Ružomberok – Na navýšenie už schváleného rozpočtu niektorými vedúcimi oddelení Mestského úradu v Ružomberku upozornil hlavný kontrolór Igor Frič (na fotografii). Poslanci sa výsledkami jeho kontrol zaoberali na zasadnutí minulú stredu, keď schválili správu o kontrolnej činnosti útvaru hlavného kontrolóra za druhý polrok roku 2006.
Hlavný kontrolór v predloženej správe, okrem iného, skonštatoval, že najmä v oblasti finančného riadenia zohráva kontrolná činnosť všetkých vedúcich pracovníkov dôležitú úlohu. „Bohužiaľ, nie všetci vedúci pracovníci mesta si uvedomujú túto skutočnosť a žijú v predstave, že finančné riadenie je výlučne problémom finančného oddelenia. To sa prejavuje hlavne v oblasti správy rozpočtu, mnohí si ešte nezvykli, že zodpovednosť za používanie rozpočtových prostriedkov je výlučne v kompetencii vedúceho, ktorý nesie plnú zodpovednosť. Zo strany vedenia mesta treba tejto oblasti venovať väčšiu pozornosť. Motivovať treba tých, ktorí si zodpovedne plnia svoje povinnosti a sankcionovať tých, ktorí si ich neplnia,“ uviedol I. Frič.
Poslanca Ivana Nosku a jeho kolegyňu Máriu Kramárovú zaujímalo, či sa už prijali konkrétne opatrenie voči jednotlivým vedúcim oddelení. Primátor Michal Slašťan prisľúbil, že vedenie mesta sa tým bude zaoberať. Hlavný kontrolór uviedol, že schválený rozpočet prekročilo, napríklad oddelenia školstva. „Ide o nedôslednosť vedúcich jednotlivých oddelení, ktorí musia včas zareagovať. Určite treba tento problém riešiť dôraznejšie, možno aj s dôrazom na sankcie. Zistili sme tiež, že vyúčtovanie zo strany niektorých subjektov je nedostatočné,“ vysvetlil I. Frič. Niektorým subjektom hrozí, že v budúcnosti dotáciu nedostanú alebo budú musieť vrátiť príspevok.
„V komisii sa týmto problémom budeme v najbližších týždňoch určite zaoberať,“ reagovala Janka Svrčeková, vedúca finančného oddelenia. Mestské zastupiteľstvo jej uložilo posudzovať všeobecno-záväzné nariadenie o poskytovaní dotácií, ktoré v prípade porušenia nariadenia mesto neposkytne.