje do koša.