„Pani učiteľka, my si chceme stromčeky zasadiť sami pri škole a my sa budeme o ne aj starať,“ prekvapili ôsmaci svoju učiteľku prírodopisu Tatianu Chrabačkovú v Základnej škole (ZŠ) s materskou školou Jána Lajčiaka v Pribyline. Stromčeky škola dostala od Lesnej správy v Malužinej. Jej vedúci Milan Valach ich priniesol päť: tri ihličnany a dva listnaté. Dub a buk. „Za školou sme zasadili ihličnaté, aby zapadli do záhradníckej architektúry školy. Dopredu zas listnaté stromy,“ vysvetlila T. Chrabačková. „Veľmi sme sa potešili najmä listnatým, lebo dub a buk nikde v blízkosti nenachádzame, hoci ich potrebujeme pri príprave na prírodopisné súťaže. Čo ma však veľmi potešilo: ôsmaci teraz denno-denne chodia stromčeky pozerať, polievajú ich, chránia.“
M. Valach so svojimi spolupracovníkmi pripravili v poslednom aprílovom týždni pre žiakov pribylinskej školy aj ekohry. Pre najmenšie deti priniesli netradičné pomôcky na vyučovanie prírodopisu, a tak lesný deň pri škole bol rušný od rána. Zapojili sa doň žiaci troch ročníkov: tretieho, štvrtého a ôsmeho. Čo priniesol lesný deň pre tretiakov? Dana Švedová, triedna učiteľka tretiakov, deň komentovala: „Ekohry boli zamerané na to, aby si deti uvedomili, aké potravinové systémy existujú v prírode. Zaujímavou hrou bola poznávačka. Tretiaci si v nej preverili, či poznajú zvieratká, či sa vedia na ne pýtať. Ako sa deti hrou vzdelávali? Lesník pripol na chrbát obrázok so zvieratkom žiakovi, ktorý nevedel, o aké zviera sa jedná. Žiak dával otázky ostatným deťom tak, aby sa cez áno a nie dopátral k menu zvieraťa. Deťom nerobilo problém dať asi tri otázky – či je to cicavec, či je to stavovec a čím sa živí. Tu sme zvyčajne skončili. Deti sa už nevedeli viac pýtať. Ale s M. Valachom sme ich na správne odpovede naviedli. Ten im ešte rozprával o tom, ako sa v lese správať, prečo je lesník v lese a že nie je len na to, aby rúbal stromy, ale najmä, aby chránil les a zalesňoval.“