Liptovský Mikuláš – Prvýkrát na pôde mesta i v tamojšej Národnej akadémii ozbrojených síl sa minulý týždeň uskutočnili dve významné podujatia Generálneho štábu (GŠ) Ozbrojených síl Slovenskej republiky. Prvým bola prezentácia priorít štábu v tomto a budúcom roku a slávnostné vyradenie prvých absolventov špeciálneho vojenského kurzu, druhým stretnutie náčelníka GŠ Ľubomíra Bulíka s predstaviteľmi mimovládnych organizácií.
Na stredajšej konferencii s účasťou takmer 280 veliteľských kádrov označil náčelník GŠ za nosnú ideu hlavných úloh Armády SR heslo „Spoločný cieľ – rovnaké priority – jednotný tím“. Spoločným cieľom nastolených priorít je spôsobilosť našej armády primerane sa po roku 2015 podieľať na aktivitách NATO v oblasti kolektívnej obrany, prevencie konfliktov a urovnávania krízových situácií vo svete. Popri technickej modernizácii má v tomto procese významnú rolu personálna reforma. Armáda si veľa sľubuje od novelizácie zákona o zabezpečení vojenských profesionálov.
Po zastavení výkonu povinnej vojenskej služby a v novom konkurenčnom prostredí so širokou paletou civilných ponúk pre realizáciu životných ambícií mladých ľudí, to armáda s náborom do svojich radov nemá ľahké. Za veľmi úspešný krok označil náčelník GŠ zaradenie prvých štrnástich absolventov civilných vysokých škôl na špeciálne posty v armáde po tom, ako zdarne ukončili osobitné dôstojnícke kurzy. Na vstup do armády sa v súčasnosti pripravuje ďalších dvadsať vysokoškolákov.
Za nevšedné gesto záujmu GŠ o spoluprácu s verejnosťou označili zástupcovia mimovládnych organizácií štvrtkové pracovné stretnutie s generálom Ľ. Bulíkom. Zástupcovia Slovenského zväzu protifašistických bojovníkov, Klubu dôchodcov pri Zväze vojakov Armády SR, Združenia miest a obcí Slovenska, Výboru Národnej rady SR pre obranu a bezpečnosť, Matice Slovenskej, Klubu vojenských výsadkárov a ďalších klubov a združení sa vyslovili za užší kontakt armády s verejnosťou. Na rokovaní rezonoval obojstranný záujem na upevňovaní spolupráce s dôrazom na zlepšovaní fyzickej zdatnosti mládeže a výchove k vlastenectvu.