Sobota, 18. september, 2021 | Meniny má EugéniaKrížovkyKrížovky

Atraktivita obalu nákupy neovplyvňuje

Až 60 % Slovákov, najmä mladí ľudia, nakupujú v obchodoch spontánne a kúpia aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Spontánnemu nakupovaniu najmenej podliehajú starší ľudia vo veku 61 až 79 rokov. Významnú úlohu pri nakupovaní má tak miera spokojnosti, ktorá sa líši najmä v závislosti od pohlavia a veku spotrebiteľa. Potvrdili to výsledky aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2006/2007, týkajúce sa nákupu a postojov konečných spotrebiteľov. Monitor sa realizoval koncom roka 2006 na vzorke 1 000 respondentov. Keďže na Slovensku kúpna sila nedosahuje úroveň európskeho priemeru, dominantný trend orientácie na cenu a s tým spojené nákupné správanie, bude vždy najsmerodajnejším faktorom pri rozhodovaní sa o nákupe. „Vo vysokej miere zaváži u ľudí všetkých vekových kategórií využitie zliav a výpredajov - 86 % a výhodná cena - 66 %,“ zistil monitoring. „Napriek všeobecne akceptovanému faktu, že obal predáva, na slovenského spotrebiteľa nakupujúceho potraviny nemá atraktivita obalu zásadný vplyv, pričom s pribúdajúcim vekom sa ešte zmenšuje,“ vyplýva ďalej z monitoringu nakupovania Slovákov. V rámci sledovania kupujúcich zaujímavé bolo tiež zistenie, že spotrebiteľov nakupujúcich potraviny veľmi málo zaujímajú ďalšie poskytované služby, až takmer 75 % nemá záujem napr. o darčekové balenie či detské kútiky. Shopping Monitor Slovakia je prieskum, ktorý poskytuje komplexné informácie o správaní populácie pri nákupe potravinárskeho aj vybraného nepotravinárskeho sortimentu. Projekt sa na Slovensku realizuje od roku 1998. Keďže je spomínaný monitor súčasťou marketingového projektu Shopping Monitor Central Europe, umožňuje porovnávať nákupné správanie obyvateľov Poľska, Maďarska, Česka a Slovenska. Časti projektu sú zamerané na spokojnosť s podmienkami pri výbere nákupného miesta, preferovaný výber nákupu, porovnanie nákupného správania obyvateľstva za posledné roky v okolitých krajinách, vzťah zákazníkov napr. k maloobchodným značkám. Spoločnosť GfK Slovakia, ako líder na trhu marketingového prieskumu a poradenstva, vznikla v roku 1991 v Bratislave. Je súčasťou siete GfK (Norimberg), ktorá eviduje viac ako 130 pobočiek a zastúpení v 70 krajinách. GfK Group sa radí medzi najväčšie svetové prieskumné agentúry. Spoločnosť zabezpečuje komplexné služby v kvantitatívnom a kvalitatívnom prieskume trhu a v marketingovom poradenstve v SR prostredníctvom sesterských a kooperujúcich spoločností aj v zahraničí. V celosvetovej sieti GfK pracuje 7 900 ľudí.

Najčítanejšie na My Liptov

Inzercia - Tlačové správy

  1. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  4. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  5. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  8. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  9. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  10. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  1. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  2. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  3. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  6. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  9. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  10. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 6 899
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 5 644
  3. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 4 996
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 246
  5. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 3 063
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 335
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 164
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 1 971
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 915
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 813
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Liptov - aktuálne správy

Jedna z cien časopisu Pamiatky a múzeá, putuje na Liptov, počas reštaurovania interiéru kostola v Liptovskom Jáne objavili niečo, čo nikto ani nepredpokladal.


a 1 ďalší 19 h

Aké typy vložiek do bežeckých a športových topánok poznáme a v čom je rozdiel? Aj o tom nám povie viac odborník na behanie a bežecké doplnky Rastislav Magna z Intersportu.


20 h
Po nezvestnej advokátke pátrali členovia pohotovostného pátracieho tímu aj dobrovoľní hasiči.

Do akcie sa zapojili stovky ľudí.


16. sep

Na túto ale aj mnohé iné otázky od vás odpovedáme v našej právnej poradni.


16. sep

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Do akcie sa zapojili stovky ľudí.


16. sep

Z hospitalizovaných pacientov má potvrdené ochorenie 275 ľudí.


SITA 15 h

Paradoxom je, že Poltár, ktorý patrí medzi okresy s najnižšou zaočkovanosťou, zostáva v najlepšom štvorlístku.


SITA 16. sep

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahy pred dažďom.


16. sep

Už ste čítali?

Skryť Zatvoriť reklamu