Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Atraktivita obalu nákupy neovplyvňuje

Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne a kúpia aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Spontánnemu nakupovaniu najmenej podliehajú starší ľudia vo veku 61 až 79 rokov. Významnú úlohu pri nakupovaní má tak miera spokojnosti, ktorá sa líši najmä v závislosti od pohlavia a veku spotrebiteľa. Potvrdili to výsledky aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2006/2007, týkajúce sa nákupu a postojov konečných spotrebiteľov. Monitor sa realizoval koncom roka 2006 na vzorke 1 000 respondentov. Keďže na Slovensku kúpna sila nedosahuje úroveň európskeho priemeru, dominantný trend orientácie na cenu a s tým spojené nákupné správanie, bude vždy najsmerodajnejším faktorom pri rozhodovaní sa o nákupe. „Vo vysokej miere zaváži u ľudí všetkých vekových kategórií využitie zliav a výpredajov - 86 % a výhodná cena - 66 %,“ zistil monitoring. „Napriek všeobecne akceptovanému faktu, že obal predáva, na slovenského spotrebiteľa nakupujúceho potraviny nemá atraktivita obalu zásadný vplyv, pričom s pribúdajúcim vekom sa ešte zmenšuje,“ vyplýva ďalej z monitoringu nakupovania Slovákov. V rámci sledovania kupujúcich zaujímavé bolo tiež zistenie, že spotrebiteľov nakupujúcich potraviny veľmi málo zaujímajú ďalšie poskytované služby, až takmer 75 % nemá záujem napr. o darčekové balenie či detské kútiky. Shopping Monitor Slovakia je prieskum, ktorý poskytuje komplexné informácie o správaní populácie pri nákupe potravinárskeho aj vybraného nepotravinárskeho sortimentu. Projekt sa na Slovensku realizuje od roku 1998. Keďže je spomínaný monitor súčasťou marketingového projektu Shopping Monitor Central Europe, umožňuje porovnávať nákupné správanie obyvateľov Poľska, Maďarska, Česka a Slovenska. Časti projektu sú zamerané na spokojnosť s podmienkami pri výbere nákupného miesta, preferovaný výber nákupu, porovnanie nákupného správania obyvateľstva za posledné roky v okolitých krajinách, vzťah zákazníkov napr. k maloobchodným značkám. Spoločnosť GfK Slovakia, ako líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva, vznikla v roku 1991 v Bratislave. Je súčasťou siete GfK (Norimberg), ktorá eviduje viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách. GfK Group sa radí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Spoločnosť zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve v SR prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti GfK pracuje 7 900 ľudí.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 780
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 35 496
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 826
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 496
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 001
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 370
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 998
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 654
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 568
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 6 497
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Dištančné vzdelávanie v školách sa kvôli situácii s COVID-19 stalo od minulého roku súčasťou nášho života.

14 h
V piatkovom (22. jan.) zápase 33. kola Tipos extraligy Liptáci podľahli hosťom z Trenčína.

V 33. kole najvyššej hokejovej Tipos extraligy domáci hokejisti MHK32 Liptovský Mikuláš prehrali z Duklou Trenčín 3:4.

9 h

Na území mesta bude 15 odberných miest.

11 h

V meste plánujú cez víkend otvoriť 15 odberných miest.

21. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

19 h

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

11 h

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

22. jan

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Už ste čítali?